Nån som testat?

ypvs

It's over...
Gick med
4 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Husa FS650 Racer, Rullstol i Titan
http://www.transworldmotocross.com/mx/product_reviews/article/0,13190,536735,00.html

Sprang på denna produkt för några veckor sen men vet ingen som har provat en.
Det är en hyfsat respekterad tidning som har testat den så kanske kan vara bra men jag har några reservationer.
Tändpulsen har väl en given energi och låter man den "gnista" längre så borde väl intensiteten bli lägre? Nu är det kanske så att det finns så det räcker och blir över och att överkapaciteten utnyttjas på detta sätt.

Nåja, finns säkert nån som är piggare än mig därute som kan såga eller sätta ett "kanske" på denna produkt. Eller tom nån som VET om det funkar eller ej...

Daniel
www.supermotard-racing.com

ps. skickar med en bild till er som undrar hur ni ska få den där extra motivationen för att vinna .ds
 

Bifogat

  • incentive.JPG
    incentive.JPG
    92.7 KB · Visningar: 186

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Oerhört bra artikel med att antal redovisade bänkkörningar som visar iCATens prestanda eller?
Inte ens på hemsidan ljuger dom ihop några testresultat eller andra "bevis". Undrar vad det kostar att få en reporter från transworld att ÄLSKA ens produkt...
 

jonkas81

Ride Hard Die Free
Gick med
16 Jan 2004
Ort
Piteå
Hoj
Ktm 640 Supermoto -03, Husaberg 650fe -01
*hähä*

ypvs skrev:
http://www.transworldmotocross.com/mx/product_reviews/article/0,13190,536735,00.html

Sprang på denna produkt för några veckor sen men vet ingen som har provat en.
Det är en hyfsat respekterad tidning som har testat den så kanske kan vara bra men jag har några reservationer.
Tändpulsen har väl en given energi och låter man den "gnista" längre så borde väl intensiteten bli lägre? Nu är det kanske så att det finns så det räcker och blir över och att överkapaciteten utnyttjas på detta sätt.

Nåja, finns säkert nån som är piggare än mig därute som kan såga eller sätta ett "kanske" på denna produkt. Eller tom nån som VET om det funkar eller ej...

Daniel
www.supermotard-racing.com

ps. skickar med en bild till er som undrar hur ni ska få den där extra motivationen för att vinna .ds

Lätt härlig bild alltså...!!! :Bugar
 

von reisen

Snacka går ju...
Gick med
29 Nov 2003
Ort
Småland
Hoj
Husqvarna 250 CR -03
Snygg skylt, bör väl kunna ge en extra boost.

Har inte sett produkten innan men om den funkar så lär dem inte tjuvhålla på resultaten från bänkningarna. Artikeln beskriver upplevda förbättringar på olika hojar, men som sagt bevisen lyser med sin frånvaro. :D
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Vill gärna se kretsschema först... det jag skulle kunna tänka mig, är en accelerator med kondensatorer och spolar/resistorer. Sånt fungerar för att höja spänningen, men minskar samtidigt strömmen. Aningen skeptiskt...
 

kiko

Peace ...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Ducce å Verte
Om jag inte minns fel har den där varit uppe på http://www.husaberg.org
Du e ju där ibland så det borde gå å söka där, vill minnas att nån hade plockat isär en sådan och konstaterat att den innehöll lite skräp och att det var väldigt svårt å se om den gjorde nytta eller ej. I de olika tester jag sett av den där upplevde vissa en förbättring rent subjektivt å andra inte. Inte sett några som helst siffror som backar upp den där.

Jag har provat en annan variant som ska "effektivisera" gnistan.
Nology hotwire, den gav ingen förbättring med orginalstiften men kräver stift utan resistor för å fungera bra. Till äldre Husor med gamla stiftdimensionen finns det stift å få tag på utan resistor, där hävdar en del att de har upplev positiva effekter, men till nya Husamotorn verkar det kört. NGK har ett men det säljs ej i Europa vad jag hittat.
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Holy Rider skrev:
Är det inte bättre och köpa KTMs med tändspole i tändhatten som dem har på FRs?

Då behöver man byta lite andra saker också - dyrt blir det i varje fall (jag tror man hamnade runt 6.000 i runda slängar - jag har kollat det för eget bruk).
 

Tomppi

Finsk ingenjör
Gick med
18 Feb 2004
Ort
Jakobstad/Finland
Hoj
Honda 650 SM,CBR 600RR
Det råder ju dock inga tvivel på att en längre gnisttid höjer motorns prestanda. Det har jag själv använt mig av vid bygge av överladdade motorer.

Det är juh också fullt möjligt att förlänga gnisttiden på ett konventionellt tändsystem.
MEN......det jag vill påstå är att tändspolen brinner ganska snabbt upp om man börjar dra mera effekt ur den.
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Hum, när jag läser om privatpersoner som använder den verkar de rätt nöjda, 2k är väl lite väl mycke pengar för en sån grej dock ;)

Pattenterad i england, isåfall borde det väl inte vara nå skräp, då borde den väl ha en funktion iaf?
 
Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Top