Nationelt prov "behöver hjälp" :)

LiCrO

.....
Gick med
31 Aug 2003
Ort
Skövde
Hoj
ER6n
Ska ha ett föredrag i morgon som ska handla om tid.
Jag har kommit på vad det ska innehålla.

Men jag behöver lite hjälp att hitta fakta..
Det ska va i stil med hur länge en människa sover i snitt genom sitt liv, äter, har sex och vidare..

HJÄLP MIG!
 

DreeTman

Långsam
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg
Hoj
Posörhoj 08 -RR edition
LiCrO skrev:
Ska ha ett föredrag i morgon som ska handla om tid.
Jag har kommit på vad det ska innehålla.

Men jag behöver lite hjälp att hitta fakta..
Det ska va i stil med hur länge en människa sover i snitt genom sitt liv, äter, har sex och vidare..

HJÄLP MIG!

Sover är väll en tredjedel av livet ungefär...
 

The_FacultyGirl

Diggar hästkrafter
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Stockholm, västerort... och emellanåt i södra skån
Hoj
Hade en CBR 600f -93 (blev stulen). Nu är det svart 850 som gäller!
LiCrO skrev:
Ska ha ett föredrag i morgon som ska handla om tid.
Jag har kommit på vad det ska innehålla.

Men jag behöver lite hjälp att hitta fakta..
Det ska va i stil med hur länge en människa sover i snitt genom sitt liv, äter, har sex och vidare..

HJÄLP MIG!

som ovan sa, typ en tredjedel av livet sover du. Har hört att man sover 24 år av sitt liv.

annars vet jag inte....
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Du kan väl ta upp relativitet? Tex hur kort tiden känns tills dess du skall presentera eländet, i förhållande till hur lång tid du faktiskt har haft på dig att förbereda dig? :D
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Jag hade samma prov förrförra veckan. Jag pratade om livet.
Hur kort det är. Det var ju i samband med att gpf omkom. Jag pratade rätt mycket utifrån egna tankar.
Vi hade ju ett papper med olika tips på ämnen. Men man fick ju välja att prata fritt om någon egen ide också.

Tänk efter vad tid innebär för dig.
 

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tidaholm
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
t-rex skrev:
Du kan väl ta upp relativitet? Tex hur kort tiden känns tills dess du skall presentera eländet, i förhållande till hur lång tid du faktiskt har haft på dig att förbereda dig? :D

AAAAAAAAAAAAHH! Moahahaha! :Bugar :D
 

Nemi

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Nej
The_FacultyGirl skrev:
som ovan sa, typ en tredjedel av livet sover du. Har hört att man sover 24 år av sitt liv.

annars vet jag inte....
Var det inte grannen till Beck som sa det??? Man ska inte tro allt dom säger på tv.
 

LiCrO

.....
Gick med
31 Aug 2003
Ort
Skövde
Hoj
ER6n
t-rex skrev:
Du kan väl ta upp relativitet? Tex hur kort tiden känns tills dess du skall presentera eländet, i förhållande till hur lång tid du faktiskt har haft på dig att förbereda dig? :D
Det ska va klart klockan tjugo över åtta i morgon... Paniiiiik! :D
skulle gjort detta med en gång med det är ju så MYCKET roligare att sitta här på forumet :)
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
LiCrO skrev:
Ska ha ett föredrag i morgon som ska handla om tid.
Jag har kommit på vad det ska innehålla.

Men jag behöver lite hjälp att hitta fakta..
Det ska va i stil med hur länge en människa sover i snitt genom sitt liv, äter, har sex och vidare..

HJÄLP MIG!
Läs inlägg 273 i den här tråden ;)
 

sumpa

kan man röka röd diesel?
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Linköping (ryd)
Hoj
strypt kawasaki GPX600R -90
LiCrO skrev:
Ska ha ett föredrag i morgon som ska handla om tid.
Jag har kommit på vad det ska innehålla.

Men jag behöver lite hjälp att hitta fakta..
Det ska va i stil med hur länge en människa sover i snitt genom sitt liv, äter, har sex och vidare..

HJÄLP MIG!


Lite enkel matte hjälper alltid... du lever i 80 år, det är 365*80 dagar = 29200 dagar...

Äta, typ, 10 minuter om dan totalt (student) eller cirka 2 timmar (inklusive lite disk och sånt... räknat på en normal människa).... 2 timmar * 29200 = 58400 timmar, delat på 24 blir 2433 dagar = 6 år och 8 månader ca... (skottår och sån skit ignorerar vi)

Sex, tja... 8 timmar om dan (jag :) eller nejvisstfan, det var visst bara i fantasin..) eller kanske en halvtimme gånger 3 pass i veckan (räknat på ett vanligt, lite uttråkad, par) 1.5*52*80 = 6240 timmar = 260 dagar... fy fan vad lite egentligen, jag måste ha gjort nåt felaktigt antagande i början... bättre än så kan vi väl! (den är visserligen gammal, typ 80-talet väl, men vi minns ju alla beräkningarna som kom fram till att "27 mil svensk ståkuk är på glid i de svenska hemmen varje dygn, och världens alla män fyller 22 badbassänger med sperma varje helg" eller hur det nu var :))

Läste nånstans att man pissar 50 000 liter under sin livstid (och skiter 50 ton), säg att man pissar en halvliter på en halv minut (tillräckligt för att skriva de två första bokstäverna i sitt namn i snön typ), det blir 50 000 minuter = 34 dagar, ca en månads oavbrutet pissande... eller nog mycket för 200 000 bokstäver (räknat på två bokstäver av en halvliter piss), fan man skulle ju kunna klottra ner halva shakespear ifall man bara hade ork och nog mycket öl...

Borsta tänder = 5 minuter per dag, steka köttbullar = 20 minuter 2 gånger i veckan, gnälla över grannarna = (fyll i själv), handla i affären, åka motorcykel, plugga, osv osv finns mycket skit att räkna på :)

helt ovetenskapligt, men kan ju bli ett roligt föredrag... jag önskar jag hade 15 minuter att gå verbal bärsärkagång inför din klass :)
 

sumpa

kan man röka röd diesel?
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Linköping (ryd)
Hoj
strypt kawasaki GPX600R -90
Not: avrundningar och sånt var väl inte dom bästa, men det var ju inte dom seriösaste siffrorna... men vill du kunna motivera dina siffror så räkna bara om dom.. dagar, timmar och år är ju inte så svårt att omvandla :)
 
Last edited:

Jonne_boy

Äntligen tillbaka
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gnesta [sörmland]
Hoj
Kawasaki ZXR 400 -92
Är det Nationellt i svenska ??

Svenska B??

Vad ska man skriva A uppsatsen om?
ämnena?

Skulle vara kul att kunna tänka lite innan ==P
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top