Nån som fortfarande kör, är det kallt?

Babe2

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2013
Hoj
Honda 2016 CB1000R BMW800f
I morse lämnade jag hojen hemma. Inte så mycket för kylan, man kan klä på sig. Men det låg en tunn ishinna överallt. Har ingen lust att gå omkull, men jag ångrar mig nu när det är strålande sol ute.
/B

carleson

Gillar kurvor
Gick med
7 Mar 2006
Hoj
Fazer 1000, R1 ?
Körde en rejäl repa på min lokala favoritväg på lunchen. Solen sken, helt underbart.

Fast när det ligger blöta stråk på vägen i skuggiga partier, då tar jag det lite lite lugnare. Fast plusgrader är det ju...

Just det, pinlock-visir har jag också, ALDRIG imma på visiret, det är ju som trolleri :yoparty

Att köra när det är vitt på marken... reeespect!

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Yes idag har det blivit lite kört igen. Tittar ut och ser strålande solsken och 8-10 plus så det blev en runda att handla lite mat på stormarknaden på andra sidan stan.

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc

ekas

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2013
Hoj
hojlös
Vibbade in läget när jag tog ungarna till skolan. Verkade inte så farligt. Kommer ner på Importgatan (Industriområde i Göteborg) då får jag konstiga idéer om att köra tillbaka och ta bussen istället. Det blinkar 2.5 grader på displayen. Nåväl. Efter ytterligare några minuter har jag glömt dumheterna och handtagsvärmen har kommit igång.

Däremot blir det snigelfart genom dom normal sett sköna minikurvorna på Ringön (Hisingen). Känner mig ensammast i världen när jag inte ens möter en kina-skoter. Idioti-ångesten lägger sig dock när jag kommer fram till Lindholmen (Ericsson) och ser 5-6 andra hojar parkerade. Fler som jag...skönt. :dummer

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Sista rundan för i år. :(
15 mil och stora isfläckar efter Rexbo-vägen gjorde det lite spännande. :3freak
Nu är båda undanstoppade för vintern.
Hej då hojjarna vi ses i vår! :hej
sista turen 13.jpg

Tjita1

Guest
Min står också tryggt förvarad nu. Blev runt 4 mil idag, gjorde nödvändiga ärenden innan jag körde och bytte olja i den och ställde in den för vintern. :( I'll miss you, baby.

Wihlle

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2010
Hoj
1999 Yamaha XJR 1300 SP
Det var 5 grader när jag körde till jobbet i onsdags morse. Inga problem med kyla mer än när vägen var rak och man satt och fes i 80-90 helt inaktiv, då blev det lite svalare.
Snart så man får ta på mer än t-tröja under jackan och ett par lite tjockare handskar.

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Hade tänkt åka hoj i morse, skulle vara 9 i Skogås. Men jag är glad att jag inte gjorde det, för bron över järnvägen vid Skyttbrink (mellan Tumba och Tullinge) hade ett tjockt istäcke, precis efter Huddinge centrum åker man på broar, det var samma sak där. Där hade en bil kraschat in i räcket, så det blev hastig inbromsning. Hade jag åkt hoj hade jag troligtvis åkt omkull.

irak61

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2012
Hoj
Triumph 800 xcx 2016
blev en sista sväng igår var och tvättade hojen nu så blir det olja och filter byte samt lite översyn av hojen + en massa puts och vård:) sen är det täcket på tills man tar fram den i vårdagarna :kär

Henric#13

30 FAT FAST
Gick med
6 Aug 2007
Hoj
2016 Husqvarna 701 Enduro,2013 Ninja 636 såld, 2010 BMW F800R - såld
Jag tog en runda på 18 mil igår, årets sista repa på bulten. Fritt från löv och inte så mycket grus. Inga problem att få temperatur i däcken och lite trafik. Såg en blå ZX-10 vid fiket på rosen men han inte snacka med piloten, det vart bara ett kort depåstopp för kaffe i kylan. :tummenupp

JJ(CBR)JJ

Nybörjare!
Gick med
1 Dec 2010
Hoj
Bmw S1000RR 2010
Kör fotfarande å når snart väl tusen mil med 600an!:banana

Märkt att man känner av kylan mer på en 600a än 125a!:va
Va kan detta bero på:va

Iridium

DNF
Gick med
17 Sep 2006
Hoj
R1
Den mest irriterande frågan man kan få när man kört hoj i kylan.
-Är det inte kallt?
Vad fan tror du din jävla idiot!

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Fy fan vad kallt det var i morse. Minus 4 på termometern när jag åkte hemifrån. Måste skaffa en buff, det var kallast om halsen. Händerna är OK sedan jag skaffade styrmuffarna.

Ziggy

Ny medlem
Gick med
3 May 2009
Hoj
KTM 990 SMT -09
Fan, batteriet var dött i morse, -3 men varmare in mot stan, ser man upp för frosthalka på småvägar går det. Ska bli varmare igen enl. rykten

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin