Nån som har en Minimoto Z1??

Tzerox

Ny medlem
Gick med
24 Jan 2006
Ort
Kalmar
Hoj
En liten och en stor
Hej, Undrar lite om Z1:an
Vart köper man dom? ingen som har någon beg att sälja?
Är dom prisvärda? nåt som behövs bytas ut med en gång? tex koppling, bromshandtag. Vad sitter för drevning? är det 6kugg fram som på allla kineser?

Passar bizeta orginal delar?

Mvh
 

GixxerMike

Gixxerpilot. V-Man-Racing.
Gick med
13 Feb 2005
Ort
kalmar Sweden
Hoj
suzuki Gsxr1100 -87 Såld + en DM-02
Tzerox skrev:
2483361 Hej, Undrar lite om Z1:an
Vart köper man dom? ingen som har någon beg att sälja?
Är dom prisvärda? nåt som behövs bytas ut med en gång? tex koppling, bromshandtag. Vad sitter för drevning? är det 6kugg fram som på allla kineser?

Passar bizeta orginal delar?

Mvh

Här finns en i Kalmar.

http://www.blocket.se/vi/9420247.htm?ca=18_s
 

Andreas_ace

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2005
Ort
Solna
Hoj
Yamaha r6 -99
MostWanted-LKPG skrev:
2484496 Jag säljer nya i kartong för 3800:- + frakt.
Har ca 9st kvar i olika färger.
Ring om ni är intresserade. 0737618922

Vad är det för modell av Z1?
3800kr låter billigt, då jag har för mig att inköpspriset ligger på 4200kr
 

Nyström L

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2005
Ort
Kalmar
Hoj
Ett par stycken, både stora och små.
Har beställt en för att testa på lite äkta kina kvalitet, så i veckan ska den lilla kinaracern få bekänna färg :yoparty

Hur länge håller den tror ni??

//Linus
 

MostWanted-LKPG

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2006
Ort
LKPG
Hoj
Z1
Andreas_ace skrev:
2485347 Vad är det för modell av Z1?
3800kr låter billigt, då jag har för mig att inköpspriset ligger på 4200kr
Den är precis likadan som minimotocenter.se säljer ut för 5000:-
superbilligt.se hade den för 6000:- nånting.
såhär ser dem ut:
http://www.superbilligt.se/images/Z1 svart.jpg

inköpspriset beror ju på vilket munläder man har och hur många man köper :)
Finns 8st kvar!
 

Filip RR

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2005
Ort
Åstorp
Hoj
Koenig pro-mod lowboy
Nyström L skrev:
2485582 Har beställt en för att testa på lite äkta kina kvalitet, så i veckan ska den lilla kinaracern få bekänna färg :yoparty

Hur länge håller den tror ni??

//Linus


Mooaaahahahahahaha!

Det var ju rätt person att testa kvalitet!
Jag ger däcken 7 varv om du ska köra!

Jag har också en kines förresten (hopplockade delar)

Matchrace?

//Filip
 

Andreas_ace

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2005
Ort
Solna
Hoj
Yamaha r6 -99
Nyström L skrev:
2485582 Har beställt en för att testa på lite äkta kina kvalitet, så i veckan ska den lilla kinaracern få bekänna färg :yoparty

Hur länge håller den tror ni??

//Linus

Tycker du borde skaffat Z1 mk2.
Denna är Mk1, den har mycket brister.
Men priset är bra!

Jag lyckades för 4000kr av Superbilligt.
mk2 kan köpas för ( 375 euro plus 40.96euro för frakt)

Men den ska nog hålla ska du se :)
Har gjort ngr fina krasher och den håller ännu, även motorn.

Vad jag menar med brister är klent bottendrag.
Dåliga bromsar (!)
Och det är ett stöddrev på svingen, detta drev gör så att kedjan kommer högre upp och sedan kan komma över "böjen" på svingen. Eftersom kineserna har placerat motorn för långt ner. och kedna skulle gå ner i svingen.

Stöddrevet har ett dåligt lager, rullar väldigt svårt. Bytte en gång till SKF, anv en press för att få dit lagret. Men samma resultat. På ngt sett så är hålet för litet, vilket gör att lagret trycksihop.


Mk2 har fixat dessa fel.
En ordentlig enkelskiva som frambroms.
Höjt motorn, så inget stöddrev är nödvändigt. Bättre konstuktion på cylindern, och gjort en squish på 0.8. ( mk1 har ca 1.1)
Och sedan gjort bättre placering på utblåset. Hur som helt, det gav 1000 extra rpm.

""New front forks from the B1 replica and larger single front disc.
We have chosen this front end set up because it lowers the front end by 20mm which improves the handling and gives the rider more confidence when dropping into corners. This also makes the bike look much better with a more aggressive stance.

The larger front brake disc replaces the old twin disc set up which was vague in communicating the braking response. This larger disc is also more effective than the smaller twin discs. This will also allow the rider to upgrade to brake levers of their preference if needed.
New style foot pegs have been used to give better comfort to the rider and also more durability, the foot peg hangers have also been strengthened to withstand more force on impact.
New gearing ( 6/70) and standard size chain allow this bike to be used on most small to medium tracks without the need for the gearing to be changed,we have tested this new gearing and the acceleration is awesome without affecting the top speed.The front and rear sprockets can also be easily changed if required."
"The following improvements have been made to the engine-
The barrel and piston have been machined with closer tolerances giving better compression and power.
The positioning of the exhaust ports have been altered to give a better gas flow.
Higher grade bearings have been used for the crank to improve durability and also make sure that the fly wheel is always correctly positioned "
"
Här är lite på Mk2.
Ang varvräknaren så måste det vara mått på fullgas med hjulet i luften ( måste vara det, för inte en chans att det är med körning)
1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg
 
Last edited:

Nyström L

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2005
Ort
Kalmar
Hoj
Ett par stycken, både stora och små.
Filip RR skrev:
2485831 Mooaaahahahahahaha!

Det var ju rätt person att testa kvalitet!
Jag ger däcken 7 varv om du ska köra!

Jag har också en kines förresten (hopplockade delar)

Matchrace?

//Filip

Det hade varit gutt med lite kina fight!! :tungan

Däcken kommer bytas ut med en gång till riktiga så man slipper krascha i onödan, kanske så plockar jag ner motorn och match portar blocket och fixar till squichen eller så blir det en beg bzm 5-port cylle!

Andreas_ace skrev:
2486463 Tycker du borde skaffat Z1 mk2.
Denna är Mk1, den har mycket brister.
Men priset är bra!

Jag lyckades för 4000kr av Superbilligt.
mk2 kan köpas för ( 375 euro plus 40.96euro för frakt)

Men den ska nog hålla ska du se :)
Har gjort ngr fina krasher och den håller ännu, även motorn.

Vad jag menar med brister är klent bottendrag.
Dåliga bromsar (!)
Och det är ett stöddrev på svingen, detta drev gör så att kedjan kommer högre upp och sedan kan komma över "böjen" på svingen. Eftersom kineserna har placerat motorn för långt ner. och kedna skulle gå ner i svingen.

Stöddrevet har ett dåligt lager, rullar väldigt svårt. Bytte en gång till SKF, anv en press för att få dit lagret. Men samma resultat. På ngt sett så är hålet för litet, vilket gör att lagret trycksihop.


Mk2 har fixat dessa fel.
En ordentlig enkelskiva som frambroms.
Höjt motorn, så inget stöddrev är nödvändigt. Bättre konstuktion på cylindern, och gjort en squish på 0.8. ( mk1 har ca 1.1)
Och sedan gjort bättre placering på utblåset. Hur som helt, det gav 1000 extra rpm.

Gör inget om det rullar trögt, bara ta med sig mer fart i svängarna samma med bromsarna om dom tar dåligt så åker man ju snabbare i böjjarna :tummenupp
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top