tobbe_en1
Ny medlem
hej någon som vet var man kan köpa neon till hojen??
har tittat på micro,mds m.m men det e ju till bilar. .
tobbe_en1 skrev:hej någon som vet var man kan köpa neon till hojen??
fax skrev:Nääää , det är kul med neon www.danmobility.se och www.hobbex.se har ju lite
LOV2XLR8 skrev:Dessa länkar du har lagt upp har bara fejk neon!
Mds har äkta neon å kan kopplas till mc! Vet av egen erfarenhet för jag har kopplat dem till bilar och mc! Men de kan va så dessutom att du måste köpa ett relä till dem för de kan va så att de blir överhettade! Vill juh inte de ska hända! Samt att köp inte för långa för de e krångligt som satan me att hitta plats för dem!
De räcker med 12rna som finns på Mds!
http://www.mds.se/katalog.phtml?main_category_styling=Neon
Men va du en gör köp inte fejk för de tål inte så mycket! Vet de också av egen erfarenhet!
Lingonpoeten skrev:... relä? vad för något ska man ha och var skaffar man det?
simma lungt
LOV2XLR8 skrev:För det första måste du veta hur många ampere neonen tål så du inte skickar ut hela strömstyrkan från batteriet!! Kan gå illa då? Så bestäm först vilket neon du ska ha å kolla volt, ampere å allt sen så ser du om du behöver ett relä för nästan alla neon ligger på 12 volt, 4 ampere!
De 12" neon som finns på mds ska man inte behöva något relä till!!
Vill du ha något extra tufft me så finns de e kontroll på Danmobility *har sj en sån* som kan tända neonen på 20 meters avstånd! Men bara så du vet att de suger på batteriet som satan!! Kan bli knepigt sen att starta den!
Mjo, rätt, till viss del...Edholm skrev:Kan ju inte stämma är dålig på detta med el. Men en viss sak tex neon rör förbrukar väll vad den behöver och inte vad man matar den med..!
NSR_Martin skrev:Mjo, rätt, till viss del...
Om du ansluter en lysdiod till batteriet tex, då kommer den gå snöder, den måste ha motstånd, annars rusar strömmen igenom den... Kanske är nått liknande med neonrör... Jag hjälpte min kompis att sätta in det i hans, då va det ett litet drivsteg till dom, inte bara ett motstånd eller så utan det satt ett kretskort med massa komponenter på i en låda...
LOV2XLR8 skrev:Precis så e de!
Måste va ett liten motstånd! Tänk dig ett vanligt lysrör som du kopplar direkt till uttaget utan ett motstånd de blir inte så bra då?
E precis samma sak me neon!!
NSR_Martin skrev:Mjo, rätt, till viss del...
Om du ansluter en lysdiod till batteriet tex, då kommer den gå snöder, den måste ha motstånd, annars rusar strömmen igenom den... Kanske är nått liknande med neonrör... Jag hjälpte min kompis att sätta in det i hans, då va det ett litet drivsteg till dom, inte bara ett motstånd eller så utan det satt ett kretskort med massa komponenter på i en låda...
Alex.J skrev:Kanske inte detta du vill höra men det är fult med neon enligt mig.
LOV2XLR8 skrev:Dessa länkar du har lagt upp har bara fejk neon!
Mds har äkta neon å kan kopplas till mc! Vet av egen erfarenhet för jag har kopplat dem till bilar och mc! Men de kan va så dessutom att du måste köpa ett relä till dem för de kan va så att de blir överhettade! Vill juh inte de ska hända!
Men va du en gör köp inte fejk för de tål inte så mycket! Vet de också av egen erfarenhet!
Larco skrev:Vet inte riktigt om vi snackar om samma sak men det finns ju CCFL (cold cathode Fluoresating Light) som man brukar ha i datorer mm. och dessa är färgade men det är ju helt annan teknik för dessa blir inte varma över huvudtaget så att de blir överhettade verkar konstigt, men det kanske inte är riktigt samma sort som vi pratar om.
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|