Nån som fortfarande kör, är det kallt?

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Inte såå kallt nej, men jag har ju inte riktigt fått ihop min hoj för i år än....
Ska iaf köra den till verkstad för att få nya gaffeltätningar i veckan och sedan är det bara att tvätta & få ihop alla kåpor och småpyssel kvar.

Så säsongspremiär i nästa helg nån gång? :banana

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Kommer kanske att köra imorgon igen, råkade tyvärr ut för en morgontrött bilist i slutet av förra veckan som knölade till högersidan på mig och hojen.

Men med dessa temperature så suger det ordentligt i gassenan ordentligt, kroppen säger "du skulle bara våga" men magen säger nått helt annat. Man använder ju ändå inte den nedre högersidan till annat än för balansen :)

Tjonge

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2013
Hoj
Suzuki, DR650R GSX750AE
Nybliven hojägare, men min dr650 står nerplockad i garaget med diverse småfix, jag får snällt vänta till mars-april. Hade kunnat göra den körklar på några dagar, och då hade jag definitivt kört tills det blev risk för frost. Tyvärr tillåter inte ekonomin detta.
Körde scooter för några år sen, och då var det bara väglaget som hindrade mig.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Kommer kanske att köra imorgon igen, råkade tyvärr ut för en morgontrött bilist i slutet av förra veckan som knölade till högersidan på mig och hojen.

Men med dessa temperature så suger det ordentligt i gassenan ordentligt, kroppen säger "du skulle bara våga" men magen säger nått helt annat. Man använder ju ändå inte den nedre högersidan till annat än för balansen :)

Fifffan! :(
Men det gick förhållandevis bra då?

Pixie

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2012
Hoj
CBR 600RR -08
Gör som jag :D på med goretexjackan och kör :D ( bor i stockholm)

Amen shit, det är värsta stormen här, klass 2-varning med storm och ösregn, Skånetrafiken har redan gått ut med att all tågtrafik ställs in, orkanvindar väntas... Det trodde man inte igår, då körde jag med superventilerat ställ utan jacka, hur skönt som helst :tummenupp

Gick med
19 Feb 2013
Hoj
Riskokare
Allvarligt, kör du idag? I Skåne? Du är isf den officiella vinnaren av tävlingen "kör i värst väder" :) Respect :Bugar
Jag har i dag sett två tappra krigare på hoj i Malmö. En på en glidare i värsta regnskuren i förmiddags och nu precis en på en sån där ful gubbig åka-till-Himalaya-hoj med packväskor och skit. Typ BMW.
Det är sanna hjältar :Bugar

Becko

Ny medlem
Gick med
30 May 2013
Hoj
Speed Triple 1050
Jag körde också till jobbet imorse. Så länge det är +5 grader så är det bara att tuta o köra. Lite regn och blåst har inte skrämt mig innan så. Känns som att det däremot kommer bli värre in mot kvällen.

Pixie

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2012
Hoj
CBR 600RR -08
Jag har i dag sett två tappra krigare på hoj i Malmö. En på en glidare i värsta regnskuren i förmiddags och nu precis en på en sån där ful gubbig åka-till-Himalaya-hoj med packväskor och skit. Typ BMW.
Det är sanna hjältar :Bugar

Verkligen! Själv fick jag just mail från receptionen att de uppdaterat till klass 3-varning och alla skulle tänka på att tågtrafiken ställs in, så det börjar tömmas på folk här... och jag är ju inte den som är den så bäst att lyda och sticka hem :D

007

.
Gick med
23 Jun 2007
Hoj
.
Körde 2,5 sköna mil till jobbet i morse. +10-12c och nästan blå himmel med solen på väg upp.

Körde 2,5 mil hem med totalt reverserade förhållanden nu under sen eftermiddag.
Solen på väg ned, mörk himmel med en blandning av duggregn och lite kraftigare regn, löv på många ställen och halkiga övergångsställen.
Kollegorna tyckte jag inte var klok som tog mc:n idag.

Men jag gillar faktiskt att köra i regn. Det känns som att jag har full koll på allt jag gör och jag håller nästan samma tempo som i torrt. Det är bara kul att känna att asfalten är hal och man knappt ser ut genom visiret.
Det är liksom mysigt inne i hjälmen, hur corny det än låter.
Vid ett rödljus stod jag snett bakom en statoil-hyrbil med extremt starka bromsljus som han höll kvar, och himlen var nu svart.
Bromsljuset fick de hundratals vattendropparna på visiret att likna ett rött himlavalv, det var hur vackert som helst.

Det värsta med att köra i regn är när man är framme. Det är då man märker hur jävla blöt man är. Och all skit ska av och hängas upp.

Last edited:

TouchMan65

Supersporttourer / MV-COACH™
Gick med
18 Nov 2005
Hoj
Kardansporttourer
En bild från i lördags. Ca 27 mil blev det. Underbart väder. Mer hoppas jag det blir framöver. :rock

20131026_01.jpg

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Kollade vädret igår om man skulle ta bilen i stället. Men jag planerade att jag skulle sticka lite tidigare (ca 15) så skulle jag nog ta mig hem torr. Blev lite fel i planeringen, vi har fabrik/lager i Nykvarn, och HQ i Hammarby sjöstad. Jag bor i Tumba, och har ca 3 mil till bägge ställena. På em blir det bestämt att vi måste jobba över på HQ. Så vid 16-tiden i kraftigt regn åker jag 5 mil motorväg. Sedan jobbar vi klart, och sedan 3 mil hem (varav 2 motorväg) i ösregn. Redigt blöta kläder när jag kom hem, men inte så mycket innanför, det höll ganska tätt.

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
Körde Helsingborg -> Landskrona kl 17.00 - 17.30. Yepp, det blåste en del. Hörde rykten om vindbyar uppåt 35m/s. Kul och höra att det fanns fler idioter som begav sig ut i det vädret.

iJvb

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2013
Hoj
Bmw_F800S_07(såld), Triumph_Speed_triple12(såld), Suzuki_M1600_05(såld), Honda_VTR1000f_98(såld), Bmw_F700GS_15(såld), Triumph_Explorer1200_12(såld), Buell_XB12R_07,
i Umeå så ställde några utav de mest bitna in sina hojar i helgen :tummenupp
jag själv ställde bort exakt för 2 veckor sedan då jag tyckte asfalten blivit för kall så fästet va rätt kast och min hoj gick att sladda upp på torr asfalt :huvet

Tuxedo

Du har inte en chans -Ta den!
Gick med
19 Aug 2008
Hoj
GSXR 1000, K7 & K3
10 grader i morse och uppehåll. Ingen trafik heller så resan in till jobbet var en ren fröjd om man bortser från löv och annat halt inslag på vägbanan.:banana:banana

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras