Med tanke på att Triumph är 1a Europeiska märke på Motorrads 5000mila testlista efter HD, Yamaha , Honda och Suzuki samt att botten består av KTM, Buell och Ducati, de ligger sist på listan, "är mest strul och höga kostnader". #
så blir mitt förslag
https://www.blocket.se/hela_sverige...Triple&cg=1140&st=s&xc=1143&l=0&ca=9&sp=1&w=3
Inte mer effekt och tyngre men det går att hitta nyare för 80000kr än din Mille.
# (om man väljer medianen för testade hojars placering, just nu Mars 2017 är 44 hojar testade)
Lustigt det där med myten att Ducati går sönder, fråga vem som helst på forumet med en nyare ducati och du kommer se att det är ingen som rasar mer än andra. har haft min i flera flera år utan att nått hänt mer än att ett stenskott punkterade vattenkylaren och två kåpskruvar har trillat loss. Brorsans 848 med runt 800 mil ca är helt utan bekymmer.
Samtidigt som en kompis triumph thruxton är ett enda stort mörker för han.. Helt enkelt är det slumpen som avgör.
Mv Agusta Brutale 800.
Nya MT09 (gamla = kass fjädring).
Monster 1100.
Tuono V4? (ingen twin jag vet).
Streetfighter 1098.
Alla utom mt09 är helt klart intressanta.
Monster 1100 är jag rädd kommer kännas slö...
Tuono och sd1290 är svårt att hitta för 80k
Ducati SF 1098 är väl drömmen men också över budget.
Någon som har kört Brutale 800 och har nått att säga om den?
Morini corsaro 1200?
Benelli tnt 1130?
Alla utom mt09 är helt klart intressanta.
Monster 1100 är jag rädd kommer kännas slö...
Tuono och sd1290 är svårt att hitta för 80k
Ducati SF 1098 är väl drömmen men också över budget.
Någon som har kört Brutale 800 och har nått att säga om den?
Morini corsaro 1200?
Benelli tnt 1130?
Jag har kört en 800RR lite, och det är den livligaste nakenhojen jag kört tror jag. Då har jag inte kört en Ducati streetfighter, men både en tuono 1100 och en sd1290.
(Samma dag till och med.)
Hur modellen utan rr är vet jag inte, men en brutale 675 jag testade ett halvår tidigare tyckte jag var slö.
Skulle du påstå att den är roligare än en SD1290?
Roligare vet jag inte, men livligare. SDn var ganska kammad i jämförelse, och jag gillade MVn mer.
Livligare? Vad menar du?
Superduke utan mtc är vild så innihelsikke.
Den lyfte framhjulet hela jävla tiden varesig man ville eller inte.
Den kändes lättare.
Den kändes mer snabbsvängd.
Den kändes mindre.
Jag hade ingen möjlighet att dra ur alla växlarna när jag provkörde så hur de upplevs över 180 nånstans har jag ingen aning om.
SD är ju inte en speciellt sävlig hoj i sig, men vid en direkt jämförelse när jag hoppade från MVn till Duken så kändes den inte alls lika yster.
Däremot kändes duken livligare än tuonon, som i sin tur snarare var jävligt knivskarp och exakt, men mycket mer sansad, om man nu kan kalla någon av de tre hojarna sansad.
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |