Nån som kör med Intel NUC?

Shimonu

Sporthojsnörd
Gick med
26 Aug 2013
Hoj
Z1000SX -18
http://www.tomshardware.co.uk/answe...-core-3rd-generation-core-buying-laptop.html#.

Och finns väl inga mediaspelare som är kodade för flera kärnor?
Så borde inte vara så stor vinst mellan 2 och 4 kärnor?

Ah, var lite dålig på att få fram min poäng. Du jämförde även i3 med i5 och menade att i3 borde vara bättre. Alltså att en ny "lägre" modellserie ska vara bättre än en äldre "högre" modellserie, den slutsatsen kan inte dras vill jag mena.

Nej det lär inte vara så mycket som är gjort för att fördela mediaspelning över flera kärnor, det är inte något som är speciellt lätt att parallellisera säger mina instinkter(snart färdig civilingenjör i datateknik). 2 kärnor kommer funka lika väl som 4.

Mheel

Medlem
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Ktm 520 EXC -02 Såld
Jag hade hellre byggt ihop en egen mitx. Då kan man uppgradera m.m. Om man vill det.

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Jag hade hellre byggt ihop en egen mitx. Då kan man uppgradera m.m. Om man vill det.

Jojo visst, fast ett litet mini-itx-chassi är ändå typ 4 gånger så stort.
Jag kan även köpa en 13" laptop med samma prestanda för ungefär samma peng o kan då ta med den vart jag vill osv osv osv.
Not the point med andra ord.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Jag kan även köpa en 13" laptop med samma prestanda för ungefär samma peng o kan då ta med den vart jag vill osv osv osv.

Tjööp en i5a då!

Anledningen att jag inte köpt nån än är just det att jag inte vill ha en i3a som kanske är gammal snart, så en i5a med extra lull-lull rasar iväg prismässigt :gråta

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Tjööp en i5a då!

Anledningen att jag inte köpt nån än är just det att jag inte vill ha en i3a som kanske är gammal snart, så en i5a med extra lull-lull rasar iväg prismässigt :gråta

Ja, nu har jag åtminstone vart iväg o köpt en ny SSD, köpte en o satte i damens dator för ett par månader sen i väntan på vilken NUC jag skulle bestämma mig för, den får jag inte röra nu :D

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
ääh fuck it, beställde en i5, tyvärr fanns den ju inte i lager dock så blir väl en månads väntan säkert :S

Mheel

Medlem
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Ktm 520 EXC -02 Såld
Om det är så kinkigt med storleken hade jag kört på en cubox-i4 pro istället.:7peta

Last edited:

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Om det är så kinkigt med storleken hade jag kört på en cubox-i4 pro istället.

Då hamnar vi i ett läge där man plötsligt inte kan se på dedär programmet på dendär konstiga play-tjänsten man hittade på nån mysko sida så då sitter man o önskar man köpte sig en "riktig" dator ändå.

Mheel

Medlem
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Ktm 520 EXC -02 Såld
Då hamnar vi i ett läge där man plötsligt inte kan se på dedär programmet på dendär konstiga play-tjänsten man hittade på nån mysko sida så då sitter man o önskar man köpte sig en "riktig" dator ändå.

För att bara kosta 1/4 av vad du får betala för nucen, tycker jag man får mycket för pengarna. Tänkte själv köra android på min och där finns många play-tjänster och det finns gott om mysko streamingsidor som plugin till xbmc om man nu vill ha det.
Har kört med en raspberry i snart två år. Fungerar klockrent på mina lokala filer.
Du kommer säkert bli nöjd med nucen och jag blir säkert det också med cuboxen.:tummenupp

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
För att bara kosta 1/4 av vad du får betala för nucen, tycker jag man får mycket för pengarna. Tänkte själv köra android på min och där finns många play-tjänster och det finns gott om mysko streamingsidor som plugin till xbmc om man nu vill ha det.
Har kört med en raspberry i snart två år. Fungerar klockrent på mina lokala filer.
Du kommer säkert bli nöjd med nucen och jag blir säkert det också med cuboxen.:tummenupp

Har som sagt redan en mediaspelare som klarar samma saker lika galant som den isåfall samt ett par andriodplattor som jag har hdmi-kablar till. It sucks suck sucks and sucks some more balls.

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Sådär ja, efter lite strul med minnena jag köpte som inte alls ville fungera så har jag fått igång den iaf.
Har en jävla massa konfigurerande kvar att göra men de verkar smutt.
Provade att styra den med min Harmony One o de fungerar, tyvärr fanns inte NUCen i mjukvaran för harmonyn än så jag la in några random intel-datorer o provade lite, hittade rätt på en som fungerade, om än med lite fel knappar.
Den slår igång via ir från helt avstängd så det är helt jävla awesome.

Nu ska jag bara konfigurera knapparna på harmonyn så dem blir rätt o luska rätt på lite andra inställningar hur de ska vara osv.
Man kan välja mellan 23p-60p Hz uppdatering, känns som muspekaren hackar sig fram lite vid 23p men är det ändå det jag ska välja eftersom jag ska kika på film med den eller what?
Smånollad på alla inställningar oså ett helt nytt operativ :huvet

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Lämna recension! :tummenupp

Spyr på alla inställningar man "måste" göra.
Inte hunnit med annat än att slå igång korta sekvenser av några filmer typ, men de verkar fungera utan problem.
Inte donat så mkt med XBMC så måste hitta alla funktioner o grejjer med playlists o allt sånt så det blir snyggt o smidigt när man ska styra med fjärren.

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO