NEEJ! Olovlig körning...Fan!...tar dom lämpet???

Mr *

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2005
Hoj
HM 450
Plåtniklas skrev:
Rätt åt dig.

Nej, jag har ingen som helst medkänsla för nån som är dum nog att göra sånt här. Hoppas dom drar in allt du har.

Du, Plåtniklas, kan inte ha alla paddlar i vattnet, vem f-n har inte gjort olagligheter, själv skaffade jag bil när jag var 14, åkte runt på skogsvägar, det var ju rena paradiset för en ung kille. Visst, olagligt och dumt men inget som man skall halshuggas för.

mvh,

mr *

Ghost

B.C.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husa 501 -02, SD R -10
Mr * skrev:
Du, Plåtniklas, kan inte ha alla paddlar i vattnet, vem f-n har inte gjort olagligheter, själv skaffade jag bil när jag var 14, åkte runt på skogsvägar, det var ju rena paradiset för en ung kille. Visst, olagligt och dumt men inget som man skall halshuggas för.

mvh,

mr *
Visst dom flesta har gjort dumheter men det är inte alla som gnäller eller gråter som ett litet barn för det...
Han gjorde en dumhet & poppo gjorde sitt jobb, ska man gnälla över det? Gnäll om dom inte gör sitt jobb istället.

@ nossrednamik surt men du har just fått en läxa av livet, har du lärt dig något av den?

Mr *

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2005
Hoj
HM 450
Ghost skrev:
Visst dom flesta har gjort dumheter men det är inte alla som gnäller eller gråter som ett litet barn för det...
Han gjorde en dumhet & poppo gjorde sitt jobb, ska man gnälla över det? Gnäll om dom inte gör sitt jobb istället.

@ nossrednamik surt men du har just fått en läxa av livet, har du lärt dig något av den?

Självklart, men det är kanske lite häftigt att kräva nyansering och självbehärskning i det här läget, visst man har ju bara sig själv att skylla när man gör dumheter och polisen gör precis vad den är inrättad för.
Jag tycker visst att man får gnälla lite, han hade ju maximal otur får jag säga och jag hoppas att det går bra, värre är inte "lagvidrigheterna som han har gjort sig skyldig till tycker jag.

mvh,

mr *

Återfall

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
Honda CRF 450 sm
Jag lider med dej stackare.............jag har gjort med olagligheter genom åren :) :) åkt dit ibland å klarat mej ibland.

Skynda att ta kortet..........Å DU bomma inte :mad:

Lycka till :banana

Rolle85

Ska börja övningsköra nu...
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
Kawasaki GPX 600R
En gång hade jag en ny crossmoppe som var hårt trimmad...jag blev tagen....men jag fick gå... :Bugar

josman

Medlem
Gick med
2 Aug 2004
Hoj
FZ1N-09. Fiddy 110cc
nossrednamik skrev:
Köpte mig en KTM Duke II igår. Vaknade upp, såg solen lysa intensivare än någonsin i år och luften, luften luktade sommar. Just det! jag har en ny cykel!, kom jag plötsligt på. :cool: Ett plötsligt sug uppstod och jag liksom drogs ner till garaget. En kraft lyfte upp mig och satte mig på sadeln! Nej!, tänkte jag, Jag måste klara uppkörningen om två veckor först! Sen var det svart.
Ljudet av att en skönt varvande motor snabbt lyfte upp framdäcket och vädrade sig i den svala vårvinden fick mig att piggna till! :brinnerup Men då!, NEEEEEJ!, ser jag snuten bakom mig! Dom trycker av mig från vägen med sitt tjutande och lysande. Skriver anmälan och säger till mig att "ha en bra dag" !!!!!! :clown
E lämpet kört :pangihuve, eller kan man fjäska in sig hos folket på länsstyrelsen? :notme Drar dom B-behörigheten???! :confused:
Nää nu... "snyft"... måste jag :( "snyft"..."host"..." gå och...ääh... äta...? :gråta............... .............. ......... ..... .... .. . :död

Fixa ditt A kort så är det till 99% fixat OM du inte har prövotid på ditt B kort, för då kan du kanske bli av med det Om du har otur vill säga.

Har en kompis som blev tagen för övningskörning för B utan att vara med handledaren = olovlig. Tog b kortet och när det blev rättegång ---> Böter (beror på vilka som jobbar i domstolen)

Evil M

?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
450 Cross
Har en polare som åkte det för fortkörnng med sin A-traktor, han hade kopplat ur och rullade ner för en lång hyfsat brant backe och kom väl upp i 70-80km/h. Han fick böter + nått mer som jag ej kommer ihåg. Några månader senare fyller han 18 och tar B-körkortet, har det i 2veckor sen kommer ett brev på posten där det står att körkortet är indraget pgr av fortköringen med A-traktorn. Han överklaga mm men det hjälpte ej så han fick vänta 6mån har jag för mig innan han fick ta om B-kortet igen.

Hoppas du slipper nått sånt här.

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Evil M skrev:
Har en polare som åkte det för fortkörnng med sin A-traktor, han hade kopplat ur och rullade ner för en lång hyfsat brant backe och kom väl upp i 70-80km/h. Han fick böter + nått mer som jag ej kommer ihåg. Några månader senare fyller han 18 och tar B-körkortet, har det i 2veckor sen kommer ett brev på posten där det står att körkortet är indraget pgr av fortköringen med A-traktorn. Han överklaga mm men det hjälpte ej så han fick vänta 6mån har jag för mig innan han fick ta om B-kortet igen.

Hoppas du slipper nått sånt här.

Fy fan det lät onödigt hårt. Vissa saker ska man ha indraget körkort för andra böter men det måste ju finnas någon form av balans i det hela.

Viru

Which one of you faggots is gay?
Gick med
15 May 2003
Hoj
DB11
för det första varför stanna du!!!???
jag har alldrig stanna för en snut när jag åker hoj o kommer alldrig göra d!!!!
om dom vill stoppa dig beror det oftast på att du har gjort nått dumt!!!
jag menar har dom inget snällt o säga varför stanna o prata med dom!
hur ofta åker man lagligt med hoj!antingen går det för fort lr på ett av dom två hjulen som finns på hojjen.speciellt med motard så växer ju hornen ut direkt när man sparkat igång aset!

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...