Jag kör med D54250WYK, jag hade nog klarat mig med i3an utan problem egentligen.
Ja det är just det där, jag hade nog.
Står mellan de tre nya modellerna som tar en vanlig SSD.
Hade jag inte redan haft en mediaspelare som jag ska flytta in i sovrummet så hade jag köpt celeron-varianten direkt o provat med, sen hade den åkt in i sovrummet om den inte duger.
Men nu behöver jag bara en o den ska hålla för en bra tid framöver o ska inte sega sig o hålla på nånting.
i3 booorde räcka o lägga 1000 spänn extra på i5 känns inte nödvändigt, meeen... ja ni vet.
Jag använder den bara till XBMC så egentligen klarar jag mig med Raspberry Pien.
Ja jag ska bara använda den till att streama play-tjänster och XBMC, i3 varianten bör väl räcka gott o väl för det.
Dessa jävla val i livet, kan de inte bara ha en variant PUNKT
Största anledningen till att det blev i5 är att jag tänkte att det skulle vara större chans att den klarar h265. Jag har inte kollat om det behövs en i5 eller om inte ens i5 räcker, men det kändes bra.
Största anledningen till att det blev i5 är att jag tänkte att det skulle vara större chans att den klarar h265. Jag har inte kollat om det behövs en i5 eller om inte ens i5 räcker, men det kändes bra.
Kommer/kommit nya modeller med HD5200 också va?
Då lär den klara de flesta spelen med..
2x PS4kontroller så har man en PS4a
Det är inte bara hårdvara som påverkar. Jag drar min anekdot.
Jag köpte en HTPC att ha till vardagsrummet. Installerar Windows 7 och sen inget annat program än XBMC och Plex i princip. Det fungerar felfritt ett par månader men efter ett tag börjar den sega och ha sig. Testar lite program för att snabba upp Windows, fungerar marginellt och sen blir det värre igen. Har nu bytt till att köra Ubuntu på den som också kan köra XBMC. Fungerar hur felfritt som helst även efter ett par månader.
Nu får allt nån som kör i3an komma in o säga att den klarar aaaallt hur fint som helst.
En modern i3a måste väl vara fetare än en gammal i5a ?
Så ska du bara streama och styra så skulle jag vara väldans förvånad om den inte orkar.
Vad ska du streama? 720p, 1080p eller 4k?
Netflix har börjat med 4k..
app app app. Bara för att något är nyare har det inte mer prestanda. Visst, kollar man över spann på 10 år kanske det stämmer men knappast över en generation eller två skulle jag säga.
Generally speaking, 2nd gen Sandy Bridge CPUs are on average 12% more powerful than 1st gen. 3rd gen Ivy Bridge CPUs are on average 6% more powerful than 2nd gen CPUs. That means 3rd gen Ivy Bridge CPUs are about 19% more powerful than 1st gen Core i3/i5/i7 CPUs.
Det jag vill ha är en pryl som inte tar en halv evighet att starta igång när jag vill kika på en serie när jag käkar och som är någorlunda framtidssäkert.
Idag hinner jag käka en hel macka innan mediaspelaren startat o jag bläddrat igenom de sega menyerna.
SSD och i3 borde klirra det.
Ja det är ju dedär "borde" som nager så innihelvete i bakhuvet.
Vore som sagt så fint om någon klev in som har en i3a o säger att ja jävlar i havet va de flöt på bra direkt ur boxen.
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|