nehe...

LGS

Ett rött mullrande moln...
Gick med
8 Feb 2004
Hoj
Ducati Monster 620Sie -03
Kuggade på uppkörningen idag.
Iofs så visste jag att chansen va liten att jag skulle klara det, men om jag nu hadde en tid så var det ju lika bra att testa, det är ju så lång väntetid... (endast 1 veckas trafikerfarenhet).
Hyrde en hojj och han bli galen på den urusla kopplingen innan det va dags för manöverprov. Men det gick bra och "gubben" va sjysst och så. Men i trafiken gick det mindre bra, glömde kolla döda vinkeln några gågner. Enda grejen jag kuggade på, men det känns endå relativt bra eftersom jag trott att jag skulle missa på massa andra saker. Hela uppkörningen tog 4h och mesta tiden spenderades i goretex ställ på ett svinvarmt flygfält. :zpy

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Lurvas skrev:
Kuggade på uppkörningen idag.
Iofs så visste jag att chansen va liten att jag skulle klara det, men om jag nu hadde en tid så var det ju lika bra att testa, det är ju så lång väntetid... (endast 1 veckas trafikerfarenhet).
Hyrde en hojj och han bli galen på den urusla kopplingen innan det va dags för manöverprov. Men det gick bra och "gubben" va sjysst och så. Men i trafiken gick det mindre bra, glömde kolla döda vinkeln några gågner. Enda grejen jag kuggade på, men det känns endå relativt bra eftersom jag trott att jag skulle missa på massa andra saker. Hela uppkörningen tog 4h och mesta tiden spenderades i goretex ställ på ett svinvarmt flygfält. :zpy
Ja de va synd :( Såg bra ut iaf :) Gick XLR:en bara 85 på motorvägen eller? Nästa gång sitter det! :tummenupp

LGS

Gick med
8 Feb 2004
Hoj
Ja men, det visade sig att choken stod på halv hela tiden :p
Det va farsan som fick undervisning om hur choken skulle vara där vi hyrde den, tydligen skulle den stå på halv när man lät den stå och det visste inte jag. Men det va lite läskigt på motorvägen, den högg till och axade dåligt så jag trodde den skulle skära eller nått annat läskigt.

Moonflower

Liten blå terrorist
Gick med
3 Jul 2003
Hoj
KTM 640 LC4
Aha, halvchoke! Tyckte det lät skumt att en så pass ny hoj bråkar sådär.....
Trist javisst, men jag måste säga att jag tycker att det var jäkligt bra gjort att komma så pass långt med de förutsättningarna :bow ! Jag skulle aldrig fixat vändningen med en hoj jag kört i en halvtimme. Ut och åk lite mer i trafiken bara, så sitter det som gjutet nästa gång :cool: !!!!!

Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Höjjd Röd&Vit Värsting TZR me Konisktluftfilter, Effektavgassystem, Miniblinkare, Ensittscuts, Upprensad bak & Svart Kåpglas!
du var inte den ända som blev kuggad den dan.... :(
jag osså... :mad:

LGS

Gick med
8 Feb 2004
Hoj
Jag vet, visst är det förjävligt.
Nu måste man ha ångest och vara nervös en hel dag till...

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...