Viktor L
Moderator
Tro mig du har en bra bit kvar tills du är fullärd.........
Vad jag menade att säga var att bara för att jag är expert på en, betyder inte det att jag är det på den andra. Ber om ursäkt för dålig formulering...
Tro mig du har en bra bit kvar tills du är fullärd.........
Vad jag menade att säga var att bara för att jag är expert på en, betyder inte det att jag är det på den andra. Ber om ursäkt för dålig formulering...
den dåliga formuleringen var , (trumvirvel), 4-cylinders V-twin
Var jag tvungen att skriva det på din näsa, hedvig?
Men om du läser utdraget ur verkstadshandboken så står det att det ska gå att bara byta ut den trasiga delen dvs immon eller missförstår jag helt då?.. Jadu det var min kära pundargranne som skulle sno hojen från förrådet som nog inte riktigt visste vad han sysslade med... Men ska se om jag kan få till en bild så ska du få se hur det ser ut.
Fixa en bild på din pundargranne istället, så kanske någon vänlig själ kan se till att låter bli motorcyklar i framtiden...
Hej.
En kompis till mig har nästan samma problem bara att det är en R1:a från -04.
Pundare som klippte och fixa i tändningslåset, Det som är lite knepigt är väl att en säger att jag bara behöver byta tändningslås och en annan säger att jag måst byta allt...
Det "enda" som är trasigt är tändningslåset...
Nycklar, tändningslås och styrbox.. 17280Kr!!!
Har en annan kompis som fick grejerna förstörda på en R6:a förra året och han fick jätteproblem med att få igång hojen, lyckades få tag på prylar tillslut men det blev hyfsat dyrt ändå!!
nu håller jag på att få tag på en tekninker på Yamaha Sweden så man kan få ett rakt svar, kan återkomma i morgon med va dom säger..
Kunna både mecka och åka är ju en förutsättning...
Testade du med enbart med din kompis immobilizer-ring? Enligt tråden så är den ju bara antenn och det kan ju vara så att den begagnade (dvs, den nya) du har också är trasig. Min poäng är alltså du inte nödvändigtvis måste köpa en helt splitter ny immobilizer-ring utan bara en annan begagnad men som faktiskt fungerar. Detta har du kanske redan klurat ut redan, är lite rörigt i tråden bitvis...det är bara immogrejen som e bytt...för de e bara den som e paj
Kunna både mecka och åka är ju en förutsättning...
Lycka till med "moppen"! Allt under 1000 cc är mopeder.. bara så du vet
Hur ser en sån ut?.....parallell 4-cyliders motor...
Kallas Låssats av skrotar och kostar ca 6000 iaf till R1 04.
Lycka till,
/Urban
Hur ser en sån ut?
Med risk för att låta dryg och otrevlig så är det ju mer eller mindre en grundförutsättning att kunna meka i maskiner och förstå sig på dom om man ska hålla på med MC.
Kan man inte det får man antingen leja bort jobbet åt nån bekant som kan eller om man har råd så får en fackman på närmaste verkstad göra jobbet.
Det är de alternativ som finns.
Sen kan jag lova dig att en kätting hjälper, speciellt om du har en riktigt stor en. Att dra fram vinkelslipen mitt i natten eller någon gång under dagen för att börja kapa 15-20mm kätting är väl kanske inte att rekommendera om du vill komma undan oupptäckt. Har du hojen på ett skäligt avstånd från bostaden bör du vakna. Sen finns det väldigt besvärliga lås (om du inte har nyckel dvs.) som kan sättas i bromsskivor.
Ett tips bara.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |