Nån som kan hjälpa??

*DIABLO*

Guest
Stephen skrev:
Då är det bara att tipsa honom om plastic padding och silvertejp.. Du har inget ansvar..... Som flera andra före mig har sagt.. I befintligt skick är i befintligt skick.. Han har inget att komma med.. Sen är det upp till dig om du vill vara schysst eller inte... Men några skyldigheter har du inte...

Jag var schysst när jag sålde den mycket billigare än vad den är värd,, kan ju inte gå ner hur mycker som helst, o isåfall kan ju jag oxo göra samma sak med han dom jag köpte den av eller

Stephen

Action figure sold separately
Gick med
15 Aug 2003
Hoj
Letar ny...
yamahaR6_03 skrev:
Jag var schysst när jag sålde den mycket billigare än vad den är värd,, kan ju inte gå ner hur mycker som helst, o isåfall kan ju jag oxo göra samma sak med han dom jag köpte den av eller
Mitt tips... Hävda bara att den är öpt i befintligt skick..... Sen har du ryggen fri.. Eller det har du ju redan iofs.... :gnissla

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Vad var det som fick honom att komma på tanken med en felsökning? Hade man märkt problem eller var det ren tur att han gjorde det? Var det pga strul med bilen så kommer de säkert gå på det fatt du skulle också ha märkt det och anat något fel.
Men fortfarande blir det jävligt svårt för dem att bevisa att du visste om det, speciellt när du inte visste om det som du säger.

Banco

Fortsätter att förnedra...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Crescent
Har för mig att ett privatköp kan upphävas inom en tvåveckors period om dolda fel dyker upp. Men efter tre veckor så är jag rätt säker på att du inte har några som helst skyldigheter mot köparen...Bara för honom att bita i det sura äpplet mao

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
Ska de vara punkt o pricka rätt så Finns det INGET befintligt skick
Om du säljer något så ska det vara i ok skick om inget annat avtalas...
kan han bevisa att felet va där innan .. så ...
men vett o etikett.. reglen säger köpt e köpt

HanneZ

Guest
Vad som står på kvittot spelar faktiskt ingen större roll. Man kan inte skriva kontrakt för att slippa undan lagen! Motsvarande att om det hade stått på kontraktet att han va tvungen o mörda din flickvän för o få köpa bilen så hade inte de gjort det lagligt!(Kanske dålig jämförelse men du förstår poängen)

Däremot tror jag inte att han kan kräva dig på pengar. Det är bara om du kände till felen. Vilket kan va hyfsat svårt att bevisa. Jobbit bara om det är ett sajko som börjar skicka stympade griskukar via post!

/ Hannes

*DIABLO*

Guest
Dee_cati skrev:
Vad var det som fick honom att komma på tanken med en felsökning? Hade man märkt problem eller var det ren tur att han gjorde det? Var det pga strul med bilen så kommer de säkert gå på det fatt du skulle också ha märkt det och anat något fel.
Men fortfarande blir det jävligt svårt för dem att bevisa att du visste om det, speciellt när du inte visste om det som du säger.

de va en liten spricka i fördelaren, kanske därför, läckage i styrservon, de vet jag inte ens om de märks om man inte testar de, för jag tyckte de funka skitbra

*DIABLO*

Guest
AleX skrev:
Ska de vara punkt o pricka rätt så Finns det INGET befintligt skick
Om du säljer något så ska det vara i ok skick om inget annat avtalas...
kan han bevisa att felet va där innan .. så ...
men vett o etikett.. reglen säger köpt e köpt

klart det finns befentligt skick, han köpte bilen men dem felen jag visste om för ett bättre pris, klart att de då ska stå befenligt skick, han behöver ju inte köpa annars

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Du har ryggen fri helt klart, säljes i befintligt skick betyder att köparen har sina skyldigheter o kolla upp bilen, dessutom sålde du under marknadsmässigt pris vad jag förstår pga felen, han kan bara dra åt h*****e o bita sej i snabeln.
Konsumentköplagen vid privatköp gäller bara i 2 veckor så det kan han inte heller stödja sej mot, hissen verkar inte gå ända upp på den killen :kocko

HanneZ

Guest
precis, vad som än står på kvittot så gäller köplagen. Förutom i de fall då de står att om inget annat är överrenskommet(stavas?) mellan köpare och säljare typ.

Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...