Jag är truckförare åt ett av dom nyss nämnda företaget, (men jag har jobbat åt dom flesta stora logistik-företagen som konsult).
Problemet är att det är så många olika personer som ska hantera varje sak innan den faktiskt kommer fram till kunden+konstant tidspress. Alla företagen köper tid på bekostnad av försiktighet. Om jag hade haft mer tid/mindre volymer så hade jag kunnat hantera lasten mycket säkrare.
Men eftersom jag vet att det måste vara full fart många gånger så blir det att lasten körs dåligt säkrad, paket kläms under andra tyngre paket etc etc.
Det är helt enkelt en fråga om att om företagen hellre skadar 20 av 100 sändningar än får fram 50 sändningar av 50 oskadda...
Sedan är det ofta unga killar från små bemanningsföretag som har dom simplaste "lyft/sortera/släng"-jobben på företagen och deras intresse för att genomföra jobbet är (ofta) obefintlig.
Problemet är att det är så många olika personer som ska hantera varje sak innan den faktiskt kommer fram till kunden+konstant tidspress. Alla företagen köper tid på bekostnad av försiktighet. Om jag hade haft mer tid/mindre volymer så hade jag kunnat hantera lasten mycket säkrare.
Men eftersom jag vet att det måste vara full fart många gånger så blir det att lasten körs dåligt säkrad, paket kläms under andra tyngre paket etc etc.
Det är helt enkelt en fråga om att om företagen hellre skadar 20 av 100 sändningar än får fram 50 sändningar av 50 oskadda...
Sedan är det ofta unga killar från små bemanningsföretag som har dom simplaste "lyft/sortera/släng"-jobben på företagen och deras intresse för att genomföra jobbet är (ofta) obefintlig.