Nattskift?

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
ifall jag var dig skulle jag lätt välja natt, ingen ska behöva stiga upp för 5 för att jobba. Sen är det grymt lätt att jobba natt enligt mig. men får jag välja så nog vore 7-4 eller 8-5 det bästa.

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Bj.O.rn skrev:
Jobbat 3-skift i 15 år nu, blir slut på det efter trettonhelgen.. Det är helt enkellt inte värt det längre, haft sömnproblem sista halvåret och att jobba varannan jävla helg gör det där med att skaffa sig "ett liv" knepigt..

Tillträder en annan tjänst snart, men lite mer grundlön, men jag avstår gärna ett par tusenlappar i månaden nu..

/B

Varför jobbar du helg på ett 3skift? Grymt skönt att polarbröd gick tillbaks till treskift så man slipper jobba helg hela tiden. Vi var även tvungna att byta skift varje vecka så att man började natt, slutade 06:00 på morgonen var ledig 24 timmar och började 06:00. Då ville jag inte leva.

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
honkiie skrev:
Varför jobbar du helg på ett 3skift? Grymt skönt att polarbröd gick tillbaks till treskift så man slipper jobba helg hela tiden. Vi var även tvungna att byta skift varje vecka så att man började natt, slutade 06:00 på morgonen var ledig 24 timmar och började 06:00. Då ville jag inte leva.

tja, jag tror inte Norrköpingsborna skulle uppskatta att vara utan värme eller el över helgerna.. tror det är en missupfattning angående vad som är 3-skift eller inte osv.. skit samma, jag jobbar alla möjliga jävla tider. Förmiddag, eftermiddag, natt, helg som vardag.. Med lite tur var det här sista julen jag någonsin jobbade..

/B

Arawak

Feg & talanglös
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
CB1000R
sgtpepper skrev:
Jag tycker att det låter som lite pröjs, när jag jobbade på fabrik innan högskolan så tjänade de som jobbade nattskift nästan 6000 kr mer än vi andra och det var 1996... 3500 kr i månaden, är det verkligen värt ett pajat socialt liv och sömnrubbningar?

Räknade lågt, tror det hamnar på 4500 närmare 5000.

Mirran

Tjolahopp!
Gick med
26 Sep 2004
Hoj
Tröttnat..
Har jobbat natt i snart 3 år, dom första åren kändes helt ok, nu känns det bara så tungt, är ofta väldigt trött och seg, humöret är väl inte alltid det bästa heller.
Funderar starkt på att byta till dagjobb..

Men alla är vi ju olika, för vissa funkar det ju bra att jobba natt.

DaLorD

...alla borde ha en...
Gick med
28 May 2004
Hoj
GSXR1000 K7
Arawak skrev:
Till er som jobbar natt. Hur funkar det? Vad är bra ? Vad är dåligt?

Har funderingar på att hoppa på nattskiftet som kommer se ut så här (se bilagan).
Jobbar 05-14, 5 dagar i veckan nu.
Och enligt mina beräkningar kommer det ge ungefär 3500 kr mer i lönekuvert.
Vilket är bra men är det värt det?

05 - 14... :skrämd

Du grabben..... du jobbar ju redan natt :tungan

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Mr Skutt skrev:
Brukar jobba mycke natt. Tycker de är helt okej. Brukar sova fem timmar
ungefär. Då får man ändå mycke vaken tid att vara social med polarna.
Enda nackdelen är ju att man jobbar ute å nu på vintern är de inte kul
kan jag lova. Men sommaren är de kanon.

Var jobbar du? Skanska här i BÅlsta?

Arawak

Feg &amp;amp; talanglös
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
CB1000R
DaLorD skrev:
05 - 14... :skrämd

Du grabben..... du jobbar ju redan natt :tungan

Det är nog lätt en av de bästa tiderna man kan jobba.
Testa om ni får chansen.
Lite segt när det är bartömning på söndagar bara :fyllisar

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Arawak skrev:
Det är nog lätt en av de bästa tiderna man kan jobba.
Testa om ni får chansen.
Lite segt när det är bartömning på söndagar bara :fyllisar

Aldrig. Det är en dödssynd att gå upp före 7.

Merlin

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2003
Hoj
Honda CBR 929 -00
Jobbar 3skift, 06-14, 14-22, 22-06 funkar kanon...
försöker sova minst 7-8 timmar efter nattskiftet annars funkar inte kroppen som den skall eter en veckas jobb

Arawak

Feg &amp;amp; talanglös
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
CB1000R
Om nån är intresserad så tog jag inte jobbet då de gjorde om schemat ännu en gång, för facket inte godkännde det.
Nu jobbar skulle man jobbat måndag kväll till lördag morgon. Varje vecka.

Inte så skoj att jobba natt på sommaren kom jag på också.
Sen hade man gått miste om :fyllisar varje fredag

4-fun

Vem jag ??
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
-98 Gixxer 750 i fighter kostym
Klev upp i morse kl 0245 fixade mackor kaffe osv åkte till jobbet ca 0315 slutade kl 1530. så ser förmiddags skiftet ut. dvs denna v
Nästa v börjar jag ca 15-1600 jobbar till ca 03-0400. dock ledig fredag då det är kvällsskift. Så ser livet ut för mig de närmaste 30 åren :huvet :huvet

Last edited:

hulkenstrong

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2005
Hoj
Suzuki DRZ400S
Nattskift verkar ju helt underbart. Brukade jobba 7-16 förrut. Var inte levande förren efter 12 hatade allt och alla innan det. Nu när man blivit arbetslös så dyker timmarna om direkt somnar runt 5 går upp runt 13 helt underbart ju. Vad kan man söka för arbeten som erbjuder nattskift endast? Ser inte hur jag skulle förlora kontakter heller då jag kommer vara vaken och uppe mellan 16-21 då dem flesta är uppe. Sen slipper man ofta kämpa på i 5dagar i sträck med. Skulle gladeligen jobba så med samma eller lite mindre lön än dagtid. Mår helt skitbra när klockan kommer över 00.00.

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
Vet att jag för en tid sedan läst studier som talade om att av 500 nattskiftsarbetare och 500 dagtidsarbetare, var antalet cancerdrabbade dubbelt så högt bland nattskiftsarbetare. Man skall inte spöka för mycket med kroppens dygnsrytmer och sömn.

Det stod även att sömnen under dagtid kan aldrig bli så bra som under nattetid, då man helatiden störs av aktiviteter runt omkring en undermedvetet, grannar, trafik, ljus osv.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning