Nazister dumma i huvudet?

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Chris Ash skrev:
...de icke nazistiska generalerna... Hitler och hans nazister...
Hur skiljer du på nazistiska och icke nazistiska generaler. Vilka var icke nazistiska 1939, september 1941 respektive januari 1945?

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Zee skrev:
Mnja.. jag håller inte med om att en IQ på 122 inte säger ngt alls. Kanske det inte säger att kille A som scorade 122 mot kille B som scorade 134, men det säger att både kille A och B är hyfsat skärpta och snappar upp saker o ting hyfsat snabbt. Kille C som "bara" scorade 92 är däremot killen som alltid fattar skämten sist, om han ens fattar punchline:n.
Om man skall vara petig så har du givetvis rätt, hade det inte funnit skillnader mellan höga och låga värden så hade vi knappast haft vare sig testen eller begreppet.
Vad jag menade var, i mångt och mycket det du pekar på, det numeriska värdet inehåller för lite information för att vara av intresse för mer än att mäta "kuklängd". Ungefär som att beskriva en mc med 147 hk, och inget mer, inte säger så väldigt mycket om hur den fungerar eller vad den kan användas till. Fast givetvis kan man göra så om än jag inte ser vitsen med det. :pannkyss

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Bingo skrev:
Hur skiljer du på nazistiska och icke nazistiska generaler. Vilka var icke nazistiska 1939, september 1941 respektive januari 1945?

Det är givetvis svårt att placera in dem i det ena eller andra facket bara sådär, och det är heller inte jag som gjort uppdelningen jag syftar på. Det är dock påfallande ofta fel på Hitler och "hans" underhuggare medan Wehrmachtgeneralerna var missförstådda genier hela högen. Hur ofta hör man inte "Hade Hitler inte lagt sig i så hade tyskarna vunnit" och liknande?

Jag tror iofs att en Von Manstein med fritt spelrum på Östfronten 1943 hade fördyrat affären åtskilligt för ryssarna, men som han själv sade "Det bästa vi kan hoppas på nu är oavgjort" efter att 6:e armén i Stalingrad fallit.

Last edited:

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
Zee skrev:
..
Tester på EQ har jag aldrig sett. Ngn som orkar hitta ett?

Jag länkade till ett rätt utförligt några poster ned i tråden. nr 44. Om du orkar scrolla... :)
Om du bara orkar göra ett litet ett, så kan jag säkert hitta ett på aftonbladet hälsa... :tungan

tob

Just nu på vägarna!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille R -01, KTM exc 450 -08
njaaa

Chris Ash skrev:
Det är givetvis svårt att placera in dem i det ena eller andra facket bara sådär, och det är heller inte jag som gjort uppdelningen jag syftar på. Det är dock påfallande ofta fel på Hitler och "hans" underhuggare medan Wehrmachtgeneralerna var missförstådda genier hela högen. Hur ofta hör man inte "Hade Hitler inte lagt sig i så hade tyskarna vunnit" och liknande?

Jag tror iofs att en Von Manstein med fritt spelrum på Östfronten 1943 hade fördyrat affären åtskilligt för ryssarna, men som han själv sade "Det bästa vi kan hoppas på nu är oavgjort" efter att Stalingrad fallit.
Njaaa, nu var det ju inte riktigt så jag menade.
Å andra sidan så var det välmer eller mindre en överlevnadstaktik att gå med i partiet för många. Men du är mer påläst i det här ämnet och jag lär mig mer genom att läsa än att skriva.
/T

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...