Nån som saknar denna?

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Intruder av något slag och ser ut att vara låst i frambromsskivan. Kanske soppatorsk eller lagd den lite lätt.
Inge regnr att kolla närmare på?

Miss_A

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2006
Hoj
Z750 + Suzuki DRZ 400E
Ringde 11414 men va plats nr 9 så jag kunde inte vänta då jag ska in till en kund nu

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Inte anmäld stulen men dock inte i trafik. Dvs. avställd:
Fordonsstatus: Avställd (2007-08-24)
:va

Edit: Kan ju iofs vara så att Farbror blå har stoppat föraren och sagt att han får inte köra en endaste meter till med fordonet.
Så därav det udda stället att ställa det på. Det är ju dessutom låst med ett Abus Detecto lås med alarm. Har för mig den modellen har det i alla fall.

Last edited:

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
Såg den imorse (0530) när jag va på vg till jobbet, tänkte att de va en märklig parkering men den e ju låst trots allt

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Troligen några som inte orkade släpa en låst hoj längre

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Ett skivbromslås säger inte så mycket. När polisen hittade min stulna gixxer så var samtliga lås uppbrutna, men tjuven hade ett Abus Detectolås med sig, så ingen annan tjuv skulle sno hans hoj helt utan lås :huvet

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ett skivbromslås säger inte så mycket. När polisen hittade min stulna gixxer så var samtliga lås uppbrutna, men tjuven hade ett Abus Detectolås med sig, så ingen annan tjuv skulle sno hans hoj helt utan lås :huvet
Sant som du säger.
Men jag tänkte mera som så att om jag vore tjuv (vilket jag inte är) så skulle jag nog försöka parkera en snodd hoj, som jag vill behålla, lite mera diskret än mitt på vägen.
Rullar man upp den bredvid ett hus och låser den där så är det ingen som undrar varför hojen står där liksom.

Henry

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2013
Hoj
Kawa ZX-6R 636 -14
Finns mer skumt med den hojen. Nuvarande ägare köpte den förra sommaren, men den har varit avställd sedan 2007. Så jag tror vi kan utesluta att han fått soppatorsk eller liknande på väg till jobbet.
Ägaren bor på Tyresö, men det finns 4 stycken där med samma namn och eftersom den inte blivit påställd efter köpet så listas den inte under personernas fordon del på ratsit heller.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Finns mer skumt med den hojen. Nuvarande ägare köpte den förra sommaren, men den har varit avställd sedan 2007. Så jag tror vi kan utesluta att han fått soppatorsk eller liknande på väg till jobbet.
Ägaren bor på Tyresö, men det finns 4 stycken där med samma namn och eftersom den inte blivit påställd efter köpet så listas den inte under personernas fordon del på ratsit heller.
Ratsits fordonsdata är väldigt fel, och vad jag kan se, dessutom fel oberoende av påställd-statusen.

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Om det nu berodde på soppatorsk eller poliskontroll tycker jag det är en konstig parkering. Ser ju ut som den står mitt på ett övergångsställe? Borde väl funnits nåt bättre ställe att knuffa den till?

Intense

Ny medlem
Gick med
3 May 2008
Hoj
Blå fågel med fläkthjul
Bra att du lägger upp oavsett, det är ju definitivt något knas i alla fall.

När jag la upp en likadan tråd så var jag tydligen misstänksam och blev lätt idiotförklarad av en annan skribent här. Tur att de finns de som uppskattar lite vaksamhet inkl undertecknad. :)

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
När jag la upp en likadan tråd så var jag tydligen misstänksam och blev lätt idiotförklarad av en annan skribent här. Tur att de finns de som uppskattar lite vaksamhet inkl undertecknad. :)

Jag såg påhoppet i din tråd, och började skriva ett svar. Sen tänkte jag att du behöver ingen vit riddare så surfade jag vidare ... ;)

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!