Nån som e lastbilschaff?

heliac

Låg komp sliter mindre
Gick med
3 Aug 2003
Hoj
Hayabusa Turbo
Förklara i så fall varför så mycket gods är skadat nuförtiden. Jag jobbar bla. i en färgbutik som får varor i stort sett varje dag och det är nästan ALLTID något som är pajat eller skadat.

Nu beställde jag nytt kök hem, kylskåpet hade vält inne i lastbilen. Ena bänkskivan hade hörnet krossat och diskhon hade fått en mindre buckla.

Jag fick en pall med tidningar förra veckan, även den "påkörd" och ett hundratal tidningar kass.

Så nu i morse kom min diskmaskin, givetvis med en stor buckla i sidan.

Vad är problemet?

Blå R1

Hoppsan, blev visst 1000cc igen
Gick med
26 Jul 2004
Hoj
ZX 10R -05 och PitPro
Felaktigt konstruerade lastbilar och chafförer som inte bryr sig ett skit...

Det verkar som om du mest har att göra med typ DHL och inte små företag där kvalite är mycket vikigare..

Japp, pappa har ett litet åkeri!!!

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R
Jag känner en lastbilskille som är oUtLaW. Han tror att han kör motorcykel i hytten och försöker ständigt köra på två hjul.
Sen vet jag att de skändar lasten också. :näsblod

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
duckie skrev:
2423281 Jag känner en lastbilskille som är oUtLaW. Han tror att han kör motorcykel i hytten och försöker ständigt köra på två hjul.
Sen vet jag att de skändar lasten också. :näsblod
Erkänn att han ollar? Eller hur?!

Ismannen

Vila i frid min vän
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
Ktm 400 exc
Felet är att chaufförerna är tidspressad därav mycket slarv med godsförankring.
Även bilar som går långt ska ha så mycket gods med sig som det bara går, då blir det oxå mycket skador när dom lastar ekipagen.

Jobbar som lastbilschaufför själv, det är inte kul att köra ut skadat gods.

Fall

Det va en gång, som va sandad
Gick med
10 Aug 2006
Hoj
Honda cbr 954 rr fireblade -03
Men om godset är skadat så ska dom inte skicka ut det till kund!
Godset ska gå tillbaka till tillverkaren o dom ska skicka nytt på transportföretagets plånbok.
O visst händer det att man välter omkull lite prylar men du måste ju haft en riktig oturlig transport,han kanske inte hade fått nåt på länge så han va stressad hem:tuttar vad vet jag,nä men skämt o sido så hade du nog bara otur med köks prylarna eller så kanske du/ni ska tänka på att byta transportföretag.:crash

heliac

Låg komp sliter mindre
Gick med
3 Aug 2003
Hoj
Hayabusa Turbo
Skulle ni accepterat detta?

Bifogat

• IMG_0208.jpg
    IMG_0208.jpg
    117.6 KB · Visningar: 139
  • IMG_0210.jpg
    IMG_0210.jpg
    135.1 KB · Visningar: 158

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Kan bara hålla med.... Kör eget som snickare, och får transporter var o varannan dag..... Ofta som det är någon skada eller fattas....
Men mycket kan ju skadas av truckföraren som lastar i första steget oxå...

jawohl

Welcome to the Jungle!
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
-
Finns nog många anledningar till allt skadat gods.. En klassiker är ju "Leffe" som kört truck på terminalen i 100 år, aldrig bromsar utan kör full gas rakt fram tills gafflarna tar stopp..i vad som nu stod ivägen

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
Räkna med ibland uppåt 5 omlastningar av varor så det är inte alltid ursprungs lastaren som är skyldig.

Jobbade som traktorförare på en såg och var ju inte bara en gång som chaufförerna inte drog ett enda spännband om lasten, nu snackar vi inte bänkskivor utan dom drar iväg med 20ton virke och det enda som stoppar är den laminatskiva som dörren/väggen är gjord av.

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Det kan vara mentalt handikappade personer som lastar på godset också.

Duckie, vem syftar du på? :va

RebelZero

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
CBR 1000 RR
Har haft en del incidenter med DHL, som vi numera bojkottar totalt och inte ens tar emot godset om leverantören skickar med dem.

Jag kan förstå att saker försvinner, går sönder och kommer för sent. Men när det händer hela tiden och ingen bryr sig. Ja då blir man fan skogstokig.

Hade en sändning till London som försvann 3 gånger, kom en vecka försent och när det kom så var det mesta så trasigt så vi fick skicka om det. På en och samma leverans! Sedan ljög dom oss rätt upp i ansiktet (eller i örat ialf) och hävdade att dom hade försökt att leverera och det var ingen där. Kruxet var bara att det var en viktig leverans så vi hade en väktare som satt där och enbart väntade på lasten, och det hade inte kommit en bil på hela dan (vilket vi verifierade med övervakningsbanden).

Så *kasta bajs* på DHL.

Edit: Fast värst av allt var att de var totalt nonchalanta och ville verkligen inte göra rätt för sig. När dom tyckte vi var jobbiga så slutade dom helt sonika att ringa upp igen och svarade inte när vi försökte nå dem.

Reb0

majtii

Those were the happy days
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sviterna av en indragning...
Posten är också rätt duktiga på att göra av med grejor och vägra betala.

Har sett en chauför för Poståkeriet mer eller mindre träna handbollsstraffar med paket in i skåpet. På frågan vad i h-e han sysslade med fick man svaret "Vaddå, skit du i det".

Last edited:
Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...