Nån som vet om det finns strypningar på Husqvarna CH racing 125 WSM?

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Fick precis reda på en som hade CH att hans återförsäljare hade strypt ur hans CH och gjorde upp mot 135 på mätaren, Runt 130 riktiga km/h.

Strypningen vissta han inte vart den satt.

Tips till alla er på CH iaf.

draccatryck

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
Husaberg FC450 -07
har du msn vem var det som hade gjort det Du kan inte ta reda på var strypning finns! Gör nästan vad som helst asså!
/Benny

Solid snake

Guest
draccatryck skrev:
har du msn vem var det som hade gjort det Du kan inte ta reda på var strypning finns! Gör nästan vad som helst asså!
/Benny

2 frågor och ett påstående i samma mening, var du lite upphetsad eller?

Och varför skulle Padde inte kunna ta reda på var strypningarna finns?

För om det hade varit en fråga så hade scenariot sett mer ut såhär: Du kan inte ta reda på var strypningarna finns?

För att förtydliga ännu mer hur det ska se ut så man fattar och inte får andnöd om man skulle läsa det högt så skriver jag om det lite.

"Har du msn? Vem var det som hade gjort det? Du kan inte ta reda på var strypning finns? Gör nästan vad som helst asså!
/Benny"

draccatryck

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
Husaberg FC450 -07
Solid snake skrev:
2 frågor och ett påstående i samma mening, var du lite upphetsad eller?

Och varför skulle Padde inte kunna ta reda på var strypningarna finns?

För om det hade varit en fråga så hade scenariot sett mer ut såhär: Du kan inte ta reda på var strypningarna finns?

För att förtydliga ännu mer hur det ska se ut så man fattar och inte får andnöd om man skulle läsa det högt så skriver jag om det lite.

"Har du msn? Vem var det som hade gjort det? Du kan inte ta reda på var strypning finns? Gör nästan vad som helst asså!
/Benny"
Tack för hjälpen med stavningen! :)

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
draccatryck skrev:
/Benny

Läs PM!

Till er andra: Han visste inte var strpyningen var man sa att "Din Hoj" hade fixat det till honom därför bör ju dom veta exakt. Bara att ringa.

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Har även fått reda på lite olika uppgifter efter att ha kollat igenom antal Tyska forum om hojen tidigare idag.

Hojen tillverkas precis som dom flesta här sa av Husqvarna. Och verkar ha ett sammarbete med Cagiva också, och har motor från Yamaha, En blandras men i grund och botten Husqvarna. Modellerna (Alså Ch Racing) finns med på direktlänk på Husqvarnas Tyska hemsida och har en precis likadan hemsida bara att enbart CH modellerna är med där.

EDIT: Inte helt säkert men ramen ska nog vara precis likadan som till Husqvarnas 125cc cross = CR 125.

Last edited:

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
det är väl ingen strypning om det är 125 4-takt?

draccatryck

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
Husaberg FC450 -07
Vet ju inte det. Enligt han padde så ska det kanske va det. Det värsta är ju att den toppar ju bara typ 90km/h med full gas. :va Kan det vara så illa?
MVH Benny

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
draccatryck skrev:
Vet ju inte det. Enligt han padde så ska det kanske va det. Det värsta är ju att den toppar ju bara typ 90km/h med full gas. :va Kan det vara så illa?
MVH Benny

Enligt mig = Enligt Din Hoj!

Den bör i vilket fall ändå göra mer än 90km/h.

whitesnake

vad ska man skriva här??
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
suzuki dr650se -00
Padde skrev:
Enligt mig = Enligt Din Hoj!

Den bör i vilket fall ändå göra mer än 90km/h.

du kan ju kolla i förgasare om där e någon plugg/platta som stoppar upp och i avgasröret.

draccatryck

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
Husaberg FC450 -07
Har kollat förgasare, insug , kuftburk och avgasrör. Men där är inget :confused: Så jag vet faktiskt inte isåfall är det ju en väldigt dålig motorcykel!
MVH Benny

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
draccatryck skrev:
Har kollat förgasare, insug , kuftburk och avgasrör. Men där är inget :confused: Så jag vet faktiskt inte isåfall är det ju en väldigt dålig motorcykel!
MVH Benny

Många säger ju också att den är strypt i kam axeln.

Jag har faktiskt ingen aning om vart den kan vara strypt, har varigt ute på marknaden för kort tid för att folk verkar ha klart för sig. Jag kan eventuellt mejla en i Tyskland som jag hörde hade köpt en WXE nu och höra hur fort hans går och vad han gjort med den, gammal NSR ägare.

Skriver här om hans går fortare.

draccatryck

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
Husaberg FC450 -07
Padde skrev:
Många säger ju också att den är strypt i kam axeln.

Jag har faktiskt ingen aning om vart den kan vara strypt, har varigt ute på marknaden för kort tid för att folk verkar ha klart för sig. Jag kan eventuellt mejla en i Tyskland som jag hörde hade köpt en WXE nu och höra hur fort hans går och vad han gjort med den, gammal NSR ägare.

Skriver här om hans går fortare.
Ja gör det padde! Men skulle du till Din Hoj imorgon och prova en CH?
Ha de bra!
MVH Benny

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
draccatryck skrev:
Ja gör det padde! Men skulle du till Din Hoj imorgon och prova en CH?
Ha de bra!
MVH Benny

Jag ska antagligen upp till Helsingborg imorrn och vill han jag åker med svänga in en runda på Din Hoj så ska jag antagligen in och prova hojen. Och försöka få reda på vart den är strypt för det är en hel del fler än dig som verkar undra så lika bra att fråga.

draccatryck

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
Husaberg FC450 -07
Padde skrev:
Jag ska antagligen upp till Helsingborg imorrn och vill han jag åker med svänga in en runda på Din Hoj så ska jag antagligen in och prova hojen. Och försöka få reda på vart den är strypt för det är en hel del fler än dig som verkar undra så lika bra att fråga.
Ja det låter bra det! :tummenupp Hoppas på att han vill köra inom din hoj nu bara :)
/Benny

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...