Tycker det är tråkigt att naja så jag gör det enkelt för mig och tar inte bort bromsoken när jag byter däck.
Du tar bort framskärmen och vrider ut oken istället?
Du får visa mig i sommar!Jupp så gör jag också. Efter att en gång blivit tipsad av - just det - Putte racer himself![]()
Jupp
Känns betydligt smidigare.
Och inte att förglömma, om det är tajt med tid när bytet ska ske och du inser att nu måste du fram till utsläppsfållan om du ska få köra kan man låta skärmen ligga kvar på mekbänken och köra utan, men med bromsoken hängandes ner i slangarna blir mindre bra.
När jag tänker efter behöver jag inte ta bort framskärmen heller, bara lossa de 4 skruvarna där skärmen sitter i oket. Sedan hänger skärmen med clips runt bromsslangarna.
Jo så långt tänkte t.om jag![]()
Men är det inte lite svårt att hålla hjulet i rätt läge samtidigt som man skall vrida in oken så skivorna hamnar mellan beläggen och sedan ska axeln i också?
jaja det ger sig, jag kan ju träna fram till april..
Men är det inte lite svårt att hålla hjulet i rätt läge samtidigt som man skall vrida in oken så skivorna hamnar mellan beläggen och sedan ska axeln i också?
jaja det ger sig, jag kan ju träna fram till april..
Satte faktiskt dit framhjulet senast för 30 min sedan och jag kan rapportera att det gick väldigt enkelt. Pressa ut kolvarna i oket så har du mycket spelrum för skivorna. Tycker det är smidigt att sitta på backen framför hjulet och så håller jag det på plats med fötterna undertill, då har man en extra hand fri att jobba med.
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |