nån som har varit med om nått liknade eller vad felet e ?

micke85

Sommar och sol där jag bor
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ninja zx6r
EBS skrev:
Jo men bodoes NSR125a gjorde 160 istället för 155 precis innan hans ramlager tokpaja. Att den går bra är ingen garanti.

jo men det säger ju att kolven inte e åt fel hål !

ulf_lundin

Ge f-n i att ändra här !
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R 1200 GS, XR600
Finns ju inte så mkt det kan vara. Måste ju vara nåt m vevparti/kolv/balansaxel/svänghjul. Bytt kolv ? Kan inte komma på nåt annat. Be nån annan kolla hojen. Ibland missar man uppenbara saker o observationer.
Bara att börja, måste väl fixas. O nåt fel är det ju. Fast det tar ofta en stund vänja sig vid tanken först.
/u

Last edited:

RGmaniac

No More MR 2 Stroke
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki Z 550 -82,Yamaha XS 500 -79
Alla har ju redan skrivigt allt så jag kör väl på att du kanske glömt kolvbults lagret???? men så dum är väl ingen......ta bort cylle och kolv igen och känn på veven och kolla alla glapp och allt.....Lycka till...

micke85

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ninja zx6r
Tack alla för er hjälp ! :bow
hittade felet till slut ! det var balansaxeln som inte var rätt iställed ! dom som hade den innan hade skruvat i den syndes på skruvarna !
så när jag tog upp för att kolla på lammelkorgen så tog jag ju även bort den och då blev det ju ännu mer fel !!
tack olle för att du visade hur den såg ut ! :bow
så nu funkar den prima ! :tummenupp

ulf_lundin

Ge f-n i att ändra här !
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R 1200 GS, XR600
Ingen magi/trolleri den här gången heller. Oftast finns det 'naturliga' förklaringar.
/u
EDIT: fast jag tycker rubriken på tråden var mindre väl genomtänkt.........

Last edited:

micke85

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ninja zx6r
ulf_lundin skrev:
Ingen magi/trolleri den här gången heller. Oftast finns det 'naturliga' förklaringar.
/u
EDIT: fast jag tycker rubriken på tråden var mindre väl genomtänkt.........

klart det finns naturliga förklaringar men jag trode först det var svänghjulet eller vevaxel !
som tur var ju att det fanns dom här som kunde berätta att det fanns en ballansaxel i motorn! har alldrig mekat i en motor som har det !

vad var fel på rubriken da ?

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
micke85 skrev:

trode först att det var lammelkorgen...
trode då att det....
...uppe i vintras så skändes det inte......
glömde tillläga...
inget med det att göra ! ....
och sen finns dom där igän ända upp !...
skruvat i den syndes på skruvarna !
har alldrig mekat i en motor som har det !
/Micke
Ursäkta, men måste få bryta mig in här och gå lite offtopic. Om du har dyslexi så ska du inte ta åt dig. Till att börja med:
trodde stavas med 2 "d"
heller stavas med E inte med Ä, förutsatt att du inte menade att du hÄller ut ngt... men så var icke fallet i den meningen du använde det.
Vad betyder skändes? Har sett dig skriva det flera ggr och i alla meningar så har du egentligen menat "Kändes", inget S där alltså.
tilllägga stavas med 2 G, inte med ett.
Inget skiljetecken mellan det sista ordet i meningen och utropstecknet.
Igen stavas med E.
Syntes stavs med T och inte med D.
Aldrig stavas aldrig med 2 L.

