nåt annat verktyg som går att andvända till svänghjulet?

Waldemar

robban
Gick med
26 Feb 2007
Hoj
aprilia rs125
ja hittar ingen avdragare och ingen mc verkstad har nåt som passar. kan man göra något annat för att få bort svänghjulet. dock vill ja inte ta fram hammare och skruvmejsel.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
alt 1. riktig avdragare

alt 2. universal 2/3-armad avdragare från ex biltema/micro (funkar inte alltid).. NEJ använd inga andra metoder

Simon_125

Meckarn
Gick med
25 May 2007
Hoj
GasGas 400Sm 02 , samt 2 kassa rd
jag har haft det problemet innan, jag köpte en 3 krok från biltema, 1 järn stång, sen kapade ja järn stången i 3 små bitar, slipade till dom och gjorde inkantingar så det haspade i svänghjulet, ioch med att orginal krokarna inte e så bra, dom går dock att skruva av, darför denna moddning :yoparty , sen gick det av.

En polare brukar vara lite agresiv och bara ta på svänghjuls muttern, ge den en jävel med hammare, så ploppar alltid svänghjulet av, än så länge har det funkat, dock inte så bra mot ramlager, eventuellt mutterns/vevens gängor...

Last edited:

Waldemar

robban
Gick med
26 Feb 2007
Hoj
aprilia rs125
avdragare

jag har haft det problemet innan, jag köpte en 3 krok från biltema, 1 järn stång, sen kapade ja järn stången i 3 små bitar, slipade till dom och gjorde inkantingar så det haspade i svänghjulet, ioch med att orginal krokarna inte e så bra, dom går dock att skruva av, darför denna moddning :yoparty , sen gick det av.

En polare brukar vara lite agresiv och bara ta på svänghjuls muttern, ge den en jävel med hammare, så ploppar alltid svänghjulet av, än så länge har det funkat, dock inte så bra mot ramlager, eventuellt mutterns/vevens gängor...

skicka gärna bild på det du gjorde med avdragarn så ja fattar ordentligt:D

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...