Nej, inte in-earplugs men..?

drm4rtin

med lem
Gick med
9 Mar 2010
Hoj
2007, Suzuki DL1000, 2002, Yamaha FZS600.
Eftersom miljön att lyssna på musik är kass så funkar dessa "bra" för ändamålet.
http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=162799845

Å när man vill ha tyst så köper man aportekets formbara silikonproppar. Kan kännas aningen otrevligt till en början då det nästan blir "vakuum" i örat. (Nu var det sista stycket off topic men tyckte den platsade här ändå)

hoj vid 30

Hellre än bra!
Gick med
26 Apr 2009
Hoj
Street triple R -13, GSXR 1000 -05
Jag använder original "lurarna" till min Ericsson Walkman mobil, kommer också med tre storlekar och fungerat riktigt bra de senast 2000milen.

Claesson

Fullmåttad sällan måttfull...
Gick med
16 May 2007
Hoj
Grusbus
jag har kört lite med ett par Sony original in ear, som kom med min sony mp3. Dessa har en stor klump som sticker ut utanför själva in ear-delen, denna ligger lätt an mot insidan på hjälmen o pluggarna ramlar inte ur, vilket jag annars kan ha problem med.

Så kan man experimentera med Sonys inbyggda noise reduction också, funkar inte så bra då det e vinden som stör mest.

raaz83

Ny medlem
Gick med
14 Nov 2010
Hoj
Kawasaki zx9r
Jag var och köpte Koss the plug igår innan avfärd. Och jag måste säga att de var helt suveräna! Behövde inte ens krångla när jag skulle på med hjälmen. I med pluggarna och sen bara kränga på hjälmen. Enda nackdelen med dessa, som någon nämde, är att dessa stänger ute allt annat ljud. Jag hörde knappt motorljudet när jag körde. Och nej, så hög volym hade jag inte :) visserligen orginalpipa.
Stort tack ska ni ha för hjälpen!! :)

sir-väs

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
-
det finns möjlighet att tillverka speciella hörselproppar som gjuts för dina öron och därmed sitter skönt och utan att man behöver fippla hela tiden.
det som är svårt där är att få hörlurarna att sitta i utan att hjälmen trycker på dem.
det finns ju olika hjälmbaserade varianter men jag tycker inte de är i närheten av de som man gjuter.
dock fungerar de hjälmbaserade bra för att hantera både samtal och musik.
det som de saknar är att de inte skyddar hörseln.

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Har själv ritat in några bra sträckor, men har svårt att få till det med Google Maps. Gör väl fel antagligen, för det är krångligt och mina kartor ser ut som sk-t...
Prova EveryTrail.com istället.
De har även en App för din SmartPhone så du kan ha med dig rundorna enkelt i fickan. :tummenupp

Last edited:

Glenn K

Mr wheelie
Gick med
4 May 2007
Hoj
BMW K 1300 GS -24, KTM950, Husa450
Kluven här måste jag säga, hade egen-inbyggda högtalare i en tidigare hjälm och det var ju överlägset smidigt, speciellt om man kör med ett A2DP hedset klämt utanpå på hjälmen (inga kablar o skit).

Tyvärr blev ljudet aldrig så bra som med de in ear jag testat men det kanska finns där ute?, min nya XR1100 har ju faktiskt plats för detta....

Någon som kan tipsa om bra lurar att kläma in i hjälmen???

raaz83

Ny medlem
Gick med
14 Nov 2010
Hoj
Kawasaki zx9r
Hej på er!

Jag var faktiskt på Elgiganten i tisdags innan jag styrde min tvåhjuling mot Götet. Köpte Koss - The plug. Och det funkade faktiskt VÄLDIGT bra. Helt klockrent att köra med musik. Problemet var väl kanske att man inte hörde så mycket annat än just musiken.

Tack alla för hjälpen! :Bugar

wicknertz

Sweden By Wicked
Gick med
1 Apr 2006
Hoj
Ktm 690 på ANAboLa!
Klipsch Image S4i Headset kör jag med och fungerar grymt bra.. det är lite som dom andra har skrivit..pröva dig fram och se vad som passar, surt men sant! Mina är lite ovala och jag kan bestämma lite hur mycke ja vill höra ifrån hojen..dvs trycker ja in dom ordentligt är det bara ja o min egna lilla värld som hörs =)

Hoken78

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2009
Hoj
2010 Kawasaki Z1000
jag tror stenhårt på MARSHALL MINOR, dom lär sitta som gjutet och dom är platta nog att inte hugga tag i "inredningen" har inte testat dom själv än, men dom borde funka kalas, någon som testat dessa än?

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
KTM 625 -06
Är det frekvensen i lurarna som avgör hur högt man kan spela? Hör inte ett piss på min walkman 995 med snäckor.

eha

en svart till ska vägkittas, och betalas
Gick med
7 Jun 2010
Hoj
fler än jag ids - färre än jag önskar
Ramlar lurarna ur dina tvättade öron så du hör blåst och vind och du ska köra ett par timmar så har du alltid sportklassikern att tejpa med leukoplast (brun medicinsk vävtejp) tvärsöver lurarna och kind/öra. De ramlar inte ut sen. Någonsin om du tejpar för mycket..

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...