nån som pysslar med bilar?

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
vet inte om de finns nån tråd sen förr med detta..
men har ni nå bilprojekt eller nå annat roligt g.
skriv gärna en rad o berätta.
kanske nån bild om objektet i fråga e värt o se :)

själv funderar jag skarpt på o få ihop en callooker nästa vinter..

hitta denna på näte förut o detta e verkligen vad jag vill ha :drool

Bifogat

• Gravert.jpg
    Gravert.jpg
    76.5 KB · Visningar: 295

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
ozeo skrev:
2056612

Nu vill jag verkligen inte pissa på din parad, men har du åkt mycket cal-look bubbla?

Jag hade en granne som hade ett par stycken, bland annat en som bara var påbörjad som han ville sälja, som försäljningsargument skulle jag få åka med en kväll i hans pärla.
Det bullrade och brölade, det gick inte speciellt fort trots att han plöjt ner åtskilliga månadslöner i trimprylar, det var stötigt och obekvämt och den var fruktansvärt trång invändigt.
Detta sagt utav en person som då hade en höjd LandRover 72'a, med bladfjädring och dieselmotor ur en båt....
Den var fan roligare att åka i, även på landsväg.

Men visst, har du provåkt och kan leva med det så är det säkert en rolig hobby att hålla på med, dom är ju klassiskt snygga, delar finns ju nytillverkade till rimliga priser och det är ju relativt enkel teknik att skruva med (så länge man inte tror att 1342 är en normal tändföljd på alla 4cyl bensinmotorer, gissa hur jag lärde mig det :huvet )

Men provåk först med någon som har en färdig cal-looker och se om det egentligen är vad du vill skutta omkring med.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Planerna är att slakta en Renault-5:a och sedan bygga upp den igen med en audimotor (turbo-5:a såklart) ihop med audi-drivlina (4-kraffs) och sen ha den som en rolig isbil/busbil. Vill ha det klart till vintern igen, får se hur det blir med det.
Lite längre fram vill jag bygga en Turbo2-replica (renault 5 det med) med en volvo-motor, troligtvis en 5:a där med men annars blir det en b234 med twinturbo. Då blir det dock bakhjulsdrift och den ska vara lite värre än originalet.
Nu är det stoppar mig tid och garage-plats, samt en vettig audi att börja plocka delar från.

Bifogat

• 2ndEvodays017.jpg
    2ndEvodays017.jpg
    89.5 KB · Visningar: 134

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
ozeo skrev:
2056612 vet inte om de finns nån tråd sen förr med detta..
men har ni nå bilprojekt eller nå annat roligt g.
skriv gärna en rad o berätta.
kanske nån bild om objektet i fråga e värt o se :)

själv funderar jag skarpt på o få ihop en callooker nästa vinter..

En sådandär har jag haft, fast min var babyblå!! :yoparty

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
GuW skrev:
2056662 Nu vill jag verkligen inte pissa på din parad, men har du åkt mycket cal-look bubbla?

Jag hade en granne som hade ett par stycken, bland annat en som bara var påbörjad som han ville sälja, som försäljningsargument skulle jag få åka med en kväll i hans pärla.
Det bullrade och brölade, det gick inte speciellt fort trots att han plöjt ner åtskilliga månadslöner i trimprylar, det var stötigt och obekvämt och den var fruktansvärt trång invändigt.
Detta sagt utav en person som då hade en höjd LandRover 72'a, med bladfjädring och dieselmotor ur en båt....

Men visst, har du provåkt och kan leva med det så är det säkert en rolig hobby att hålla på med, dom är ju klassiskt snygga, delar finns ju nytillverkade till rimliga priser och det är ju relativt enkel teknik att skruva med (så länge man inte tror att 1342 är en normal tändföljd på alla 4cyl bensinmotorer, gissa hur jag lärde mig det :huvet )

Men provåk först med någon som har en färdig cal-looker och se om det egentligen är vad du vill skutta omkring med.

Ja precis! Här på Sporthoj.com har vi ju för vana att välja de mest praktiska och bekväma åkdonen! :lol

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
GuW skrev:
2056662 Nu vill jag verkligen inte pissa på din parad, men har du åkt mycket cal-look bubbla?

jag har åkt värrre :3freak
men allt detta du nämner e ju lite av tjusningen oså :)
billig hobbybil som du säger..
man måste göra avkall på bilar när man diggar hojar.
skulle mest av allt sitta i en cheva bel air från 57 typ :tummenupp = lite dyrare :rolleyes:

Dee_cati skrev:
2056668 Planerna är att slakta en Renault-5:a och sedan bygga upp den igen med en audimotor (turbo-5:a såklart) ihop med audi-drivlina (4-kraffs) och sen ha den som en rolig isbil/busbil. Vill ha det klart till vintern igen, får se hur det blir med det.
Lite längre fram vill jag bygga en Turbo2-replica (renault 5 det med) med en volvo-motor, troligtvis en 5:a där med men annars blir det en b234 med twinturbo. Då blir det dock bakhjulsdrift och den ska vara lite värre än originalet.
Nu är det stoppar mig tid och garage-plats, samt en vettig audi att börja plocka delar från.

är de din på bilden?

RWD

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2004
Hoj
XT600e -99
Min gamla shitbox som jag tyvärr sålde för ett par år sen.
En misshandlad 40-hästare istället för original 30-hästare gav hiskeliga fartresurser...
Den förre ägaren hade varvat den rejält så ett par stötstänger var krökta....gick fint igen när de böjts tillbaka i ett skruvstäd :)

Bifogat

• P5010014 (Medium).JPG
    P5010014 (Medium).JPG
    101 KB · Visningar: 96

floodi

Sporthojsnörd
Gick med
13 Feb 2005
earth , europe , sweden , southsweden , Kalmar , S
Hoj
gul 03á
Har inga projekt på G själv men däremot så jobbar jag järnet med andras
bilar just nu ,

har en gammal Opel Gt som står i garaget som just nu är näst intill totalt
rostfri , o klar för grundning.

Sen jobbar jag även med en Bubbla som ska återställas till orginalskick
också en polares.

Har inte så mycket mer tid att pilla med annat.

kan slänga upp bilder till helgen.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
floodi skrev:
2057162 Har inga projekt på G själv men däremot så jobbar jag järnet med andras
bilar just nu ,

har en gammal Opel Gt som står i garaget som just nu är näst intill totalt
rostfri , o klar för grundning.

Sen jobbar jag även med en Bubbla som ska återställas till orginalskick
också en polares.

Har inte så mycket mer tid att pilla med annat.

kan slänga upp bilder till helgen.

Opel GT samt SAAB Sonett är två av mina drömbilar, med BMW 700 sportcupé
på en tät andraplats, en jag känner har en sonett men kommer att sälja den alldelens för dyrt för min plånbok, jag vet av en BMW 700 men det är väl frågan om den ens är till salu, en Opel har jag inte snubblat över än, men den är snygg...

Det är något visst med europeiska sportbilar från den tiden, dom ser ut att göra 250km/h stillastående, men har motor för 130....

-Freddy-

Guest
GuW skrev:
2057189 Opel GT samt SAAB Sonett är två av mina drömbilar, med BMW 700 sportcupé
på en tät andraplats, en jag känner har en sonett men kommer att sälja den alldelens för dyrt för min plånbok, jag vet av en BMW 700 men det är väl frågan om den ens är till salu, en Opel har jag inte snubblat över än, men den är snygg...

Det är något visst med europeiska sportbilar från den tiden, dom ser ut att göra 250km/h stillastående, men har motor för 130....

Opel GT är nice, sonett påminner ju lite om bagheeran som finns i brännland

P1050277.JPG

1974%20saab%20sonett%20iii.jpg

floodi

Sporthojsnörd
Gick med
13 Feb 2005
earth , europe , sweden , southsweden , Kalmar , S
Hoj
gul 03á
GuW skrev:
2057189 Opel GT samt SAAB Sonett är två av mina drömbilar, med BMW 700 sportcupé

Själv så är jag nog mer bubbla freak än opel GT freak. Gillar inte alls fronten
på GTn med lyserna o det där , näe hua....

Tacka vet jag Viper där är det en cool front , Körde en igår :yoparty
Har en inne på jobbet nu :)

Fredrik

Långsam..
Gick med
3 May 2004
Hoj
hojlös.. :(
Har en Golf Cab som jag renoverat under några vintrar.

Är till salu om nå'n är intresserad :D

Bifogat

• golf cab.jpg
    golf cab.jpg
    92.4 KB · Visningar: 60
Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...