Jag tror inte att Von Braun talar sanning när det gäller provkörningen av bilen. En F40 är inte svårare att behärska än vilken annan bil som helst. Besiktningsmannen har uppenbarligen gasat mer än vad han borde för att tappa kontroll över den.
Jag besiktigade min ena bil nyligen och det var en mardröm. Gick igenom utan anmärkning, men besiktningsmannen kunde inte låta bli att testa hur mycket den laddade när han skulle till bromsprovaren. Inte en gång utan två gånger. Kommer inte att gå in på några detaljer, men jag kan säga att jag var riktigt förbannad när jag åkte därifrån. Får jag denna besiktningsman kommer jag inte att låta honom köra min andra bil utan be någon kollega till honom göra det med mer förstånd och mognad.
Jag tror det är svårt att neka en besiktningsman att provköra ens bil eller motorcykel. De har ju försäkringar som går in. Däremot borde man kunna begära att de är varsam med bilarna de provkör. Bara för att de är byggda för att gå hårt behöver man inte varva upp till varvstoppet två gånger i vardera riktning på första växeln