AxlySM
Edert tidningsbud, med lem.
Yeees, då var det änna dags att ta tag i problemen (efter att ha blivit erbjuden hjälp, men inte fått den av osagd anledning under lång tid av en kunnig).
Har sedan några mil tillbaka haft min hoj ostypt och med effektsystem.. Funkade piss innan några småsaker var fixade, men nu är det iaf gjort och hojen går ju saftigt som bara den i jämförelse med tidigare. Men så var det ju det här med förgasaren; har bytt huvudmunstycke till 127,5 (130 var för mycket tydligen) och den går bra med det, dvs innan kicken kommer. Innan brötar den och hackar och allt sånt där som är såå underbart att höra.
Så, nålen borde alltså höjas (har jag hört), och kanske är det även lämpligt att byta lågfartsmunstycke..?
Har pulat loss det mesta, så det är bara att lossa förgasaren nu.. Men innan det tänkte jag bara höra här hur det ser ut i förgasaren? Kommer jag märka hur jag ska skruva/vad-det-nu-är-jag-behöver-göra för att flytta nålen? Hur vet jag hur mycket som behövs, är det bara att testa sig fram som vanligt? Är det någon som har en bild på hur det ser ut i förgasaren?
Vore tacksamt med lite allmänt stöd bara, eftersom jag har erfarenhet av att såna här saker kan skita sig helt innan man frågar sig för 1000 gånger och lite till (som med avgasporten, som sket sig ändå )!
Har sedan några mil tillbaka haft min hoj ostypt och med effektsystem.. Funkade piss innan några småsaker var fixade, men nu är det iaf gjort och hojen går ju saftigt som bara den i jämförelse med tidigare. Men så var det ju det här med förgasaren; har bytt huvudmunstycke till 127,5 (130 var för mycket tydligen) och den går bra med det, dvs innan kicken kommer. Innan brötar den och hackar och allt sånt där som är såå underbart att höra.
Så, nålen borde alltså höjas (har jag hört), och kanske är det även lämpligt att byta lågfartsmunstycke..?
Har pulat loss det mesta, så det är bara att lossa förgasaren nu.. Men innan det tänkte jag bara höra här hur det ser ut i förgasaren? Kommer jag märka hur jag ska skruva/vad-det-nu-är-jag-behöver-göra för att flytta nålen? Hur vet jag hur mycket som behövs, är det bara att testa sig fram som vanligt? Är det någon som har en bild på hur det ser ut i förgasaren?
Vore tacksamt med lite allmänt stöd bara, eftersom jag har erfarenhet av att såna här saker kan skita sig helt innan man frågar sig för 1000 gånger och lite till (som med avgasporten, som sket sig ändå )!