Bor du så nära kista att du kan åka dit, SKRIV DÅ DET FÖR I HLVT!!!!
Bor i järfälla och har kedjenitare...
PM:ar nummer nu
Säkert? Borde jag ju testa och om jag sedan kan klämma dit den nya plattan med min jättepolygrip så är jag ju nästan i hamn. Återstår bara det där att banka pinnarna platta...In med en bred stor mejsel bakom länkplattan du vill ha loss, två slag med en kraftig slägghammare och plattan är borta.
Tänk att en del ska krångla till allt så förbannat!
Säkert? Borde jag ju testa och om jag sedan kan klämma dit den nya plattan med min jättepolygrip så är jag ju nästan i hamn. Återstår bara det där att banka pinnarna platta...
Känner igen det där scenariot. Har man inte tillgång till verkstad och rätt verktyg är det alltid något skit som skall krångla oavsett hur enkelt det kan verka från början. Nita kedja utan rätt verktyg låter rätt avancerat dock! I lund får man låna en kedjenitare/verktyg när man köper ny kedja! Addemoto.se
Jajamen!@Nyteknik..
Hur gick det??
Fick du ihop allting??
Säkert? Borde jag ju testa och om jag sedan kan klämma dit den nya plattan med min jättepolygrip så är jag ju nästan i hamn. Återstår bara det där att banka pinnarna platta...
Så jämn och fin gång. Och det viner härligt i takt med att hastigheten ökar (hoppas bara det inte är ett tecken på att något blev fel...)
Du har inte sett min polygrip. Den är typ 48 cm lång. Minns nu att jag fick hjälp att göra just som du beskriver det för några år sedan (men med min jättepolygrip) på min 250-racer. Synd att jag inte kom på det förrän nu bara...Polygrip förslår inte långt.
Man tar en liten RÖRTÅNG, som har en heeeelt annan utväxling.
Lägger en M6 mutter över pinnen, och klämmer omväxlande åt den ena och den andra pinnen vartefter man får skruva efter på rörtångens justering, och voilá så sitter länkplattan på plats.
Nitningen är en formalitet.
Nu gjorde du mig lite orolig. Är det bra att det viner eller inte?Dr.Bike; skrev:Viner det?
DÅ är det fel...
(skojaba)
Du har inte sett min polygrip. Den är typ 48 cm lång. Minns nu att jag fick hjälp att göra just som du beskriver det för några år sedan (men med min jättepolygrip) på min 250-racer. Synd att jag inte kom på det förrän nu bara...
Nu kan jag inte hålla mig längre: Rörtänger, jättepolygriper, yxor, bortmonterade skruvstäd, skruvmejslar, borrmaskiner...Varför inte köpa ett kedjeverktyg!
Nu gjorde du mig lite orolig. Är det bra att det viner eller inte?
Vem mekade 250-räsern då?
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |