RWN
Sporthojsnörd
Det finns en ny CB1000R i verk och det kan vara den vi har väntat på...
Så här kan det se utStor CB är försenad en makeover. Så här kan det se ut
https://www.youtube.com/watch?v=_FqA3LD9dY0
Den nuvarande CB1000R är nästan 10 år gammal, som är nästan geriatrisk i super-naknas snabba värld. Men rykten från Japan föreslår att Honda kommer att avslöja en ny på årets Milanoshow i november.
Den nuvarande CB1000R använder tarmarna av en 2007 Blade, som sätter ut 130bhp. Medan det kanske låter gott, är det svagt jämfört med 160bhp Yamaha MT-10 , eller 165bhp från BMWs S1000R . Förutsatt att det tar en avstämd motor, ram och upphängning från bladet, förväntar vi oss att den ska packa runt 155 bhp men också vara betydligt lättare än tävlingen - nära 200 kg våt.
Den nuvarande CB1000R är också lightyears bakom med sitt elektronikpaket, så logiken skulle diktera att den ärver den nya Fireblade's gasflöde, vridmomentstyrning, hjulstyrning, dragstyrning och en valfri quickshifter / auto-blipper.
Vi tror också att stylingen beror på en stor uppdatering, med det Hornet-baserade utseendet på den nuvarande cykeln ser lite trött ut. Vår konstnärs intryck är mycket mer radikalt i sin stil och bär över de vinkeltema Honda visade oss förra året med sitt CB1100TR-koncept, samtidigt som han ger en liten retro nod med singelrunda strålkastaren.
Vid den tiden var Honda övertygad om att CB1100TR var lite roligt från sin designavdelning i Rom, men både Afrika Twin och X-ADV började som koncept från samma studio.
Den andra frågan som återstår är om Honda kan följa CB1000R med en skarpare och mer aggressiv SP-version, som de har med Blade, för att ytterligare ta MT-10 SP . För tillfället är de stilla, men baserat på tidigare släppmönster, räknar vi med att se en ny cykel på EICMA-showen i november.
http://www.motorcyclenews.com/news/new-bikes/2017/july/new-naked-honds-fireblade-cb1000r/
Så här kan det se utStor CB är försenad en makeover. Så här kan det se ut
https://www.youtube.com/watch?v=_FqA3LD9dY0
Den nuvarande CB1000R är nästan 10 år gammal, som är nästan geriatrisk i super-naknas snabba värld. Men rykten från Japan föreslår att Honda kommer att avslöja en ny på årets Milanoshow i november.
Den nuvarande CB1000R använder tarmarna av en 2007 Blade, som sätter ut 130bhp. Medan det kanske låter gott, är det svagt jämfört med 160bhp Yamaha MT-10 , eller 165bhp från BMWs S1000R . Förutsatt att det tar en avstämd motor, ram och upphängning från bladet, förväntar vi oss att den ska packa runt 155 bhp men också vara betydligt lättare än tävlingen - nära 200 kg våt.
Den nuvarande CB1000R är också lightyears bakom med sitt elektronikpaket, så logiken skulle diktera att den ärver den nya Fireblade's gasflöde, vridmomentstyrning, hjulstyrning, dragstyrning och en valfri quickshifter / auto-blipper.
Vi tror också att stylingen beror på en stor uppdatering, med det Hornet-baserade utseendet på den nuvarande cykeln ser lite trött ut. Vår konstnärs intryck är mycket mer radikalt i sin stil och bär över de vinkeltema Honda visade oss förra året med sitt CB1100TR-koncept, samtidigt som han ger en liten retro nod med singelrunda strålkastaren.
Vid den tiden var Honda övertygad om att CB1100TR var lite roligt från sin designavdelning i Rom, men både Afrika Twin och X-ADV började som koncept från samma studio.
Den andra frågan som återstår är om Honda kan följa CB1000R med en skarpare och mer aggressiv SP-version, som de har med Blade, för att ytterligare ta MT-10 SP . För tillfället är de stilla, men baserat på tidigare släppmönster, räknar vi med att se en ny cykel på EICMA-showen i november.
http://www.motorcyclenews.com/news/new-bikes/2017/july/new-naked-honds-fireblade-cb1000r/