Nån som har erfarenhet av Traxxas VXL-modeller?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag har kollat litegrann på en Traxxas Stampede vxl då det verkar för jäkla smidigt med eldrift då det numera är såpass effektivt.
Hittar dem för vettiga priser i staterna så kan någon bara skicka den till mig så är det ca 40% billigare än här hemma i Sverige.
Finns det andra likvärdiga, också prisvärda, modeller av liknande typ?

En liten film på vad man får för ca 4000:- komplett: [YOUTUBE-ID]http://www.youtube.com/watch?v=6wbngq8RZ4k[/YOUTUBE-ID]

Edit/ jag ser inte filmen, direktlänk om det inte funkar: http://www.youtube.com/watch?v=6wbngq8RZ4k

FreddaGädda

Guest
Dra åt helvete!
Den brassar ju satan!

Kollade på några andra filmer, och de fick fan upp den i strax över 100 bananer med 11 V-ack. En elbil..
Utvecklingen har tydligen gått framåt sen jag höll på med sånt där för 10 år sen.
Verkar ju helt och hållet sinnessjuk, den där bilen. Tjöp!
http://www.youtube.com/watch?v=XauByRV6fs8&feature=related

Edit: Jag är helt mållös över vad de idag lyckas kräma ut prestandamässigt ur en elbil. Och en monstertruck, dessutom..

Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jepp, jag blev lika förvånad själv då jag inte har hållt på speciellt mycket med sådana leksaker de senaste åren.
Värsta acken med laddare och regulator kostar ca 2500:- men då går den som fan också. Jag börjar nog med näst värsta tror jag, då toppar den 65km/h och det räcker gott och väl i en vecka tippar jag på :D
Hittade en nu i Usa för 3500:- här hemma i Sverige, det kliar i fingrarna...

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Jag lekte också med sånt när jag var mindre så jag har inget mot det men är det inte bara kul i 10 min?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det har skett en enorm utveckling av bortlösa motorer, fartreglage och accar på senare år.

När jag började med modellflyg så var det ett par stollar som höll på med elflyg, planen var skittunga, fick förlita sig på jordytans krökning för att komma i luften och plattflög tråkigt i fem minuter...

Nu spöar elflygen dom glödstiftsförsedda på alla punkter.
Prestanda, vikt, flygtid...

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Det har skett en enorm utveckling av bortlösa motorer, fartreglage och accar på senare år.

När jag började med modellflyg så var det ett par stollar som höll på med elflyg, planen var skittunga, fick förlita sig på jordytans krökning för att komma i luften och plattflög tråkigt i fem minuter...

:D Då är det fan inte roligt :hihi

cog

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2007
Hoj
Daytona 675 -07a
Rustler VXL

Ja köpte mig en Traxxas Rustler VXL från England. HUR KUL SOM HELST!!! Går som satan. Jag har en El-helikopter sedan tidigare så jag har parallellkopplat två LiPo-accar på 11.1 V.

Har två kollegor på jobbet som också har varsin Rustler VXL så vi kör varje lunch. Sen blir det några repor på kvällen. Köpte den strax före jul och har inte tröttnat än på långa vägar. Har dock kört sönder den lite men reservdelar är på väg. Har även beställt nya däck, något större än orginal eftersom jag kör mest på gräs och vill har lite högre markfrigång.

Skön känsla när bilen går upp på bakan i typ 80 knyck, och då har man inte ens full gas.

Här är ett klipp från en lunchkörning i Linköping. Bilen gick inte sönder. OOTROLIGT robust, men det är klart efter många vurpor har några små detaljer gått sönder. Kostar typ 100 spänn att laga.

http://www.youtube.com/watch?v=9S6UcoovQSA

/Per

Mr_Turbo

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2004
Hoj
Suzuki sv1000

Var hittar man sånna flygplan? *vill ha*

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Men vad i... :hihi

214042.jpg

214043.jpg

214039.jpg

Jhoony

Ny medlem
Gick med
15 Nov 2006
Hoj
GPz 900r & XL 600R
Har två kollegor på jobbet som också har varsin Rustler VXL så vi kör varje lunch. Sen blir det några repor på kvällen. Köpte den strax före jul och har inte tröttnat än på långa vägar. Har dock kört sönder den lite men reservdelar är på väg. Har även beställt nya däck, något större än orginal eftersom jag kör mest på gräs och vill har lite högre markfrigång.

http://www.youtube.com/watch?v=9S6UcoovQSA

/Per

Hur länge kan man köra innan det är dags att ladda (utan parallellkopplade ackasr, dvs)?

