Nervös inför uppkörningen!

h051n

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2011
Hoj
Crescent citybike
har också uppkörning på onsdag, kl 08.00!
är riktigt nervös!! Har bara kört på körskola så har inte tränat så mycket som jag hade velat på lågfartsdelen, har dock en till lektion. Idag började jag dock köra lite fortare än tidigare. Förut höll jag 0-1km/h men det känns lite fånigt.. Så nu ligger jag på 2-3km/h och då går det mycket lättare! Hoppas det accepteras bara. Väderprognosen ser dock inte bra ut.. Ska ösregna. Aldrig kört i regn, bra tillfälle att göra det första gången!

hur gick det?

petolvan

Kejsare, Kung OCH Michael Jackson
Gick med
21 Jan 2010
Hoj
Bensindriven
Riktigt rolig historia om mitt körkort i alla fall. Vaknade klockan 9 i onsdags, åkte in till körskolan där dom sa att jag var bokad. Men jag hade inte fått någon inbetalningslapp så jag antog att dom tar det elektroniskt när man väl kör upp. Men nej, då har det suttit en ersättare på trafikskolan när jag bokade och jag fick inte köra upp i onsdags för att hon glömt att boka mig på vägverket och bara bokat mig på körskolan.

Fick istället köra upp idag, som ensam uppkörare, och fick till slut kortet. Har redan varit nere och besiktigat och strypt RETTAN så nu skall det gasas! (Med strypningarna i såklart :rolleyes:)

petolvan

Kejsare, Kung OCH Michael Jackson
Gick med
21 Jan 2010
Hoj
Bensindriven
inte för att va gnällig men varför i hela friden kör man en STRYPT r1? =D

Polaren köpte en R6a och skröt om att den gick så ooootrooooliiigt bra strypt, så jag var tvungen att köpa en hoj som var värre än den han hade, och det var en R1 eller en GSX-R1000, eftersom att jag är väldigt lång satt jag bättre på Rettan. :yoparty

Man måste ju alltid vara värst vid korvmojen!

DjMoha

Sporthojsnörd
Gick med
18 Feb 2011
Hoj
HD V-ROD Muscle
Riktigt rolig historia om mitt körkort i alla fall. Vaknade klockan 9 i onsdags, åkte in till körskolan där dom sa att jag var bokad. Men jag hade inte fått någon inbetalningslapp så jag antog att dom tar det elektroniskt när man väl kör upp. Men nej, då har det suttit en ersättare på trafikskolan när jag bokade och jag fick inte köra upp i onsdags för att hon glömt att boka mig på vägverket och bara bokat mig på körskolan.

Fick istället köra upp idag, som ensam uppkörare, och fick till slut kortet. Har redan varit nere och besiktigat och strypt RETTAN så nu skall det gasas! (Med strypningarna i såklart :rolleyes:)

Grattis!! :D:yoparty:yoparty:yoparty:yoparty

sockan

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
Kawasaki zxr 400
Polaren köpte en R6a och skröt om att den gick så ooootrooooliiigt bra strypt, så jag var tvungen att köpa en hoj som var värre än den han hade, och det var en R1 eller en GSX-R1000, eftersom att jag är väldigt lång satt jag bättre på Rettan. :yoparty

Man måste ju alltid vara värst vid korvmojen!

Grattis!

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Hoj
Yamaha TR1

Grattis! :tummenupp

Satan vad pruttig den var! :D

pfffflllrrrrrrrrrrr pffffllrrrr

Ehh.. ja, fast det beror på kameraljudet. Den "pruttar" mycket skönare i verkligheten.

Thomas_W

Ja inte bitter
Gick med
1 Jul 2010
Hoj
Triumph Street Triple R -14, Honda CB600 F Hornet -98
Stort Grattis:tummenupp
Hur gick det med nervositeten? Lyckades du hålla den under kontroll eller släppte nervositeten helt när du vad där?

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Grattis till ditt körkort, måste vara sjukt skönt att ha det klart.
Du körde upp i Kristianstad eller?

Yes. Kuggade ju vid första försöket (då fick jag Ole,olof, eller något liknande) och han var sträng... sen andra försöket så körde jag mycket bättre men fick också den andra handledaren som fick mig att slappna av lite mera :p

Tog kortet väl den 17 augusti så det har ju körts en 1200 kilometer sen dess iaf trots arbete och studier.

ZZR Årsta

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2008
Hoj
2002, Kawasaki ZZR 600
Man måste ju vara en nolla om man precis tagit körkortet och köper en 1000 kubikare och tror att man kan gasa järnet på vanliga vägar. Eller ???

h051n

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2011
Hoj
Crescent citybike
Yes. Kuggade ju vid första försöket (då fick jag Ole,olof, eller något liknande) och han var sträng... sen andra försöket så körde jag mycket bättre men fick också den andra handledaren som fick mig att slappna av lite mera :p

Tog kortet väl den 17 augusti så det har ju körts en 1200 kilometer sen dess iaf trots arbete och studier.

Fint att du klarade iallfall. Jag fick också ole, olof ja han verkade lite sträng/allvarlig jag lyckades välta en kon under högfarten men fick göra om det, och då gick det bra. Han var rätt snäll, för att jag fick ju kortet iallfall.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept