Nån som fortfarande kör, är det kallt?

1wheeldrive

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2010
Hoj
2007 KTM 990 Superduke
Tog kortet 24:e September och den dagen jag behöver montera plog på hojen så ska jag överväga att vinterförvara den. Sorgearbetet tar jag sen i vinter :fyllisar Åkte 10 mil i Söndags :tummenupp

Jimmy

Guest
Nu har jag bara bott här sen januari men kommer det ens någon snö här nere? :gnissla

Du ska få se. Snö/regn/snö kombo från jan-april. Nej inte snö som i norrland men nog för att ställa till "extremt snökaos" enligt kvällsblaskan, dvs 2 cm...

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Hoj
Sym 200 Yoyride
Märkligt det här... Många avslutar säsongen i september/oktober när det är torrt och fint och runt 15 grader. I mars, precis när snösmältningen tagit fart på allvar, drar man igång igen i sju plusgrader och kämpar mot drivis, salt, helvetesgrus och möjlig isbildning på skuggiga partier.
:va

Japp så är det. På våren är man van med kallt samt tokhojsugen. På hösten så räcker det med en kall vecka och så tänker man att allt är över! Jag ställde av igår!!:-(

zulee

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2008
Hoj
...
Förra veckan var det nollgradigt under två dagar (06 på morgonen på väg till jobbet), det var inte kul att försöka hålla visiret fritt från imma. Då var jag nära att ställa av men nu är det hur skönt som helst, 10 - 14 grader vid samma tid.

isidor 1

Sporthojsnörd
Gick med
18 Nov 2010
Hoj
ktm690 enduro r 2011Yamaha MT09 årsmod14 Honda vtr 07såld Kawasaki er6F 09 såld defenda pro250x års mod 12 såld Suzuki 350 L ÅRS MOD 91 såld husqwarna wr360 års mod 95 såld atv hi-bird 200cc såld
hoppas på bättre väder nästa vecka då ska jag köra, men blir troligtvis sista åket för i år:(

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Var så höst-vackert så det blev 15mil hem idag! :)
höst.jpg

psyduck

Medlem
Gick med
27 Nov 2005
Hoj
KTM 1290 SDR -20, Suzuki DR-Z 400 SM -06
I Stockholmsområdet har det varit för varmt senaste dagarna (17-18° på eftermiddagen). I alla fall om man stoppat i fodret i allväderstället.

Kazagger

&%¤")(/&%*^X?
Gick med
11 Jan 2012
Hoj
8115 fordonskubik inalles ;-)
Frågan är fel ställd. "När skiftar du till vinterdäck?" är mer korrekt...

asfalt svarvare

pain in the ass
Gick med
2 Mar 2012
Hoj
push montana 3c
sp 1'an rullar med mej på tills the bitter end är jag rädd- när det är fruset och ev saltat får det vara NOG.
nån morron var det lite rått, 2-3 grader varmt- inte så kul då.....pendlar inte men en efmiddags runda eller en helg runda tas ännu.

//jj

DjMoha

Sporthojsnörd
Gick med
18 Feb 2011
Hoj
HD V-ROD Muscle
Det är inte kallare nu än vad det var i våras, så jag kör på :) runt 12 grader på morgonen

Bobbo-mc

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2013
Hoj
Suzuki SV1000n -04
Kör för fullt då jag skaffat en underbar båge!! Och pendlar till Sthlm 10 mil enkel. Och så stannar man och tittar på prylar vid säljaren:banana

Tjita1

Guest
-2 är det kallaste jag har kört i hittills och har man bara värmefodret i allvädersstället och en buff på sig och handtagsvärmen på så går det hyfsat, man kanske inte gör nån 20-milsrunda, men några mil vid behov går allt bra.

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
crescent
Hade en granne som stod o tvätta sin guldvinge vid ett tillfälle o jag kände mig pratglad o var tvungen att snacka lite med han..hojbröder som man är!

Visa sig att killen körde hojen så fort snön försvann på våren...genom hela sommaren och hösten tills det blev så mycket snö att det var för farligt att köra. Och då gick han och köpte en billig skitbil som han körde under vintern.
Sen när snön började smälta...sålde han bilen. Och körde hojen igen.
Han hade alltså ingen bil alls under vår/sommar/höst utan körde hojen i ur o skur. Och så hade han gjort i flera flera år.
Visst saknade han bil ibland sa han..speciellt när man skulle köpa nya utemöbler men det var bara att surra stolarna ordentligt på hojen o köra sakta så fungerade det enligt honom.

Hårdare än värsta actionhjälten skulle jag vilja påstå!

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka