Nerladdningsbara ljudböcker på engelska?

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Hepp,
behöver lite ljudböcker och jag behöver ha dem senast på måndag. Tänkte grotta ner mig i Andy McNab igen, och då vill jag ha det på originalspråk. Tyvärr finns det knappast tid att beställa efter via post.

Vet någon var man kan köpa engelska ljudböcker för nerladdning som MP3? Vet att det finns, men hittar inte igen det. Av någon anledning ger mina sökningar bara en massa länkar med "torrent" i... :rolleyes:

Mvh,
/Fredrik

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Om du prompt ska köpa så är Audiobooks.net, audible.com, amazon.com jävligt bra med stort utbud.
Om du istället vill ha dem gratis så reggar du dig på http://www.abtorrents.com/ och tankar hem skiten istället.

Edit/ Där finns många Andy McNab-böcker, är det något bra och vad handlar det om?

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Om du prompt ska köpa så är Audiobooks.net, audible.com, amazon.com jävligt bra med stort utbud.
Om du istället vill ha dem gratis så reggar du dig på http://www.abtorrents.com/ och tankar hem skiten istället.

Edit/ Där finns många Andy McNab-böcker, är det något bra och vad handlar det om?

Finns där någon motsvarande bra med PDF böcker och tidskrifter?

RolandJ

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2010
Hoj
2004 Suzuki GSXR 1000
Ibland kan det vara värt att betala för att slippa klydda. Jag köper alla mina e-böcker på Amazon.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Ibland kan det vara värt att betala för att slippa klydda. Jag köper alla mina e-böcker på Amazon.

Skulle jag betala för alla mina ljudböcker så skulle jag bli fattig då jag "läser" 5-10st per månad beroende på längd. Igår tankade jag hem ett Koontzpaket med 35 böcker, det hade jag ogärna betalat för...
För det är inte direkt jobbigt att trycka på en knapp och vänta 2 minuter och sen ladda över den till mp3:an :rolleyes:

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
Skulle jag betala för alla mina ljudböcker så skulle jag bli fattig då jag "läser" 5-10st per månad beroende på längd. Igår tankade jag hem ett Koontzpaket med 35 böcker, det hade jag ogärna betalat för...
För det är inte direkt jobbigt att trycka på en knapp och vänta 2 minuter och sen ladda över den till mp3:an :rolleyes:

Bibblan e gratis!!!

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Bibblan e gratis!!!

Kollade nyss mitt bibliotek, de har ingen nedladdning via sin hemsida för utlåning av böcker :(
Det betyder att jag måste bege mig dit för att söka efter vad jag ska ha, stå i kö och prata med en gråhårig *kanske grå hårig?* tant och hur gör man sen då? Tankar de över boken på plats i min mp3-spelare?
Totalt tar det nog en timme och då kostar boken helt plötsligt mer än vad det gör att köpa den på nätet med tanke på min timpenning.

Nej, jag laddar hem boken istället :tummenupp Och snart kanske man även kan ladda hem min bok, alldeles gratis. Det vore cyniskt av mig att skriva en bok och sen kräva betalt för den om jag själv snyltar på författarna :D

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
Kollade nyss mitt bibliotek, de har ingen nedladdning via sin hemsida för utlåning av böcker :(
Det betyder att jag måste bege mig dit för att söka efter vad jag ska ha, stå i kö och prata med en gråhårig *kanske grå hårig?* tant och hur gör man sen då? Tankar de över boken på plats i min mp3-spelare?
Totalt tar det nog en timme och då kostar boken helt plötsligt mer än vad det gör att köpa den på nätet med tanke på min timpenning.

Nej, jag laddar hem boken istället :tummenupp Och snart kanske man även kan ladda hem min bok, alldeles gratis. Det vore cyniskt av mig att skriva en bok och sen kräva betalt för den om jag själv snyltar på författarna :D

Jobbigt att anstränga sig...

I alla fall i Stockholm har de flesta bibliotek typ en takomat där du laddar ned boken, annars lånar man i vanlig ordning och scannar in lånadet i deras maskin, använder sig av lånekort samt kod.
Själva återlämnadet e lika enkelt, man skyfflar in det lånade i deras bokinkast (ja inte det man har laddat ned)

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jobbigt att anstränga sig...

I alla fall i Stockholm har de flesta bibliotek typ en takomat där du laddar ned boken, annars lånar man i vanlig ordning och scannar in lånadet i deras maskin, använder sig av lånekort samt kod.
Själva återlämnadet e lika enkelt, man skyfflar in det lånade i deras bokinkast (ja inte det man har laddat ned)

Nej då, inte jobbigt att anstränga sig men man måste ju välja vad man ska lägga energin på.
Jag har faktiskt lånat ljudböcker på bibblan en gång i tiden för länge sen men då utbudet av bra engelska böcker är väldigt litet på mitt lokala bibliotek så förbättrar det inte saken direkt.

Och att köpa blir för dyrt, och är det ens olagligt att ladda hem :va

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...