Nån med kass hoj som vill visa ett fysiskt expriment?

C.Silfverbielke

28 grams
Gick med
7 May 2012
Jag vill så jävla gärna att någon med en gammal sleten pisshoj som ändå ska nästan skrotas för den står och står.... låser gashandtaget på fullvarv (vxl i såklart) när hojen står på depåstödet. Sen med hjälp av en kvast eller liknande tippar över depåstödet.

Jag tänker på detta ofta ute i garaget. Vill se vad som händer och i vilken powa det händer. Självklart utomhus.

Glöm inte filma såklart!

edit: helst en literhoj.

Ta och gör det med din egna hoj istället din jävla snåljåp :glömdet

Förresten, vad är det du röker där ute i garaget?

Last edited:
När jag öppnar upp en sån här tråd får jag sånt hopp om Sporthoj.coms framtid så att jag börjar nästan lipa.

Jag är mållös :Bugar:Bugar:Bugar

Och det kan du inte föreställa dig utan en film. :confused:
Det är ju ett par olika saker som kan inträffa.
* Hojen sticker iväg i en jäkla kareta rakt fram.
* Om den inte får bra fäste direkt så spinner bakhjulet varpå den lägger sig på sidan ganska omgående och ligger så tills motorn ger upp.
* Liknande alternativet ovan fast den inleder en mycket vinglig och oförutsägbar färd om den återfår fäste ganska så snabbt.
* Kedjan eller något smäller av så fort bakhjulet träffar backen.
* Hojen stegrar sig tills bakdelen slår i baken vilket leder till att hojen tippar.
Med mera...

Ganska intressant faktiskt. Kanske man kan få Betsafe eller något annat spelföretag att sponsra det hela. Folk får spela på vad de tror kommer att hända, sedan livestreamar man via deras sida när man släpper iväg hojen.

Jag blir alltid skeptisk när det bara är en liten småpryl för någon hundring som gör att priset sjunker med 1/3-2/3 :rolleyes:

TS, det finns gott om filmer på tuben med folk som har gjort såna övningar, så eftersom du är för snål för att testa själv, be någon hitta såna filmer åt dig ;)

Ännu värre när det är en pryl för nån hundring och priset bara sjunker med en hundring. Varför fixar inte säljaren felet själv. Typ på en VFR jag såg, "läcker olja i gaffeln och behöver byta packboxar, kostar bara 50 spänn på xxxx". där säljaren "glömmer" att nämna att det är ett ganska rejält jobb inblandat.

Jag bytte gasreglage på en 125cc scooter, den stod på sidostödet och när jag tryckte på startknappen varvade den upp på halvgas direkt, och burnade iväg några meter in i en stor plåthylla och föll sedan åt sidan vilt varvandes. Det blev instant mayhem i garaget och det var över på 2 sekunder. Jag hittade röda plastbitar i flera år efteråt.

Det där har jag sett länkar till på SH.
Hojen visserligen på några liter, V8. Och en amerikan som jag minns i sadeln.
Och det är länge sedan. Hjälmen hans var en liten kastrull på huvudet vad jag minns.
Starten på strippen gick till på det sättet.
Varva upp motor och bakhjul, tippa depåstödet framåt.
Finns säkert nån här som vet vem jag menar och kan länka till det.

Last edited:
Jag är inte speciellt hjälpsam, så jag orkar inte googla, men kallades han inte för "The Michigan Madman":)

Vilket jävla gnäll, får ni lavetter hemma varje morgon och kväll?

Scenariot kan te sig med en jävla massa olika utgångar. Kraften är enorm när man fäller över stödet. Hur många volter? Landar den på 2 hjul, 1 hjul, sidan? Hur högt flyger den. Etc. Etc. Förbannat häftigt att se. Seså, ni som degar in och inte är snåla borde prova.

Man borde maximera fästet genom att göra däckvärmare innan såklart.

Skål för att vi lever även denna fredan! :fyllisar

http://www.youtube.com/watch?v=comCnDFn8Vc

Det finns ett par i det här klippet som ivf är i den riktningen du vill ha.

Försökte utan framgång hitta ett klipp jag minns. Det är någon stuntuppvisning där killen står på varvstoppet när kopplingswiren går av. Har för mig både han och hojen kom nästan helt runt. Nästan.

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick