Nålarna olika shimsade? Dynojet

Danne746

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2015
Hoj
zx9
Sitter nålar från ett dynojet kit med clips i min zx9a, ovan clipset sitter två brickor på en av nålarna och en bricka på en annan av nålarna. Äre en glömd bricka, eller shimsar man olika ibland för å få det att stämma?

caca

Sporthojsnörd
Gick med
16 Aug 2010
Hoj
85 kawasaki 1470 LTD E85,,,, 210hk
det är bara brickor under clipset so har någon funktion,
o att clipset sitter i samma spårhöjd
o nej man har samma höjd, finns vissa modeller som har 2,5 större h-munst på de mittre för lite mer kylning

Danne746

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2015
Hoj
zx9
Brickorna sitter ovan clipset, precis i följd som på bilden: keihin-5.jpg lite nyfiken på vad dom har för funktion där?

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Monterar man Dynojet-kit vet man i allmänhet inte så mycket om förgasare och hur de egentligen fungerar. Brickorna ovanför clipset gör absolut ingenting för bestyckning - det enda som händer är att trottelfjädern blir ytte-pytte lite mer förspänd och öppnar lite senare dvs den går ytte-pytte lite fetare pga av ett lite högre insugsvakum.

Danne746

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2015
Hoj
zx9
Där ser man, Har försökt få ordning på mina nu efter vintern, efter att haft isär och gjort rent så flödade dom friskt.

Polarade då flottör sätet och bytte packningar på sätet, men packningarna jag fick tag på var pyttelite större, så man får inte ner dom hela vägen, det handlar kanske om nån millimeter, spelar det någon roll?
Har justerat flottörerna efter hur sätet sitter nu. Antar att huvudsaken är att det inte kan smita nån soppa förbi packningen till sätet, och att nålarna sluter tätt.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati