Nån som ska köra GGN?

ZoulFly

RR-pensio
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bromma
Hoj
Gixxer 1000/CRF 250 R
Jag har kört de tre senaste åren, och jag har kört fler varv än vad junior-crossVM-mästaren Augustsson klarade av!:fakta

Hade kört i år med om det inte hade råkat krocka med Valencia. :)

Sölis, ska Jonas köra och isf vem utav er vinner?

Jodå, Jonas ska med i år oxå och han lär tyvärr köra skiten ur mig i år. Jag har ju mest varit på golfbanan i år och där jobbar man ju inte upp nån dunderfysik direkt :)
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
Stefan Everts

Skulle va jeääävligt coolt om mats nilsson mosar honom, men det lär han väl inte göra..

Han lär ju inte mosa honom, men jag tror att han vinner över SE iaf. Mats är ju inte så dålig på enduro, som det handlar om, och han har ju kört ett och annat GGN.

Jodå, Jonas ska med i år oxå och han lär tyvärr köra skiten ur mig i år. Jag har ju mest varit på golfbanan i år och där jobbar man ju inte upp nån dunderfysik direkt :)

Menar du att det inte sitter i handlederna?! ;)
 
Last edited:

cusenheute

Ny medlem
Gick med
28 Dec 2006
Ort
Bankeryd
Hoj
RF 900 R -95
Han lär ju inte mosa honom, men jag tror att han vinner över SE iaf. Mats är ju inte så dålig på enduro, som det handlar om, och han har ju kört ett och annat GGN.

Jag är inte så säker.. Everts är inte mänsklig. Var han inte med på sixdays för några år sen och vann? Har för mig det. Iofs kanske han inte är supertränad, men det sitter nog i ett och annat. Läste att han hade sagt att han knappt tränade något längre, "bara" på hoj 3 ggr i veckan.
 

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Mullsjö
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
1: Mats Nilsson
2: Anders Eriksson
3: Bjerkert
8: Everts

7: Zoulfly :rolleyes:
 
Last edited:

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Bara jag som kollar liveresultaten just nu??

Nepp nepp!

Fan vad sugen man är på att köra, allt kommer verkligen tillbaka. Nervositeten innan start som byggts upp från det att man börjat förbereda hojen nån vecka innan och som försvinner så snart skottet går av och hojen startat. Hästskon, kalkstenen, stalpen. Fan vill verkligen köra.
Men verkar vart rätt blött i år.

(var rätt bra dyrt i år, 800.-, konstigt att folk börjar tveka. Känns snart som enda anledningen folk kör är för att det är tradition)
 

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Och ständiga tvåan på andra plats. När ska killen ta hem GGN?
 

etelhag

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2006
Ort
Buttle
Hoj
RVF 400, RD 350 nerplockad-projektet-kanske-nån-gång-blir-klart-nångång edition
Var på plats och kollade från starten och fram till klockan ett ungefär. Hittade ett bra ställe vid näst sista kurvan innan varvningen/målet. Det var ett lager med någon sorts grå-lera i utgången av kurvan som var hal som is och så hård att däcken inte fick grepp över huvudtaget, det bara spann och gick på tvären och/eller omkull när de gav gas ut kurvan. Det var till och med en hel del i elitkasserna som hade problem där och stod på öronen.
Hjälpte en tjej upp upp med cykeln, nr 2280 (Nina Eriksson enligt startlistan) som sa att hon var så trött på skiten, det var strax innan de plockade av motionärsklasserna. Hoppas att hon inte tröttnade helt bara, och inte åker igen.
Kanske lite OT men hoppas att det går för sig.
 

cusenheute

Ny medlem
Gick med
28 Dec 2006
Ort
Bankeryd
Hoj
RF 900 R -95
Var på plats och kollade från starten och fram till klockan ett ungefär. Hittade ett bra ställe vid näst sista kurvan innan varvningen/målet. Det var ett lager med någon sorts grå-lera i utgången av kurvan som var hal som is och så hård att däcken inte fick grepp över huvudtaget, det bara spann och gick på tvären och/eller omkull när de gav gas ut kurvan. Det var till och med en hel del i elitkasserna som hade problem där och stod på öronen.
Hjälpte en tjej upp upp med cykeln, nr 2280 (Nina Eriksson enligt startlistan) som sa att hon var så trött på skiten, det var strax innan de plockade av motionärsklasserna. Hoppas att hon inte tröttnade helt bara, och inte åker igen.
Kanske lite OT men hoppas att det går för sig.

Alltid lika kul att kola på endurotävlingar!

Rekommenderar att åka till novemberkåsan. Var i skillingaryd 2005. På natten var det fullt med eldar i skogen och folk överallt. Mycket speciell stämning
 

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Ort
västkusten
Hoj
honda cbr600, suzuki dr350,denper 650, k140cc
Alltid lika kul att kola på endurotävlingar!

Rekommenderar att åka till novemberkåsan. Var i skillingaryd 2005. På natten var det fullt med eldar i skogen och folk överallt. Mycket speciell stämning

hur länge varar tävlingen ? körde min första enduro runda i dag.. jag var helt förstörd och ändå så körde jag som en mus mina armar är trasiga
 

etelhag

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2006
Ort
Buttle
Hoj
RVF 400, RD 350 nerplockad-projektet-kanske-nån-gång-blir-klart-nångång edition
Du har tre timmar på dig att komma runt och ta dig ut på ett nytt varv. Sen är det ju upp till var och en hur länge man vill eller orkar hålla på, såg en del som stod och väntade vid sista kurvan på att tiden skulle gå över tre timmar, (antagligen för att de skulle bli avplockade av banan och kunna säga att de inte hann med fler varv)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top