Nervös...skrivning imorgon

Ronja333

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2012
Hoj
-
Börjar bli väldigt nervös nu då jag har skrivning imorgon och jag är verkligen ingen teoretiskt lagd människa... :( Hur många gånger tog det för er innan ni grejade det?

/Ronja

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
För bil, första gången, för hoj, två gånger.
Första gången med hoj måste min hjärna ha stämplat ut och gått hem eller nåt för jag gjorde helt hemskt dåligt resultat. Andra gången skrev jag full poäng istället. Jag fick sitta kvar väldigt länge innan de släppte iväg mig då. Var nästan sist ut från salen, men klar först. De gick väl igenom någon video eller nåt för att se om jag hade fuskat innan de släppte ut mig. :D Att gå från att bomba provet till att få alla rätt på ett par veckor verkar inte vara vanligt. :näsblod

Men det är ingen större fara, du klarar det säkert.

johangustafson

Ny medlem
Gick med
28 May 2012
Hoj
Ducati Streetfighter S
Jag tog det på första.
Det är inte skitsvårt, lätt att säga när man klarat det kanske men det jag menar är att jag fick ganska mycket trafikfrågor som inte är specifika för motorcykel.
Väldigt mycket har man med sig från bilkörningen.
Jag fick t ex den här (ungefärligt formulerad);

Vilket visir är sämst att använda en klar och solig sommardag?
a) Repigt, klart visir
b) Tonat visir
c) Solglasögon

Svaret var ju givetvis det repiga visiret.

Men sen kan du ju givetvis ha otur och få nån "svår" fråga om nån packning på nån dämpare eller så.
Men alla frågor är ju svåra om man inte kan dem och tvärtom.

Lycka till!

Ronja333

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2012
Hoj
-
Tack för era svar! Det är väl just dem mer fordonspecifika jag är lite mer orolig för...som hjullager,dämpare,svingarm,skiv o trumbroms osv osv...B-kortet har man ju sen förut så man tycker ju lite trafikregler och skyltar sitter kvar iallafall!

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Tack för era svar! Det är väl just dem mer fordonspecifika jag är lite mer orolig för...som hjullager,dämpare,svingarm,skiv o trumbroms osv osv...B-kortet har man ju sen förut så man tycker ju lite trafikregler och skyltar sitter kvar iallafall!

Det är väldigt få frågor som är specifika för A-kortet.

V1ktor

a bike is more then two wheels!
Gick med
27 Sep 2006
Hoj
yamaha xt660 sm
3gånger för 125a och 2gånger för mellanklass (3gånger för bil också). Man ska inte bli för nedslagen när man kuggar, bara hem å boka nytt :) Lycka till!

Ronja333

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2012
Hoj
-
3gånger för 125a och 2gånger för mellanklass (3gånger för bil också). Man ska inte bli för nedslagen när man kuggar, bara hem å boka nytt :) Lycka till!

Ja man ska väl inte ta för allvarligt på det om man kuggar det är väl bara o kämpa på, kan som sagt hända alla! =) Tack! =)

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Lycka till! :) Du kommer att klara det med bravur. :) Jag låg på gränsen, men klarade både B och A på första försöket. Jag gick tillbaka och ändrade ett svar, vet ej om det var till det bättre, dock. Om det var det, så var det räddningen, jag jag fick precis lagom många rätt för att bli godkänd. :)

Ronja333

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2012
Hoj
-
Lycka till! :) Du kommer att klara det med bravur. :) Jag låg på gränsen, men klarade både B och A på första försöket. Jag gick tillbaka och ändrade ett svar, vet ej om det var till det bättre, dock. Om det var det, så var det räddningen, jag jag fick precis lagom många rätt för att bli godkänd. :)

Tack snälla! :) härligt att du fixa det på första, inte dumt! :) jag ber nog till gud innan jag går o lägger mig ikväll ;)

CPMS

Medlem med medel-lem
Gick med
23 Jan 2005
Hoj
Kawasaki GPZ900R -88, KTM 950 SM -08
MC - första, bil - första. Körde som privatist bägge gångerna men detta var ett tag sedan och jag tror teorin var lättare då men körövningarna var nog svårare. :)

JimBra

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2011
Hoj
ktm rc8r-11
Första på båda, är du bara logisk så ska de inte vara några problem och förutsätt att de är ett retard som skrivit frågorna! lycka te!

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Hoj
Triumph Tiger 955i
Jag har en kompis som klarade teoriprovet för några veckor sedan, han har kört hoj längre tid än mig och har nog gjort en 6-7 prov, men han har fan inte gett upp för det och snart ska han köra upp också.

Själv klarade jag både bil och mc på första, dock med förlängd tid, det var skönt att slippa stressen :)

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Hoj
Bmw 850 adv
Klarade för bil på första, lätt mc på andra och slapp skriva teorin för tung tack vare jag hade kortet redan för lätt mc! :brynad

Ronja333

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2012
Hoj
-
Kul att höra att så många grejat det på första! Tänker man logiskt så ska det nog gå bra förutsatt att man inte vaknar upp och är helt vind imorgonbitti :) Hör väl till att man ska vara lite nervös i guess...

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris

Du som förmodligen har ett nyare B-kort än mig, och repeterat allt nu inför A-kortet.. Hur ska man köra i en rondell nuförtiden?

Jag körde upp sist -99, och det känns som att reglerna ändras varenda år :(..

/ Lurar på att ta BE som privatist

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Du som förmodligen har ett nyare B-kort än mig, och repeterat allt nu inför A-kortet.. Hur ska man köra i en rondell nuförtiden?

Jag körde upp sist -99, och det känns som att reglerna ändras varenda år :(..

/ Lurar på att ta BE som privatist

--------------------------

Och satte både teori och uppkörning för både hoj och bil på första. 4/4 alltså ;)

armoton

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2011
Hoj
Yamaha XJ400 -82
B på första, A på 4 :död men jag får skylla mej själv som inte plugga ordentligt ! Lär dej väjnings reglerna ordentligt om du inte redan gjort det, och högerregeln, fick en del frågor om just dom.

Last edited:
Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...