NEEJ! Olovlig körning...Fan!...tar dom lämpet???

nossrednamik

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2005
Hoj
KTM 660 -04
Köpte mig en KTM Duke II igår. Vaknade upp, såg solen lysa intensivare än någonsin i år och luften, luften luktade sommar. Just det! jag har en ny cykel!, kom jag plötsligt på. :cool: Ett plötsligt sug uppstod och jag liksom drogs ner till garaget. En kraft lyfte upp mig och satte mig på sadeln! Nej!, tänkte jag, Jag måste klara uppkörningen om två veckor först! Sen var det svart.
Ljudet av att en skönt varvande motor snabbt lyfte upp framdäcket och vädrade sig i den svala vårvinden fick mig att piggna till! :brinnerup Men då!, NEEEEEJ!, ser jag snuten bakom mig! Dom trycker av mig från vägen med sitt tjutande och lysande. Skriver anmälan och säger till mig att "ha en bra dag" !!!!!! :clown
E lämpet kört :pangihuve, eller kan man fjäska in sig hos folket på länsstyrelsen? :notme Drar dom B-behörigheten???! :confused:
Nää nu... "snyft"... måste jag :( "snyft"..."host"..." gå och...ääh... äta...? :gråta............... .............. ......... ..... .... .. . :död

zykl0n

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR -04, Husqvarna 258 -80, Kuberg -16, Goes 625 -16
Lämlighetsintyg indraget.
B-korkort indraget.
Böter
Spärrtid 6 mån till 1 år

:död

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
zykl0n skrev:
B-korkort indraget.
Böter
Spärrtid 6 mån till 1 år

Är du säker? en som jag känner som åkte för det fick 600kr i böter, ingen lämp indragen, inget körkort indraget.

hannibal

Ny medlem
Gick med
5 Jan 2005
Hoj
Hemligt tills vidare
är olika från fall till fall, ibland ryker lämpet ibland får man "bara" böter

zykl0n

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR -04, Husqvarna 258 -80, Kuberg -16, Goes 625 -16
honkiie skrev:
Är du säker? en som jag känner som åkte för det fick 600kr i böter, ingen lämp indragen, inget körkort indraget.

Mycket varierande.

Straffskalan går upp till fängelse i 6 månader om jag inte mins fel.

Shunon

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2004
Hoj
2010 Yamaha R1
nossrednamik skrev:
Köpte mig en KTM Duke II igår. Vaknade upp, såg solen lysa intensivare än någonsin i år och luften, luften luktade sommar. Just det! jag har en ny cykel!, kom jag plötsligt på. :cool: Ett plötsligt sug uppstod och jag liksom drogs ner till garaget. En kraft lyfte upp mig och satte mig på sadeln! Nej!, tänkte jag, Jag måste klara uppkörningen om två veckor först! Sen var det svart.
Ljudet av att en skönt varvande motor snabbt lyfte upp framdäcket och vädrade sig i den svala vårvinden fick mig att piggna till! :brinnerup Men då!, NEEEEEJ!, ser jag snuten bakom mig! Dom trycker av mig från vägen med sitt tjutande och lysande. Skriver anmälan och säger till mig att "ha en bra dag" !!!!!! :clown
E lämpet kört :pangihuve, eller kan man fjäska in sig hos folket på länsstyrelsen? :notme Drar dom B-behörigheten???! :confused:
Nää nu... "snyft"... måste jag :( "snyft"..."host"..." gå och...ääh... äta...? :gråta............... .............. ......... ..... .... .. . :död

Om du inte har prövotid kvar på ditt b-kort drar dem inte den iallafall inte helt kanske drar in den nån månad..

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Det är olika hur pass grov den olovliga körningen är som antagligen ger dig turen och behålla körkortet o lämpet eller inte. Men iom att det låter som du lekte på bakan och inte har nåt körkort för mc alls så kan du nog se dig som rätt rökt. Sad but true...

Wesslan

Unusual Scrambler user
Gick med
18 Jan 2005
Hoj
2015, Ducati Scrambler FT
Polaren körde på bakhjulet och blev tagen av polisen. Han fick böter men han fick behålla B och hans lämp drog dom inte.

Det är bara att konstatera att det är olika från fall till fall.

Lycka till.

/Micke

MC Doktorn

Guest
zykl0n skrev:
B-korkort indraget.
Böter
Spärrtid 6 mån till 1 år

Olovlig körning de blir dagsböter körkortsindragning upp till 3år (knappast sannolikttroligen 6-12 mån)och rapporten om olovlig körning belastar ett framtida körkortstillstånd .

Sorry but shit happens jag var utan KK i 3 mån

liljekvist

www.mxwheel.se
Gick med
25 Jun 2003
Hoj
flera
Victor skrev:

Gjord liknade sak för några år sen, men jag körde upp under tiden det var utredning.

Sen när jag klara mitt A-kort så fick jag en lapp från polisen där det stog något liknade. Pga att du nu har behörighet A så ger vi dig endast en varning och böter.

Shunon

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2004
Hoj
2010 Yamaha R1
nossrednamik skrev:

Ta uppkörningen så har du A kort så kan du visa upp den på rättegången.. :hihi

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
En lagom stor.
En kompis o en till bogserade på motorvägen i Danmark i 130 km/h efter tidigare upprepade fortkörningar samt böter (utan körkort).

Det blev 6 månaders fängelse.

Shunon

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2004
Hoj
2010 Yamaha R1
Jösse skrev:
En kompis o en till bogserade på motorvägen i Danmark i 130 km/h efter tidigare upprepade fortkörningar samt böter (utan körkort).

Det blev 6 månaders fängelse.

I danmark e det väl andra lagar.. då fick han också sitta på dansk fängelse eller`?

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Rätt åt dig.

Nej, jag har ingen som helst medkänsla för nån som är dum nog att göra sånt här. Hoppas dom drar in allt du har.

T509

Spondon rider!!!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Spondonbygge, vikt: 168kg tankad o klar! GSXR 750 -03
nossrednamik skrev:

Hände mig samma sak, bara 4 dagar innan uppkörningen, gick till uppkörningen som om inget hade hänt, 5-6 månader kom brevet att jag ska infinna mig i rätten. Väl där blev det "har du kort??? Ja då blir det bara böter!!!"

Mr *

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2005
Hoj
HM 450
Om..

Om det inte har skett några dramatiska förändringar av lagar och förordningar (eller tolkning av dessa) dom senaste tio åren, samt att du inte är belastad i körkortsregistret (eller brottsregistret) tidigare så skall du inte vara ängslig. Upprepad olovlig körning betecknas som ett allvarligt brott dock inte första gången. Jag tror inte att du riskerar mer än böter. Har polisen däremot antecknat/rapporterat dig för körning på slangen eller på annat regelvidrigt sätt så kan det dock bli bekymmer.

mvh,

Mr *

Last edited:
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...