Nån som vet vart man kan köpa skinnställ till bra pris? *panik*

Lilla_Tingeling

Världens lyckligaste Ting!!!
Gick med
26 Oct 2003
Hoj
Gixxer
Jag sålde mitt skinnställ i söndags. Var till Lelles igår och kollade efter ett nytt. Men hittade inget som passade. Inte i min prisklass... Har bara 5000 kr att lägga på ett nytt skinnställ...
Dom hade ett Alpinestars TZ-1. Dom har tydligen slutat att tillverka den modellen. Men tyvärr kostade det liiite för mycket för min ekonomi. (7000kr) Såg att Bike i Trollhättan sålde såna ställ för 5000 kr i en annons på Blocket. Men tyvärr var dom slut. :gnissla
Nån som vet nåt företag i typ Stockholm/Uppsala/Gävle trakten som säljer såna till ett bra pris?
Eller några andra skinnställ. Det ska inte vara nå okända skitmärken.
Och jag tänker inte beställa genom nätet. Bor juh i en kropp som är päronformad. Så jag måste prova innan jag köper. :D

Tacksam för all hjälp jag kan få! För jag vill ha ett nytt skinnställ så fort som möjligt!

// Lena

lpdata

Hayabusa
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
Hayabusa RX-1...Lynx 550-08
Lilla_Tingeling skrev:
2264719 Jag sålde mitt skinnställ i söndags. Var till Lelles igår och kollade efter ett nytt. Men hittade inget som passade. Inte i min prisklass... Har bara 5000 kr att lägga på ett nytt skinnställ...
Dom hade ett Alpinestars TZ-1. Dom har tydligen slutat att tillverka den modellen. Men tyvärr kostade det liiite för mycket för min ekonomi. (7000kr) Såg att Bike i Trollhättan sålde såna ställ för 5000 kr i en annons på Blocket. Men tyvärr var dom slut. :gnissla
Nån som vet nåt företag i typ Stockholm/Uppsala/Gävle trakten som säljer såna till ett bra pris?
Eller några andra skinnställ. Det ska inte vara nå okända skitmärken.
Och jag tänker inte beställa genom nätet. Bor juh i en kropp som är päronformad. Så jag måste prova innan jag köper. :D

Tacksam för all hjälp jag kan få! För jag vill ha ett nytt skinnställ så fort som möjligt!

// Lena

Slå en signal till Susanne på Motor-Center i Hagaström om hon kan tänkas ha något ställ,, tyvärr hade dom inbrott förra veckan och det försvann lite ställ och hjälmar men det kan vara värt ett försök iaf.

Mvh Lasse

Kenya

..
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
ZX12R
Svårt att hitta i Sverige för 5000:- Finns säkert men pga konkurs, utförsäljning eller liknande.

Prova www.fc-moto.de
Kanonsida kommer på en vecka om dom har det på lager.

Unidoc

президе&
Gick med
18 Mar 2005
Hoj
Nope
Ja det var väll prylar för runt 300000kr som försvann,svettigt värre...
Fasen har dom inte larm på bygget? och dom måste vart relativt tysta med tanke på huset bredvid.
Hoppas du hittar nått skinnställ till bra pris nu,Handelsboden då kanske?
dom låg bredvid lingvalls förut med håller nu till här:
se_MapImageLocator

Lilla_Tingeling

Gick med
26 Oct 2003
Hoj
Gixxer
Hittade ett Alpinestars TZ-1 idag. Kostade 10000 men jag kunde få ett riktigt bra pris på det. Skulle få det för 5000. Och naturligtvis kröp min vanliga otur fram. Fanns inga storlekar som passade. Nog för jag är stor över rumpa och lår. Men en herrstorlek 58 och 60 va liiiiite för stort. :skrämd
Var så jäkla less när jag åkte därifrån. När jag äntligen hittade ett sånt ställ jag vill ha till det pris jag kan betala. :mad:

Aja... Bara att leta vidare. Blir en tur till Lelles imorrn igen.

// Lena

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Lilla_Tingeling skrev:
2265964 Hittade ett Alpinestars TZ-1 idag. Kostade 10000 men jag kunde få ett riktigt bra pris på det. Skulle få det för 5000. Och naturligtvis kröp min vanliga otur fram. Fanns inga storlekar som passade. Nog för jag är stor över rumpa och lår. Men en herrstorlek 58 och 60 va liiiiite för stort. :skrämd
Var så jäkla less när jag åkte därifrån. När jag äntligen hittade ett sånt ställ jag vill ha till det pris jag kan betala. :mad:

Aja... Bara att leta vidare. Blir en tur till Lelles imorrn igen.

// Lena
Var hittade du det?
Polarn letar skinnställ och han behöver 58!!

Mie

Vart är solen?
Gick med
3 Jan 2005
Hoj
Sålt den....
Det finns en MC-klädes affär ute vid Arlandastad (om det finns kvar)
Jag köpte mitt ställ där (spyke) för ett hyfsat bra pris.

Kanske värt att åka dit och kolla?

Lilla_Tingeling

Gick med
26 Oct 2003
Hoj
Gixxer
Mie skrev:
2266266 Det finns en MC-klädes affär ute vid Arlandastad (om det finns kvar)
Jag köpte mitt ställ där (spyke) för ett hyfsat bra pris.

Kanske värt att åka dit och kolla?

Tack för tipset! Det ska jag kolla upp. :tummenupp

// Lena

Tomas

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
gsxr1000 -03
Ingen som har någon mer grym sida som man kan beställa ifrån? Hittade ett perfekt på fc-moto men fel färg.

Motin

RIDE ON !
Gick med
7 Jan 2006
Hoj
Honda CBR 600FA 2011
mlol.de , beställde ett helställ Dainese Monza därifrån igår ! Pengarna dragna och mitt ställ är på väg...

Last edited:

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
Lilla_Tingeling skrev:
2266391 Tack för tipset! Det ska jag kolla upp. :tummenupp

// Lena

Han är rätt go, gubben som sköter butiken...Var där för ett par veckor sen och slog till på ett par tunna handskar för stt stå ut i värmen. Går fram och slänger upp handskarna på disken, gubben tittar på dom och häver ur sig:

"vetefan vad dom kostar, tror det är 399, men vi säger väl 150:- då" :hihi

Bara att tacka och ta emot. :tummenupp

Charlyze

Inkvoterad
Gick med
12 Jul 2006
Hoj
Triumph Speed 4 och ombyggd Bonneville från 1969
Köpte i Uppsala

Handlade på Lelles i uppsala i förra veckan, delbart Dainese damställ på "rea" för 5 tusen pengar. Vet inte om det bara var vissa udda storlekar, men jag provade två olika innan det blev "rätt" till ca samma pris. Bra försäljare och full uppmärksamhet och hjälp vid provning gjorde att det blev affär. (Hatar fullständigt när man måste springa omkring och leta själv efter storlekar och modeller. Ingen mc-affär i Sthlm nämnd, men ni vet nog hur det kan vara ibland...)

Jag hade kanske tur i uppsala att de hade min size på rea :wiggle

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
I London
De har mkt bra priser där :)

Lilla_Tingeling

Gick med
26 Oct 2003
Hoj
Gixxer
Jag har fått tag på ett nytt ställ. Köpte ett helt nytt fast inte i butik, utan privat. Å det e såååå fint! :kär
Kanske lite onödigt me puckar och puckel när man åker bakpå. Men jag fick ett så bra pris att jag inte kunde motstå erbjudandet.
Och så var det det första stället av alla jag provat som satt bra. :)

// Lena

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...