Och har du länk/motsv till varifrån du köpte din?

Jag höll på väldigt mycket med radiostyrt för sisådär 10 år sen, men lessnade ur när kör:meka-ration låg på ungefär 1:15. Glödstiftsbil och flygplan och en elbåt, och bilen var ungefär alltid trasig. Motorerna skar, bärarmarna gick av på löpande band och detta jävla kladdande med metanol, ricinolja och nitro. Att köra eldrift var inte att tänka på, pissiga prestanda och drifttid som var hur kort som helst.

Måste dock erkänna att din video fick mig att bli lite sugen igen.

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Hur länge kan man köra innan det är dags att ladda (utan parallellkopplade ackasr, dvs)?

Jag höll på väldigt mycket med radiostyrt för sisådär 10 år sen, men lessnade ur när kör:meka-ration låg på ungefär 1:15. Glödstiftsbil och flygplan och en elbåt, och bilen var ungefär alltid trasig. Motorerna skar, bärarmarna gick av på löpande band och detta jävla kladdande med metanol, ricinolja och nitro. Att köra eldrift var inte att tänka på, pissiga prestanda och drifttid som var hur kort som helst.

Krascha inte så mycket då? :hihi

Dagens metanolbilar behöve ingen extra olja och grejjer. Det är redan i bränslet, bara att tanka och köra. :)

Jhoony

Ny medlem
Gick med
15 Nov 2006
Hoj
GPz 900r & XL 600R
Krascha inte så mycket då? :hihi

Dagens metanolbilar behöve ingen extra olja och grejjer. Det är redan i bränslet, bara att tanka och köra. :)

Det fanns färdigblandat bränsle även när jag höll på, men det var mycket billigare att blanda själv. Det kändes som att det var värt det när man gick på studiebidrag iaf. Sen blir ju bilen i sig full av kladdet p.g.a. spill och avgaser. Det var hursomhelst inte därför jag slutade, det var bara ledsamt.

cog

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2007
Hoj
Daytona 675 -07a

Jag kör i typ 20 minuter, men då kör jag många maxlöpor. Mina parallellkopplade helibatterier börjar dock ge sig. Dom är inte gjorda för att leverera 320 Amp (som ESCn drar). Har dock beställt ett 11.1V lipo på 8000 mAh, från www.maxamps.com. Bilen köpte jag från england

http://www.modelsport.co.uk/?CallFu...=60&CategoryID=992010&ChassisID=464&ShowCar=1

Men en polare beställde från USA

http://www.towerhobbies.com/products/traxxas/trac88.html

En sådan här bil tröttnar man inte på. Men skaffa ett fett 11.1V Lipo, de är mitt tips.

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Hoj
2010, Skakig 1000RR
Jag kör i typ 20 minuter, men då kör jag många maxlöpor. Mina parallellkopplade helibatterier börjar dock ge sig. Dom är inte gjorda för att leverera 320 Amp (som ESCn drar). Har dock beställt ett 11.1V lipo på 8000 mAh, från www.maxamps.com. Bilen köpte jag från england

http://www.modelsport.co.uk/?CallFu...=60&CategoryID=992010&ChassisID=464&ShowCar=1

Men en polare beställde från USA

http://www.towerhobbies.com/products/traxxas/trac88.html

En sådan här bil tröttnar man inte på. Men skaffa ett fett 11.1V Lipo, de är mitt tips.

70mph :näsblod

Stämmer den siffran?

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar