Nån som satt i innerslang i slanglöst 185/70 17 däck

isidor 1

Sporthojsnörd
Gick med
18 Nov 2010
Tjena har fått ett litet hål på högst 1-2 mm en järntråd punkterade backdäcket :mad:på min yamaha mt 09 , det sura är att däcket bara gått runt 400 mil, vågar man sätta i innerslang i slanglöst fälg, tror ni nån däck firma gör det?

Innerslang tenderar att smälla snarare än pysa så det är bättre att plugga hålet. Helst inifrån på en verkstad men gör det själv varianten funkar också.

ok , däck verkstaden vägrade plugga sa dom , dom vill väl sälja däck :tungan får ringa igen förklara att det är ett väldigt litet hål
se vad dom säger.

Byt däckfirma :7peta
Plugga från insidan med en "kantarell" eller snikmetoden från utsidan med Biltema/Julakit

Jag har slang i mitt slanglösa 185, men det är av andra orsaker.
Jag skulle plugga själv med ett Biltemakit(kommer nåt bra från Biltema också :-) . Den seriöse låter plugga inifrån....

För att få i pluggen så brukar man i allmänhet borra upp hålet. Då skadas korden och det äventyrar däckets egenskaper och det kan ju orsaka otrevliga olyckor. Därför vägrar, åtminstone seriösa, däckfirmor laga mc-däck....

Visst går det att montera slang i ett slanglöst sålänge det är rimligt att få igenom ventilen i fälgen.

Min åsikt är att man inte skall reparera mcdäck. Där finns en uppsjö av högkvalitativa tillverkare av däckreparationskit följt av Biltema och massor av andra med varierande kvalitet. De "fina" tillverkarna har certifierat sina produkter enl ECE standard där det bla ingår test av däcket på dynorulle upp till maxfart osv. Och alla tillverkare har valt att enbart certifiera produkten för användning i bildäck och inte MCdäck. Man kan misstänka varför. Jag hade därför valt att inte reparera ett mcdäck jag skall brassa fullgas med....

Visst går det att montera slang i ett slanglöst sålänge det är rimligt att få igenom ventilen i fälgen.

Min åsikt är att man inte skall reparera mcdäck. Där finns en uppsjö av högkvalitativa tillverkare av däckreparationskit följt av Biltema och massor av andra med varierande kvalitet. De "fina" tillverkarna har certifierat sina produkter enl ECE standard där det bla ingår test av däcket på dynorulle upp till maxfart osv. Och alla tillverkare har valt att enbart certifiera produkten för användning i bildäck och inte MCdäck. Man kan misstänka varför. Jag hade därför valt att inte reparera ett mcdäck jag skall brassa fullgas med....

Sant kör på att sätta på nytt däck säkrast så

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...