Nån som känner igen denna gsxr 750?

HCN

gnicararysålbmaet
Gick med
15 Jun 2011
Hoj
GråMorrandeGatslampa®
Ptjaa... Alla lägenheter har ju ett unikt nummer så att se vilka som bor i samma lägenhet klarar ju till och med jag - med hjälp av de verktyg som finns till hands för en lekman på internet..
Behöver inte vara Telly Savalas för en sån manöver. :krama

KK

Att hitta nummer till folk går om man gräver lite djupare. Exsambon var jagad av tingsrätten (som vittne dock) men dom fick inte tag på henne, då ringde dom till mig istället! Vi var skrivna på samma adress, med 42 olika lägenheter. Hur dom listade ut att vi bodde ihop, och fick tag i mitt nummer är ett mysterium :va Men troligen är det ganska lätt att få tag i telefonnummer mm om man har ett personnummer, och det kan du ju få via Transportstyrelsen. Borde inte polisen kunna hjälpa till här? :va

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Ptjaa... Alla lägenheter har ju ett unikt nummer så att se vilka som bor i samma lägenhet klarar ju till och med jag - med hjälp av de verktyg som finns till hands för en lekman på internet..
Behöver inte vara Telly Savalas för en sån manöver. :krama

KK
Helt korrekt, förutom att jag inte hade angett mitt lägenhetsnummer när jag skrev mig i lägenheten, det skickade dom brev och bråkade om flera år efteråt ;)

HCN

gnicararysålbmaet
Gick med
15 Jun 2011
Hoj
GråMorrandeGatslampa®
Då visste de ju var du bodde eftersom till och med posten, som inte direkt är kända för sina mad-sherlock-skills, kom till rätt inkast...:hej

Helt korrekt, förutom att jag inte hade angett mitt lägenhetsnummer när jag skrev mig i lägenheten, det skickade dom brev och bråkade om flera år efteråt ;)

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Då visste de ju var du bodde eftersom till och med posten, som inte direkt är kända för sina mad-sherlock-skills, kom till rätt inkast...:hej
Jo, men det kräver ju nästan att dom åkte hem till oss och kollade. Jag tror ju inte dom ringde runt till alla 42 lägenheternas ägares mobiler och kollade. Oss veterligen fanns det ju ingen information nånstans som sa att vi bodde i samma lägenhet, förutom på lägenhetsdörren.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Kollar du namnet på http://www.birthday.se så kan du kanske prioritera ner de som är under 20 och över 75.
Men den kan ju stå på farsan......

UglyCoolboy

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2011
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -96
Har också försökt hitta ägare på detta fordon utan någon tur, regnr är HGK*** och den är inte anmäld stulen men om den inte flyttas snart så misstänker jag att den kommer bli det :(

Kan även tillägga att den är avställd sen -08 :confused:

Last edited:

Coolz1000

Snart är det vår igen!
Gick med
9 Jul 2007
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -99
Så som den står så ser det ju ut som att den är snodd... Hade jag haft en kätting med mig och ställt hojen vid en stolpe hade jag låst fast den i stolpen så klart, men jag skulle inte lämna min hoj mer än nån timme sådär, man ber ju om att den ska bli snodd (kanske det som är idén?)

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Lås fast den och lämna namn och nummer så kan ägaren ringa dig när de vill åka :tummenupp

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Det var hål i generatorkåpan, så man kan ju tippa att den är vurpad. Och ägaren kanske ligger på hospitalet. Såg det idag vid 14-tiden

Faaager

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2010
Hoj
Gsx-r 600 -02
Kapa kedjan, ta den på släp hem, anmäl som upphittad hos polisen.
Bättre att en ärlig person tar med den hem och förvarar den än en som tänkt sno den.

Normalt sett om man anmäler något upphittat och ingen hämtat blir det ju finders-keepers....
Vet inte om det stämmer in på denna situationen dock.

Eloge till TS som gör så pass mycket ändå, jag hade uppskattat det om de va min!

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Att man ens får ut det via fax är helt jävla galet...

felciterat via mobilen men...

agge-ducce

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2009
Hoj
Triumph Daytona 955i 03:a och R6 00:a
ring transportstyrelsen och ta adressen du har ju regnr så hittar du nummret till adressen på hitta .se

EriF89

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2010
Hoj
1999 hornet 600 + gammelkawan
Kapa kedjan, ta den på släp hem, anmäl som upphittad hos polisen.
Bättre att en ärlig person tar med den hem och förvarar den än en som tänkt sno den.

Är inte det lite riskabelt? Tänk om ägaren mot förmodan faktiskt lämnat den så, och vad har man för bevis för att man inte tänkt stjäla den om man blir ertappad på bar gärning?

Miss_A

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2006
Hoj
Z750 + Suzuki DRZ 400E
Jag vill inte hämta den iaf och i värsta fall åka dit för stöld. Känns som vi har gjort tillräckligt, polisen är inkopplad och jag prövade ringa alla med samma namn igår.

Dubstep

Ny medlem
Gick med
21 Feb 2011
Hoj
XTZ 660 Tenere -92
Gör som någon skrev tidigare, sätt ett lås på den så lämnar du ditt nr och be dom ringa när dom vill åka

swe3t

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2012
Hoj
Ingen
Är inte det lite riskabelt? Tänk om ägaren mot förmodan faktiskt lämnat den så, och vad har man för bevis för att man inte tänkt stjäla den om man blir ertappad på bar gärning?

Denna tråden tycker jag hade varit bra bevis ifall något sånt skulle hända..

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln