Nån med bra kontakter på laserskärning i/runt Göteborg.

Grandell

Inte alltid sist
Gick med
30 Nov 2005
Hoj
Drixton, Husaberg, TZ, RS, P&M, Bakker, Moto Martin, Bimota, Harris, ISR, Puch, Rickman, SRM, Rudge, Sexoped mm
Det ser ut som om du har en färdig produkt och du har säkert ett bra ritningsunderlag till alla delar. Föreslår att du visar upp det för valfri firma och kanske erbjuder dem att du gör två bord, de får ett och du tar ett, de står för plåten och du för arbetet.
Har jobbat mycket med laser och vatten förr och båda är ganska likvärdiga, tror det skiljer någon tiondel på utlovad toleranssäkerhet.
Kan inte rekommendera någon firma på västkusten men här i Mälardalen finns det många firmor och det borde vara lika i Västegötland. ta dig till firman, visa underlaget, ha med skärfilerna så de kan granskas, glöm inte en påse bullar.

ptb59

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2010
Hoj
Turbo Sportster XLRT
Kontakta Niklas på Dnvatten Markbovägen 10B Säve 070-036 50 50

Han skär med enorm pression, bland annat har har skurit små fina splines till växellspakar till mig.

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Varför inte bara ett gäng plattjärn på högkant? Jiggar kan ju skruvas fast med dragstänger underifrån.

Skulle man ju kunna göra men hur kul är det? Jag tycker detta blir jävligt coolt. Funderar dock på om 600x900 är rätt storlek? Är lite inne på att trycka upp det till 700x900 + en eller två vinklar (lite beroende på hur dyrt det blir.

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Det ser ut som om du har en färdig produkt och du har säkert ett bra ritningsunderlag till alla delar. Föreslår att du visar upp det för valfri firma och kanske erbjuder dem att du gör två bord, de får ett och du tar ett, de står för plåten och du för arbetet.
Har jobbat mycket med laser och vatten förr och båda är ganska likvärdiga, tror det skiljer någon tiondel på utlovad toleranssäkerhet.
Kan inte rekommendera någon firma på västkusten men här i Mälardalen finns det många firmor och det borde vara lika i Västegötland. ta dig till firman, visa underlaget, ha med skärfilerna så de kan granskas, glöm inte en påse bullar.

Japp, har allt ritat med toleranser direkt (inte nominellt) så det skall bara vara att spara allt i DXF. Ett stort pussel som om allt stämmer kommer att vara lättmonterat.

Skall klura fram några fler trevliga tillbehör med.

- - - Updated - - -

Kontakta Niklas på Dnvatten Markbovägen 10B Säve 070-036 50 50

Han skär med enorm pression, bland annat har har skurit små fina splines till växellspakar till mig.

Skall jag absolut göra. :tummenupp

freiman

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2014
Hoj
suzuki sv650 -99
Hej tänkte på om det inte är stor risk att det slår sig endel med alla hål om du kör med laser?

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Hej tänkte på om det inte är stor risk att det slår sig endel med alla hål om du kör med laser?

Vet inte men tror inte det. Har inte jättemycket erfarenhet av laserskuret men det jag har kommit i kontakt med tidigare har inte slagit sig. Det blir så fina snitt så jag inbillar mig att det är förhållandevis lite värmeöverföring och att den värmen blir relativt jämnt fördelad. Men får prata med dom som kan när jag får tag på rätt företag.

Då är jag mer oroad för svetsningen sen, har relativt tighta toleranser på 0,2-0,3mm och många slitsar som styr upp och det kommer inte att behövas nån helsvets men det kommer ändå att sträcka och dra lite vid svets.

Allt är ritat i 6mm plåt.

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Vet inte men tror inte det. Har inte jättemycket erfarenhet av laserskuret men det jag har kommit i kontakt med tidigare har inte slagit sig. Det blir så fina snitt så jag inbillar mig att det är förhållandevis lite värmeöverföring och att den värmen blir relativt jämnt fördelad. Men får prata med dom som kan när jag får tag på rätt företag.

Då är jag mer oroad för svetsningen sen, har relativt tighta toleranser på 0,2-0,3mm och många slitsar som styr upp och det kommer inte att behövas nån helsvets men det kommer ändå att sträcka och dra lite vid svets.

Allt är ritat i 6mm plåt.
Bara att punkta upp ordentligt med tvingar innan.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati