Video New York mc poliser, deras träning

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Tågstation 703
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Om detta var sporthoj för 5-6 år sedan skulle tråden nu haft 30 svar från 30 olika användare som ondgjorde sig över polisens skyddsutrustning :tungan
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
De tränar ju för att faktiska jaga brottslingar som ofta flyr eller är extra idiotiska ala US style. :D
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
Om detta var sporthoj för 5-6 år sedan skulle tråden nu haft 30 svar från 30 olika användare som ondgjorde sig över polisens skyddsutrustning :tungan

och hade det varit 15 år sen hade lika många skrivit hur lätt de skulle dra dedär snuthojarna på bakhjulet samtidigt som de ger snuten fingret ;)
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Det verkar ju vara lektion 1 och framåt, liksom. Inte poliskursen för redan hojförare.
 

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Vad har de egentligen i packväskorna? Spontant kan jag tänka mig tre olika alternativ. Känns dock som att ett alternativ är mer troligt än de andra, frågan är vad det är för något detaljspecifikt.

  • Diverse utrustning som kan assistera i arbetsdagen t ex vid olyckor
  • Oregistrerade extravapen att placera på skjutna afroamerikaner
  • Munkar
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Varför kör dom inte på lite smidigare hojar?

För att mycket av "the american way" handlar om att göra enkla saker på svåra sätt.
Dessutom kan man ju inte stötta en utländsk fordonsmarknad, man kan ju aldrig vara säker på att de inte plötsligt visar sig vara kommunister. :fakta
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Varför kör dom inte på lite smidigare hojar?

Industristöd, köp amerikanskt ! Sedan finns det ett skäl till.
En HD har i många år toppat Motorrads 5000mila test för lägst strul.
I botten på 5000 mila listan återfinns BMW, KTM och Ducati, mest strulande hojar.

Men man behöver inte åka långt för att hitta samma fenomen. Sveriges försvar har 4 till 5 ggr högre materialkostnad för varje soldat jämfört med Tyskland.
Finland valde 60 st F-18 istället för JAS förklarat av finne med att 60 st F-18 med 6 ton last i varje kan ta 360 ton bomber och raketer i ett anfall och försvara sig i luftstrid samtidigt. För samma kapacitet behövdes 180 st JAS.
120 st JAS med 3 ton last i varje
och
60 st JAS för luftstrid som skyddar de 120 attackplanen.

Men han hade fel till varje attackrote i Sverige på 2 JAS plan avdelas normalt en jaktrote med 2 JAS plan.
Så för samma attackkapacitet som 60 st F-18 hade Finland behövt 240 st JAS.

Och så Vidare. :gnissla
 
Last edited:

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VFR 800 2006
Du kurvar inte så där jävla hett med en bomblastad Hornet. Tror f.ö. att de håller på att upphandla nytt flygtyg till Finland.
Sverige har f.ö. inte köpt så mycket svenskt på sistone, däremot har vi en faiblesse att ändra skiten ur saker, ta NH90 t.ex :)
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Industristöd typ Gripen är väl en sak; spinoff beräknas till 2.8 gånger pengarna om jag minns rätt.

Frågan är om det är så med HD...
 

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Industristöd, köp amerikanskt ! Sedan finns det ett skäl till.
En HD har i många år toppat Motorrads 5000mila test för lägst strul.
I botten på 5000 mila listan återfinns BMW, KTM och Ducati, mest strulande hojar.

Men man behöver inte åka långt för att hitta samma fenomen. Sveriges försvar har 4 till 5 ggr högre materialkostnad för varje soldat jämfört med Tyskland.
Finland valde 60 st F-18 istället för JAS förklarat av finne med att 60 st F-18 med 6 ton last i varje kan ta 360 ton bomber och raketer i ett anfall och försvara sig i luftstrid samtidigt. För samma kapacitet behövdes 180 st JAS.
120 st JAS med 3 ton last i varje
och
60 st JAS för luftstrid som skyddar de 120 attackplanen.

Men han hade fel till varje attackrote i Sverige på 2 JAS plan avdelas normalt en jaktrote med 2 JAS plan.
Så för samma attackkapacitet som 60 st F-18 hade Finland behövt 240 st JAS.

Och så Vidare. :gnissla

Jo. Visst är det så att Gripen tar mindre last. Men dom är samtidigt rätt mycket billigare att hålla i drift. Nu kommer jag inte ihåg några siffror men det är långt mindre än hälften ifråga om drift och underhållskostnader för en Gripen jämfört med en F18.
Det var en massa skriverier om sådana saker i samband med att norrmännen valde bort Gripen.
 
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457

Aprilia har presenterat nya...

Top