Nattens bravader med Polisen :D

SolitudE

R.I.P Brorsan!
Gick med
23 May 2003
Hoj
NSR:en såld! Nu hojlös!
Igår kväll stack jag och en kompis ut för att åka en sväng på hans TS125R.

Vi bor i Mullsjö så man tänker aldrig på att nån polis kan finnas här.

När vi åkte en stund i Mullsjö och står o tankar beslutar vi oss för att åka till Habo/Bankeryd och se om det finns nåt kul folk där.
När vi kommer in i Bankeryd mot rondellen ser vi en piketbuss (stava?) komma på andra sidan rondellen. Så vi åker lungt genom rondellen och ut mot konsum.
De följer efter sakta.
När vi rundat några hus drar vi på ut från stället.

Vi är där ute i några minuter och sen tar vi en annan väg in igen, för att komma snabbt hem mot Mullsjö igen.

Då precis när vi ska över tågrälsen går bommarna ner och vi stannar.
När de går upp igen åker vi sakta neråt. När vi nästan är nere vid korsningen, ser vi en gubbe med reflexer komma ut bakom ett hus med den roliga röda stopplampan.
Faaan tänker jag. :va
Vi stannar och han verkar trevlig, han ber min kompis ta av sig hjälmen för att han ska blåsa alkotest. Alkotestet var ju såklart inga problem och sen ber han om körkortet. Det ser ju bra ut säger han då, sen kollar han lite på hojen och vi frågar honom om det varit lungt på kvällen.. (Man måste ju vara trevlig)

Sen säger han att det ser ju bra ut, trevlig kväll och kör försiktigt.
Då kollar jag på klockan: 00.02. Hmmmm.. Min födelsedag och jag står o snackar med en polis... :hihi

Vi tar på oss hjälmarna och åker hem mot Mullsjö igen.
Vilken kväll! Och inte en enda böteslapp med hem. :D

Last edited:

Lodisen

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2004
Hoj
Letar
solitude skrev:
Igår kväll stack jag och en kompis ut för att åka en sväng på hans TS125R.

Vi bor i Mullsjö så man tänker aldrig på att nån polis kan finnas här.

När vi åkte en stund i Mullsjö och står o tankar beslutar vi oss för att åka till Habo/Bankeryd och se om det finns nåt kul folk där.
När vi kommer in i Bankeryd mot rondellen ser vi en piketbuss (stava?) komma på andra sidan rondellen. Så vi åker lungt genom rondellen och ut mot konsum.
De följer efter sakta.
När vi rundat några hus drar vi på ut från stället.

Vi är där ute i några minuter och sen tar vi en annan väg in igen, för att komma snabbt hem mot Mullsjö igen.

Då precis när vi ska över tågrälsen går bommarna ner och vi stannar.
När de går upp igen åker vi sakta neråt. När vi nästan är nere vid korsningen, ser vi en gubbe med reflexer komma ut bakom ett hus med den roliga röda stopplampan.
Faaan tänker jag. :va
Vi stannar och han verkar trevlig, han ber min kompis ta av sig hjälmen för att han ska blåsa alkotest. Alkotestet var ju såklart inga problem och sen ber han om körkortet. Det ser ju bra ut säger han då, sen kollar han lite på hojen och vi frågar honom om det varit lungt på kvällen.. (Man måste ju vara trevlig)

Sen säger han att det ser ju bra ut, trevlig kväll och kör försiktigt.
Då kollar jag på klockan: 00.02. Hmmmm.. Min födelsedag och jag står o snackar med en polis... :hihi

Vi tar på oss hjälmarna och åker hem mot Mullsjö igen.
Vilken kväll! Och inte en enda böteslapp med hem. :D
Det är väl ingen sport att dra poliser om man har körkort? :kocko
Grattis på födelsedagen. :fyllisar
Du gjorde väl tråden för att berätta om den födelsedag?` :hihi

SolitudE

R.I.P Brorsan!
Gick med
23 May 2003
Hoj
Lodisen skrev:
Det är väl ingen sport att dra poliser om man har körkort? :kocko
Grattis på födelsedagen. :fyllisar
Du gjorde väl tråden för att berätta om den födelsedag?` :hihi

Dra o dra.. Vi gasade bara lite för att de inte skulle se vart vi åkte..

Han skjutsade ju mig, det är ju det som är olagligt.

EDIT: Tack förresten!

YammaDT

Glidare
Gick med
9 Jul 2004
Hoj
Honda CBF600S
Det e gött i Bankeryd! :D Det har börjat o komma en massa snutar nu för att de e en massa moppefuckon som kör trimmat som f*n. :gnissla Men det e lugnt me skjutsning på 125:a. Jag skjutsade en kompis in till stan igår o då mötte vi 2 snutbilar, dom brydde sig inte ett skit. :fyllisar

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Snudd på bättre att stanna, jag menar, 99% av poliserna fattar ju ändå inte att det är en 125a och att man dessutom inte får skussa, jag har skussat inne i stan, mötte en MC polis, han brydde sig inte.... :gnissla

Faktum är att om ni försöker dra snuten o blir tagna sen lär han ju förlora körkortet, stannar ni är det bara böter o inget mer.... Men det är klart, är man säker på att man kan dra dom så varför inte, hehe, sen så uppfattade jag det som om polisen inte jagade er utan bara spanade och körde efter lite sakta, då kan man ju hålla tempot uppe utan att gasa för mycket så man kommer ifrån dom, utan att dom kan säga nått, antar att det va det ni gjorde :tummenupp .... Ungefär som när man kör ifrån polisbilar i stan lite fint o lugnt, typ kör fort genom rondeller osv, hehe, så jävla jobbigt o ligga vid en polisbil...

I övrigt, GRATTIS på födelsedagen!!! :Bugar

SolitudE

R.I.P Brorsan!
Gick med
23 May 2003
Hoj
Tackar!

Men du.. vi körde inte ifrån dom.. vi bara åkte därifrån, de var inte efter oss, de åkte bara bakom oss på samma väg..

Men det gick ju bra till slut ändå.

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Grattis!

:)

Själv fyllde jag år igår men inget möte med nån Polis här inte.

EDIT: Lycka till på teroin imorgon!

Last edited:

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
solitude skrev:
Tackar!

Men du.. vi körde inte ifrån dom.. vi bara åkte därifrån, de var inte efter oss, de åkte bara bakom oss på samma väg..

Men det gick ju bra till slut ändå.
Mjo började förstå det lite smått sen, hehe, då försöker man ju komma ifrån dom lite snyggt o smidigt... :tummenupp

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
Fan va coolt, att gasa lite sen visa körkortet och dra där ifrån.

När vi ändå håller på, kan jag få autograf?

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
De va nice facktiskt.. Ringde polisen här i stan angående tjussning. dom sa att det var lagligt.. så här tror påliserna det.. :hihi haha :p så de e inga problems .

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...