Don Tomos
Liten hoj,stor mage
Ska plocka ner två hojar och sätta ihop en som funkar av alla delar
Va säger du om de da "knubbis"?
Don Tomos skrev:Ska plocka ner två hojar och sätta ihop en som funkar av alla delar
Goodstuff skrev:Själv ska jag fixa mina nya kåpor, se bild, för att sedan i mån av pengar och tid justera följande i ungefärlig ordning. En del småpul också men inget att nämna.
* Kitta gaffeln färdigt
* Flatslidefuggar
* Borra + högkompskolvar
* Ny sving
* Lättare fälgar
* Nya bättre bromsskivor
* R-6/R-1 gaffel.
Det verkar ju skithäftigt men går det lätt att rikta domKamikaze kid skrev:Var i Tumba idag och passade på att införskaffa ett passande styre hos ISR ...
Såg ju bra ut...
Men Acke började visa Radial broms handag som man kan montera som antingan Broms eller Koppling...
Bara att vända ett fäste för hantaget så funkar det..Justerbart åt alla jäkla håll!!!
Så det blir att åka en resa till dig och göra av med mer stålar!
Får bli en senare fråga!
Men läckert va det!!
Don Tomos skrev:Det verkar ju skithäftigt men går det lätt att rikta dom
efter att du vurpat (igen)?
Om man slår upp ordet vurpa i en ordbok så är detKamikaze kid skrev:Vurpa?
Jag?
Nu fattar jag ingenting!!!!
Don Tomos skrev:Om man slår upp ordet vurpa i en ordbok så är det
en bild på dig där
Eller ska vi ta upp en helg i Knutstorp?
Pissmyran skrev:Byta kopplingen, för den är dålig. Fixa nytt styre, för någon har krökt båda styrena . Och så har jag fått något problem med tändningen, har ingen aning om vad, men jag ska väl vara med när någon grejar och ta reda på vad.
Bildbevis finns och antalet vurpor kan man läsa om i Guinness Rekordbok,Kamikaze kid skrev:Knutstorp säger du!!!
Har du några bild bevis???
Och så många vurpor var det inte!!!
Kamikaze kid skrev:Vad är det för förgasare du letar?
Har ett set med 41or flatside!
Vad blir det för kubik?
TroLiS skrev:Ditt projekt ser verkligen interesankt ut så skapa en tråd meg hur det går.
Det skulle vara riktigt av intresse för oss alla eller......................... jo men visst skulle det vara det
Kamikaze kid skrev:878 cc då är mina 41 or åt helsike för stora!!!
39 or funkar betydligt bättre...
Eller något mindre t.o.m. för att få rätt sug i fuggarna!
Goodstuff skrev:Förgasarna är ett set som Kedo i Tyskland har fixat fram så alla kablar, sensorer och annat är rätt för hojen. De är på 40 mm men det säger du är för stort?
Ska till Hamburg imorgon.......
TomK skrev:40mm fugge till 440cc låter lite stort, men det beror på vilken karaktär man vill ha på motorn och hur toppen ser ut t.ex. Som jämförelse har KTMs 450 EXC (enduro) 39mm fugge, men MX (cross) 41mm. Så att så illa ute behöver det inte vara.
Goodstuff skrev:Vad blir skillnaden i karaktär med större förgasare? Att en mindre förgasare har högre hastighet på blandningen fattar jag men hur påverkar det effekten/karaktären? Eftersom Kedo verkar vara en firma som vet vad de gör så torde det funka bra med en 40 mm, hoppas jag om jag köper ett sådant set.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|