Nakenhoj, 1000cc eller 600cc

Bansaie

Fegis
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
Scrambler 1200 XE -19, Yamaha FZ6 N -06
Förra sommaren skaffade jag mig en Street Triple 675 R och är grymt nöjd. Körde tidigare VFR 750f så mitt nedsteg är i.o.f.s. inte så stort. Bottenvridet i Triple'n är i klass med Hondan + att jag fick några extra kusar på toppen.

Har dessutom provkört Er6, Versys, Z1000, CBF600, Tiger 1050, Sprint ST, Bonneville, Super Duke, Buell Lightning och några till som kanske inte är så relevanta i den här diskussionen, men jag fastnade för Triple'n som jag tyckte gav bredast smajl för pengarna. Även om Duke'n och Lightning gav breda smajs så är de betydligt större och dyrare maskiner.
Skulle jag vara mer för långtouring så skulle jag nog i.o.f.s. gå upp i kubik eftersom det blir lite hysteriskt med en liten motor men en 20-30mila tur funkar. Åkte Falun-Karlstad (ca 25mil en väg) en helg bara nån vecka efter jag skaffade mig Triple'n och det funkade bra, fast en liten fly screen skadar inte.

Siktar på Triumph Road Show i år igen och denna gången ska testa Speed Triple och Tiger Explorer
http://www.triumphmotorcycles.se/triumphs-v%E4rld/14886
:hojsmilie

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Men helt seriöst nu, Triple R måste ju vara det självklara valet för en människa som vill ha naket, inte punga ut massa i försäkringspengar och ha en riktig sporthoj. Det är en avklädd Daytona med smått nedtunad motor som ändå är vassast av alla 600 cc streetfighers.

Ett solklart val egentligen.

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Hoj
MT-07 -16
Men helt seriöst nu, Triple R måste ju vara det självklara valet för en människa som vill ha naket, inte punga ut massa i försäkringspengar och ha en riktig sporthoj. Det är en avklädd Daytona med smått nedtunad motor som ändå är vassast av alla 600 cc streetfighers.

Ett solklart val egentligen.

Förutom att den inte är så jävla snygg :tungan

690 Duke/SMC?

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Förutom att den inte är så jävla snygg :tungan

690 Duke/SMC?

Det är där skon klämmer för mig också.

Och dessutom så tycker jag överlag att Triumph bygger sämre hojar kvalitetsmässigt än japsarna. CB1000R är drömhojen för varje dag, bus, pendlande osv... men försäkringen är inte att leka med på mitt namn. Hondan är mycket snyggare också :)

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Ursäkta Herr TS för trådlånet. Men jag behöver lite information i ämnet, jag med. Varje gång jag tänkt provsitta på nån 600-750 nakenhoj, så har dom varit packade som sillar i butiken. Det jag skulle vilja veta är hur stor skillnad det är på storleken mellan 600 vs 1000. Alltså ram, sitthöjd, benvinkel och sånt. Är det ens möjligt att anpassa en 2-meterskropp på 115 kilo så att den får plats på en mindre hoj? :confused:

Någon bamsing som åker 600 nakenhoj? Tack för svar.

Mvh Tompten

Last edited:

Goforit

Medlem
Gick med
20 Apr 2012
Hoj
Suzuki GSXR 1000 -02
Nuda va inte alls dum, ser grym ut! Såg även att gsr 750 kommer/ har kommit, dock lite för mycket cash för min del. Speed Triple med annat lykthus hade vart betydligt finare enligt min mening, måste nog provköra en för att få en egen uppfattning om den hojen.

EQ

back in the sadle again
Gick med
26 Mar 2008
Hoj
KTM 690 Enduro R -12
Som många redan varit inne på! Triumph Street Triple R är naken hojen nummer 1!!!:tummenupp

Är mycket nöjd med min! :kär

Bansaie

Fegis
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
Scrambler 1200 XE -19, Yamaha FZ6 N -06
Men om dämparna inte ser bra ut sätter man på ett par Arrow som på min
StreetTriple.jpg
eller en low boy
5844574022_ca5747112c_b.jpg

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...