Nyström L skrev:
2485582 Har beställt en för att testa på lite äkta kina kvalitet, så i veckan ska den lilla kinaracern få bekänna färg
Hur länge håller den tror ni??
//Linus
Tycker du borde skaffat Z1 mk2.
Denna är Mk1, den har mycket brister.
Men priset är bra!
Jag lyckades för 4000kr av Superbilligt.
mk2 kan köpas för ( 375 euro plus 40.96euro för frakt)
Men den ska nog hålla ska du se
Har gjort ngr fina krasher och den håller ännu, även motorn.
Vad jag menar med brister är klent bottendrag.
Dåliga bromsar (!)
Och det är ett stöddrev på svingen, detta drev gör så att kedjan kommer högre upp och sedan kan komma över "böjen" på svingen. Eftersom kineserna har placerat motorn för långt ner. och kedna skulle gå ner i svingen.
Stöddrevet har ett dåligt lager, rullar väldigt svårt. Bytte en gång till SKF, anv en press för att få dit lagret. Men samma resultat. På ngt sett så är hålet för litet, vilket gör att lagret trycksihop.
Mk2 har fixat dessa fel.
En ordentlig enkelskiva som frambroms.
Höjt motorn, så inget stöddrev är nödvändigt. Bättre konstuktion på cylindern, och gjort en squish på 0.8. ( mk1 har ca 1.1)
Och sedan gjort bättre placering på utblåset. Hur som helt, det gav 1000 extra rpm.
""New front forks from the B1 replica and larger single front disc.
We have chosen this front end set up because it lowers the front end by 20mm which improves the handling and gives the rider more confidence when dropping into corners. This also makes the bike look much better with a more aggressive stance.
The larger front brake disc replaces the old twin disc set up which was vague in communicating the braking response. This larger disc is also more effective than the smaller twin discs. This will also allow the rider to upgrade to brake levers of their preference if needed.
New style foot pegs have been used to give better comfort to the rider and also more durability, the foot peg hangers have also been strengthened to withstand more force on impact.
New gearing ( 6/70) and standard size chain allow this bike to be used on most small to medium tracks without the need for the gearing to be changed,we have tested this new gearing and the acceleration is awesome without affecting the top speed.The front and rear sprockets can also be easily changed if required."
"The following improvements have been made to the engine-
The barrel and piston have been machined with closer tolerances giving better compression and power.
The positioning of the exhaust ports have been altered to give a better gas flow.
Higher grade bearings have been used for the crank to improve durability and also make sure that the fly wheel is always correctly positioned "
"
Här är lite på Mk2.
Ang varvräknaren så måste det vara mått på fullgas med hjulet i luften ( måste vara det, för inte en chans att det är med körning)