Har börjat att tröttna på alla felstavningar, och att läsa den här tråden var droppen som fick bägaren att rinna över för mig. Ta dock inte detta som något personligt påhopp, då det finns flera här inne som kan behöva ta åt sig lite. Och jag vet att man kan skriva fel när man sitter och trycker lite snabbt på knapparna, det händer även mig. Men när jag ser någon göra samma fel flera gånger... så, ja... då säger jag till :)

/Spiken

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
micke85 skrev:
klart det finns naturliga förklaringar men jag trode först det var svänghjulet eller vevaxel !
som tur var ju att det fanns dom här som kunde berätta att det fanns en ballansaxel i motorn! har alldrig mekat i en motor som har det !

vad var fel på rubriken da ?
Du kunde ju skrivigt ex. "Problem med obalans i motorn, Mito" eller "motorn i Cagivan vibrerar satan, vad kan det vara?" Ja, du fattar :) Inte "Min moppe e paj, vad är felet?" :tummenupp

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Re: Re: nån som har varit med om nått liknade eller vad felet e ?

Spiken skrev:
Ursäkta, men måste få bryta mig in här och gå lite offtopic. Om du har dyslexi så ska du inte ta åt dig. Till att börja med:
trodde stavas med 2 "d"
heller stavas med E inte med Ä, förutsatt att du inte menade att du hÄller ut ngt... men så var icke fallet i den meningen du använde det.
Vad betyder skändes? Har sett dig skriva det flera ggr och i alla meningar så har du egentligen menat "Kändes", inget S där alltså.
tilllägga stavas med 2 G, inte med ett.
Inget skiljetecken mellan det sista ordet i meningen och utropstecknet.
Igen stavas med E.
Syntes stavs med T och inte med D.
Aldrig stavas aldrig med 2 L.

Har börjat att tröttna på alla felstavningar, och att läsa den här tråden var droppen som fick bägaren att rinna över för mig. Ta dock inte detta som något personligt påhopp, då det finns flera här inne som kan behöva ta åt sig lite. Och jag vet att man kan skriva fel när man sitter och trycker lite snabbt på knapparna, det händer även mig. Men när jag ser någon göra samma fel flera gånger... så, ja... då säger jag till :)

/Spiken
Måste säga att jag håller med!! Detta är inget ont mot dig eller någon annan, utan bara en liten vädjan att ni kanska kan försöka anstränga er lite när ni skriver! Det kanske inte är så jobbigt med ett litet stavfel, men alla småfel och särskrivningar blir jobbiga efter ett tag :hej Så snälla alla, läs igenom ert inlägg en gång innan ni postar! Tack.

exneet

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
z750
De viktiga e väll för fan inte att man stava rätt utan att folk fatta va man menar!!!
Oj jag kanske skulle skriva Är istället för E !! de ÄR ju så "viktigt"!!!!
ha ni inga större problem???!!!

Detta e för fan ett forum om motorcyklar och inte om rättstavning!!

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Du ser nog inget problem i det hela pga. att du redan stavar så illa? Men när man ser att ens egna syn på stavning påverkas tack vare forumet, så tycker jag iaf att det är ett problem. Och för att klargöra en annan sak, detta var inget krav utan mer som nisse sa, en vädjan.

Last edited:

micke85

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ninja zx6r
hehe ok det är lugnt !
hade lite brottomt när jag skrev inlägget och min stavning är inte den bästa !
men det är bra du påminner mig.
Ska försöka bättra mig och titta igenom texterna före jag skickar iväg dom ! :tummenupp

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
micke85 skrev:
hehe ok det är lugnt !
Ska försöka bättra mig och titta igenom texterna före jag skickar iväg dom ! :tummenupp
Kanon att du inte tar det som gnäll eller som tex. exneet, utan ist som en liten "påminnelse"! :tummenupp

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
micke85 skrev:
hehe ok det är lugnt !
Tack, vad skönt att du iaf. förstod vad jag menade och inte tog det som ngt negativt :tummenupp

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
exneet skrev:
De viktiga e väll för fan inte att man stava rätt utan att folk fatta va man menar!!!
Oj jag kanske skulle skriva Är istället för E !! de ÄR ju så "viktigt"!!!!
ha ni inga större problem???!!!

Detta e för fan ett forum om motorcyklar och inte om rättstavning!!
Precis. Det viktiga är att man förstår! Utan att behöva läsa igenom samma mening 5 gånger....

Men alla kan ju inte rå för det.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...