N*E*R*D's nya album...

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
-Tummen upp för "FLY OR DIE". :tummenupp
Väldigt retro som vanligt, och omöjligt att kategorisera musiken... Jag kallar det Hip-Rock. :) Pharell & Co. har gjort det igen, en strålande platta! Tankade det innan idag och köper det på onsdag när det släpps. :yoparty
Det håller klar N*E*R*D-klass och är lika bra som "In search of"-albumet om du frågar mig. Köp köp köp!

dtop1_thumb.jpg

/djKay

Last edited:

Trubaduren

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2004
Hoj
Snart så.....
Kay skrev:
-Tummen upp för "FLY OR DIE". :tummenupp
Väldigt retro som vanligt, och omöjligt att kategorisera musiken... Jag kallar det Hip-Rock. :) Pharell & Co. har gjort det igen, en strålande platta! Tankade det innan idag och köper det på onsdag när det släpps. :yoparty
Det håller klar N*E*R*D-klass och är lika bra som "In search of"-albumet om du frågar mig. Köp köp köp!

dtop1_thumb.jpg

/djKay
Äntligen är det nån som tycker som jag.. Har länge kämpat för att få nån att nån ens ska börja lyssna på den fantastiska musiken dom producerar...

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
Trubaduren skrev:
Äntligen är det nån som tycker som jag.. Har länge kämpat för att få nån att nån ens ska börja lyssna på den fantastiska musiken dom producerar...

Jag har lyckast få vänner och bekanta att lyssna och älska det...
Du gillar ju det varesig du är rockare eller hiphopare... Strålande! Så unikt så :)

Last edited:

BlueNote

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2003
Hoj
KTM 660 och ZX10R
Öh är inte dom bara ett sketet mtv-guck som bara låter illa? Har inte hört dom så mkt direkt men verkar vara sånna där mtv-siit =)

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
BlueNote skrev:
Öh är inte dom bara ett sketet mtv-guck som bara låter illa? Har inte hört dom så mkt direkt men verkar vara sånna där mtv-siit =)

*ler* Pharell Williams är en av de som tjänar mest cash i musikindustrin och har mest fingrar med i industrin, han och DR.DRE. Många människor tror han har "lilla" N*E*R*D och gästar i lite låtar osv... men han har producerat och tagit fram/varit med och tagit fram artister som bla. Eric Benét, Backstreet Boys, Angie Stone, Justin Timberlake, Britney spears, Lenny Kraviz, Jay-Z, Kellis, Pink, Aaliyah’s, J-Praise, Kid Rock, Usher mfl mfl mfl. -I varje låt Pharell dyker upp så har han producerat och skrivit det du ser. Titta bak på Justin Timberlakes album... Tror han ligger bakom 10 av 13 låtar på albummet. 150 miljoner kronor för det arbetet. THANK YOU...
Pharell REGERAR :yoparty :Bugar

Om man räknar med vad han har för bollar i luften och hur mkt artister osv han jobbar med så är han sida vid sida med Dr DRE, både i framgångsrikhet och pengar. Trot om du vill, men det är sanning!

Han går under 3 namn/gruppnamn själv; "The Neptunes", "Pharell", "N*E*R*D".

Last edited:

Trubaduren

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2004
Hoj
Snart så.....
Kay skrev:
Jag har lyckast få vänner och bekanta att lyssna och älska det...
Du gillar ju det varesig du är rockare eller hiphopare... Strålande! Så unikt så :)
Att du lyckas.. jag är imponerad... snudd på iaf.. Vad är hemligheten?

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
Trubaduren skrev:
Att du lyckas.. jag är imponerad... snudd på iaf.. Vad är hemligheten?

-Spelar det i bilen vart vi än kör, så efter ett par låtar och gånger så frågar de vem det är... :p

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Har inte lyssnat så mycket på dem men Provider och Rock Star är väldans bra

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
kaZmur skrev:
Har inte lyssnat så mycket på dem men Provider och Rock Star är väldans bra

-Då borde du se dig om att skaffa albumen "In search of" och "Fly Or Die". Du kommer älska dem. :)

Dufva

Guest
NERD e riktigt bra! Nästan allt Pharell medverkar i e iofs grymt :yoparty

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
BlueNote skrev:
Har inte hört dom så mkt direkt men verkar vara sånna där mtv-siit =)

Hahaha!!

Har inte hört dom.... Jodu sätt på teven eller radion och efter 5 min garanterar jag dig att du hört åtminstonde en Neptunes-proddad låt... ;)

:D

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...