nerlägg

tHOORd

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Ort
Schtekholm
Hoj
Emmaljunga -09
Stödjer man upp med foten så kan man använda mer nerlägg, men det går inte fortare för det...

Samma däck samma fjädring samma cykel.

Jag undrade också först hur han fick till det där så därför provade jag själv :tummenupp

Gör om det där odubbat så ska jag personligen slicka dina boots rena. Puss.
 

CoRuS

WWW.MAJESTO.SE
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Närmare Finland
Hoj
KTM 450 SXF/Supermoto 2012 (snål-edition)
Nerlägg e tufft, men som det redan nämts så behöver det inte gå fortare bara för att man kan lägga ner mycket då det i de fall betyder att kurvan är idiotskarp. Men kör man så snabbt det går så lägger man också ner så mycket det går. Det går hand ai hand liksom. *mycket går där trots att det handlar om mc*:va
 

Bifogat

  • alp-davve.jpg
    alp-davve.jpg
    81.1 KB · Visningar: 109
  • Fotpinne%20terroristen.jpg
    Fotpinne%20terroristen.jpg
    125.2 KB · Visningar: 92
  • SM-nedl%C3%A4gg.jpg
    SM-nedl%C3%A4gg.jpg
    93.8 KB · Visningar: 106
  • Supermotard-Str%C3%A4ngn%C3%A4s%20031%20kopia.jpg
    Supermotard-Str%C3%A4ngn%C3%A4s%20031%20kopia.jpg
    136.7 KB · Visningar: 104
  • Supermotardterror-Denniskurva.jpg
    Supermotardterror-Denniskurva.jpg
    87.3 KB · Visningar: 78
  • supermoto_footloose2.jpg
    supermoto_footloose2.jpg
    109.8 KB · Visningar: 171

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Nu är det väl viss skillnad på Spikdäck/Is (som i ditt fall) och Slicks/Asfalt??
Dessutom lär inte "Albert Roca" i sin bild kunna hålla upp sin kroppsvikt ett dugg med benet framåt i det läget?

Missförstå mig inte - dina bilder är också feta, man det finns gott om bilder på Isracing med innerstyrspetsen i backen men jag har då aldrig sett en SM på asfalt göra detsamma. :yoparty

Problemet med att lägga ner mer är att ramen tar i, en iscykel är ännu smalare :)

Albert håller upp cykeln och vikten med foten, han kör igenom en sko per träning enligt vissa källor... Karln är riktigt stor och vältränad och tränar dessutom jämt såhär.

Sen äre faktiskt samma sak oavsett va hoj man sitter på. Hur långt man kan lägga ner osv skiljer på olika cyklar och underlag.

Gör om det där odubbat så ska jag personligen slicka dina boots rena. Puss.

Du menar typ gräsbana och vanliga crossdäck? Utmaningen är antagen :tummenupp

Edit, nummer sju på bilden är Davve om jag inte har helt fel, här är en bild på honom på isen:
starnberg.jpg


Sista bilden är Albert Roca, där ryker det tillåme från skon, det är ett ganska klart tecken på att det är belastning på skon ;)
 
Last edited:

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR1000RR -08
Om det är nån tävling i nerlägg så kan jag säja att jag flera gånger lagt ner så pass mycket att inget av hjulena tog i backen. Dessuton hade jag bägge knäna och bägge armbågarna i backen SAMTIDIGT:tungan
 

Dark_Messenger

Guest
Om det är nån tävling i nerlägg så kan jag säja att jag flera gånger lagt ner så pass mycket att inget av hjulena tog i backen. Dessuton hade jag bägge knäna och bägge armbågarna i backen SAMTIDIGT:tungan

Äh, inte bara har jag skrapat knän utan röv o rygg, höfter och armar också.:D
 

CoRuS

WWW.MAJESTO.SE
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Närmare Finland
Hoj
KTM 450 SXF/Supermoto 2012 (snål-edition)
För er som känner till Christian Iddon så finns det en skön story från hans Husabergtid som han har berättat. Han och en kompis testade hur mycket det gick att lägga ner. De ville testa om styret kunde ta i backen. Det skulle typ funka rent teoretiskt då styret tog i backen när de lutade hojarna.:tummenupp

De flåsade på ganska duktigt och lade ner mer och mer, men de komtill en gräns då det inte gick att få ner styret i backen för med den farten och nedlägget de hade så komprimerade hojarna så mycket så att ramen skrapade i backen. Så det blev inget styrskrap...:rolleyes: :yoparty

måste bara skicka med denna gamla goding...:yoparty
http://www.youtube.com/watch?v=kw_PrqTlMbA
 
Last edited:

tHOORd

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Ort
Schtekholm
Hoj
Emmaljunga -09
Du menar typ gräsbana och vanliga crossdäck? Utmaningen är antagen :tummenupp

Crossdäck på is vore ju något. Du kan ju dock bara knäppa av en bild när du lägger ner och sedan hävda att du klarade av att räta upp den igen. Men det godtar jag också :tungan

För er som känner till Christian Iddon så finns det en skön story från hans Husabergtid som han har berättat. Han och en kompis testade hur mycket det gick att lägga ner. De ville testa om styret kunde ta i backen. Det skulle typ funka rent teoretiskt då styret tog i backen när de lutade hojarna.:tummenupp

De flåsade på ganska duktigt och lade ner mer och mer, men de komtill en gräns då det inte gick att få ner styret i backen för med den farten och nedlägget de hade så komprimerade hojarna så mycket så att ramen skrapade i backen. Så det blev inget styrskrap...:rolleyes: :yoparty

måste bara skicka med denna gamla goding...:yoparty
http://www.youtube.com/watch?v=kw_PrqTlMbA

Vafan, är du uppe med tuppen och mjölkar grisarna eller? Vill se mer, mer mer mer!
 

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
Vet om en som gjorde ett duktigt nerlägg med sin hoj.. så duktigt att han fick ligga en vecka på sjukhuset.
 

Tony Z1000

Bättre att ha otur än ingen tur alls!!!
Gick med
10 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Z 1000 -08
Håller med. Säkert 10 cm mellan styre ach marken.










Skoja bara.
Hur fan håller den sig kvar på banan.
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top