Nån som misslyckats köra från snut?

Status
Ej öppen för fler svar.

FireTraXX

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Batmans grotta
Hoj
Promenerar...
Körde visserligen inte motorcykel, men någon tycker säkert det är intressant.
Skulle hämta passet på jobb, sick sackar mellan de andra bilarna, kör om i närmare 200km/h i vägrenen och slickar folk i arslet.
Detta pågår i ~2,5 mil, när jag är tvungen att stanna för rödljus så kommer helt plötsligt en civilbil upp bredvid, tutar och skriker "IN TILL SIDAN".

Då avslöjar han att han försökt hinna ikapp mig i 1,5 mil ungefär och inte förräns jag stannade vid rödljuset så kunde han komma tillräckligt nära för att stoppa mig. :p

Men eftersom att han varken filmat, mätt min hastighet eller något sådant så hände ingenting.
Men nog fan blev jag utskälld och fick årets moralkaka. :D
 

big

wannabe
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Oslo
Hoj
Yamaha FZ6 2007
civil bil, stanna efter ett par km när han kom ikapp pga mycket trafik och slog på lysen kanske inte räknas(med bil). Men grov vårdslöshet (körde om med skymdakrön etc. enl dom) 7mån och dagsböter.. hade han bara slagit på lysena direkt jag skar in framför honom för att hinna med avfarten från motorvägen hade det varit frid och fröjd.

har svårt att se hur man skulle misslyckas med mc om man inte krashar.
 
Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
jag har blivit stoppad av snuten en gång, en rutinkontroll när man körde moppe vid ca 15 års ålder. i övrigt resonerar jag som såhär: jag kör för fort ibland, det medges. men jag kör väldigt sällan så fort att jag kan bli av med kortet. visst har man väl vridit ur hojen nån gång mest för att se vad den går för, men jag finner inget nöje i att ligga och bränna i maxhastighet. skulle jag någon gång bli stoppad är risken för att det är under en sådan "urvridning" så offantligt liten att jag lika gärna kan stanna och betala mina böter då jag trots allt inte kört så fort att jag kan bli av med kortet. hellre det än att bränna på och KANSKE komma undan straff helt, men också kanske få ett värre straff än de där böterna.
 

Henco_norr

#91 Bott & Pro superbike
Gick med
26 Jul 2006
Ort
Norrlänning i Karlskoga..
Hoj
Rc8R, Sx450F, Vivaro Buss å en Dodge
På den glada moppetiden misslyckades men med ett flyktförsök..

Kvällen började med att vi var ett gäng som hängde runt den lokala kiosken..
Tuffa som vi då var så ringde vi snuten själva och anmälde att det var ett gäng med trimmade moppar som levde fan..

Timmarna gick och det kom ju inga poliser, trodde vi....

Gled omkring där på DT:n med hjälmen halvt på huvudet när jag till min stora panik plötsligt får upp Två snut mc:ar och en gräddnos bakom mig..

Givetvis gav jag gärnet och mc:arna hängde på.. Efter ca 500 m så kraschar ena snuten in i en betonggris så jag fick en liten lucka där.. Höll rullen i botten
med sikte på ett hyreshusområde när det värsta tänkbara inträffade..

Moppen slutade gå... Hoppade av den och kastade den mot en vägg och sprang för glatta livet, hittade en källartrapp där jag låg och tröck i säkert en timme medans snutarna gled omkring och letade mig..

När jag väl vågade fram så knackade jag på hos en familj och frågade om jag fick låna telefonen.. Ringde hem och blev upphämtad av mor..

Trodde att allt var frid och fröjd nu, ända tills jag fick veta att moppen stod på polisstationen..

Slutade med att man skamset fick följa med farsan till stationen och hämta moppen som var slaktad på diverse olagliga detaljer....
Den sommaren hade man inte kvar någon månadspeng......

Vad har jag lärt mig av detta då... Jo Lämna aldrig det sjunkande skeppet :)
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top