Nån som har erfarenhet av AGV-hjälmar?

Ryu

If only my brother would chose this path
Gick med
14 Oct 2006
Hoj
#85 ..Preparing, preparing!
Funderar ju som sagt starkt på att beställa en jag gillar (AGV TiTech Multi) Från FC-Moto, men jag har ju desvärre ingen möjlighet att prova ut en.. Har mätt kolan och huvet är
58cm-O
Köper man strl M/L 58 då eller köper man en strl större? Dum fråga kanske men ändå :va Det är ju ändå rätt mycket pengar för något som jag inte har i handen förens jag har betalat för det.. :gnissla & Skicka tillbaks grejer & krångla har man ju inte lust med.. :D

Ryu

Gick med
14 Oct 2006
Hoj
Fürstenhoff skrev:
2635210 Har kört AGV T-tec i 2 år nu och tycker att dom är super sköna att använda samt sålt ca 40 T-tec hjälmar utan ett enda klagomål!! :tummenupp :tummenupp :tummenupp

/Fürstenhoff.

:)
Hur är det med storlek då? :D en storlek större eller samma som cm-måttet runt huvet?

slangarn

DP ;)
Gick med
28 Mar 2005
Hoj
Flera :P
Kör också med AGV sedan flertalet år, bra ventilation passform till konkurenskraftigt pris.
De fick dock inte så bra betyg i testerna, säkerhetsmässigt är väl Arai i topp.

Storleksmässigt är de rätt lika Arai.

Last edited:

jamjam

Devil
Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Bolt
RobVance skrev:
2635202 Funderar ju som sagt starkt på att beställa en jag gillar (AGV TiTech Multi) Från FC-Moto, men jag har ju desvärre ingen möjlighet att prova ut en.. Har mätt kolan och huvet är
58cm-O
Köper man strl M/L 58 då eller köper man en strl större? Dum fråga kanske men ändå :va Det är ju ändå rätt mycket pengar för något som jag inte har i handen förens jag har betalat för det.. :gnissla & Skicka tillbaks grejer & krångla har man ju inte lust med.. :D

jag har 58 runt huvudet och AGV Medium passar utmärkt, köp inte large om du har 58, det kommer att bli för stor, större än 59 ska ha large.

Ryu

Gick med
14 Oct 2006
Hoj
slangarn skrev:
2635234 Kör också med AGV sedan flertalet år, bra ventilation passform till konkurenskraftigt pris.
De fick dock inte så bra betyg i testerna, säkerhetsmässigt är väl Arai i topp.

Storleksmässigt är de rätt lika Arai.

Det blir min första hjälm så jag har inget att jämföra med :va Och jag står i begrepp om att beställa en snarast, så all guidning ang storlek är av högsta tacksamhet! :)

LeXi skrev:
2635257 jag har 58 runt huvudet och AGV Medium passar utmärkt, köp inte large om du har 58, det kommer att bli för stor, större än 59 ska ha large.

STORT Tack för det! :) Dags att beställa! :)

Last edited:

Bubbas

nähä, om man skulle...
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
K 1300 Gin & Tonic
Köper du skor och kläder på nätet också så e det bara att beställa.

diver6

Lite äldre, lite klokare.. hoppas jag ;)
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Ducati Diavel -11 Yamaha XJR 1300 -02 KTM 400 EXC -07 Honda CB 125 K3 -70
RobVance skrev:
2635202 Funderar ju som sagt starkt på att beställa en jag gillar (AGV TiTech Multi) Från FC-Moto, men jag har ju desvärre ingen möjlighet att prova ut en.. Har mätt kolan och huvet är
58cm-O

Hur e´kolan då? Konisk eller rund? Den frågan fick jag av Swedie. Jag körde runt och provade hjälmar i en hel vecka och va´rent skinnflådd i pannan, innan jag insåg att Shoei passade mej bäst. Inget huvud e´det andra likt så... som du säger: Rätt mycket pengar... Jag hade aldrig köpt en hjälm utan att prova !!!! :va
Gör inget du kommer att ångra.....

Ryu

Gick med
14 Oct 2006
Hoj
diver6 skrev:
2635325 Hur e´kolan då? Konisk eller rund? Den frågan fick jag av Swedie. Jag körde runt och provade hjälmar i en hel vecka och va´rent skinnflådd i pannan, innan jag insåg att Shoei passade mej bäst. Inget huvud e´det andra likt så... som du säger: Rätt mycket pengar... Jag hade aldrig köpt en hjälm utan att prova !!!! :va
Gör inget du kommer att ångra.....

Väl valda ord! :)

slangarn

DP ;)
Gick med
28 Mar 2005
Hoj
Flera :P
RobVance skrev:
2635369 Väl valda ord! :)

Åk till nån affär som har AGV och prova ut, hjälmen ska sitta relativt hårt ska nästan kännas lite för liten men de töjer sig en del med tiden.

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
RobVance skrev:
58cm-O

Ti-tech har två medium storlekar MS och ML där MS motsvarar ca 57 och ML ungefär 58 precis som Gp-pro'n som jag har. Dock är Ti-tech'en ngt mindre i storlek än motsvarande GP-pro. Förmodligen skulle ML sitta OK på din skalle alternativt L. Kör en sväng till Lelles i uppsala och prova en svart TI-tech. Lelles hade rätt storlek på gp-pron men Duells ville inte ta hem "rätt" färgställning så jag handlade av Fc-moto.

Bifogat

• Gp-pro.jpg
    Gp-pro.jpg
    5.4 KB · Visningar: 289
Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy